فیلم سینمایی ثور

یکشنبه 20 فروردین 1402 معرفی فیلم

عوامل فیلم سینمایی ثور

کارگردان: تایکا وایتیتی

 فیلمنامه‌نویسان: تایکا وایتیتی و جنیفر کِیتین رابینسن

مدیر فیلمبرداری: بری ایدویین

تدوینگران: متیو اشمیت، پیتر اس. الیئت، تیم روش و جنیفر وِچیارِلو

آهنگسازان: مایکل جاکینو و نامی مِلوماد

 

معرفی فیلم سینمایی ثور

سینمایی ثور یک فیلم ابرقهرمانی اکشن و ماجراجویی است که توسط تایکا وایتیتی کارگردانی شده است. بازیگران این فیلم شامل کریس همسورث، تسا تامپسون، تسا بلاک کر، ناتالی پورتمن، والکری شاه و برق صفر است. اگر به دنبال یک فیلم سینمایی اکشن و ماجراجویی هستید، ممکن است این فیلم برای شما جذاب باشد.

فیلم سینمایی ثور

فیلم سینمایی ثور

خلاصه فیلم سینمایی ثور

بازنشستگی ثور بهم می‌خورد زمانی که یک قاتل کهکشانی به نام گور، که به عنوان سلاخ خدایان شناخته می‌شود، کشف می‌شود و روشن می‌شود که او قصد انقراض همه خدایان را دارد. تور برای مقابله با این تهدید بزرگ، با کمک والکری شاه، پادشاه واکاندا، کورگ و دوست قدیمی‌اش جین فاستر (که به طور شگفت‌آوری قادر است به شمشیر جادویی او دست یابد)، کار می‌کند. با هم، آن‌ها به یک ماجراجویی خطرناک در کیهان می‌روند تا پشت پرده انتقام سلاخ خدایان پیدا کنند و قبل از آنکه دیر شود، او را متوقف کنند.

خلاصه فیلم سینمایی ثور

خلاصه فیلم سینمایی ثور

درباره فیلم سینمایی ثور

ثور احساس می‌کند عشق زندگی‌اش را از دست داده و بعد از سوگ‌های فراوانی که تجربه کرده است، تلاش می‌کند تا به آرامش برسد. او مراقبه را امتحان می‌کند و هر زمان کسی به کمک او نیاز داشته باشند، ثور دست به کار می‌شود، اما احساس پوچی هیچ‌وقت او را رها نمی‌کند. تا زمانی که دوباره با جین برخورد می‌کند. این بار تلاش می‌کند در کنار او بماند و عشق به زندگی او شور جدیدی می‌دهد. در واقع ثور دست از سرکوب احساسات خود برمی‌دارد و آن‌ها را هرچند دردناک می‌پذیرد. شما می‌توانید در مورد شخصیت اصلی داستان و روند پذیرش احساساتش با فرزند خود صحبت کنید. درون خانواده در مورد احساساتی که ممکن است متعارض باشند (هم خوشایند هم ناخوشایند) اما به زندگی معنا می‌دهند، صحبت کنید.

گور، ضد قهرمان داستان هم به نوعی پوچی رسیده است. او سال‌ها به خدای خودش ایمان داشته اما زمانی که در حال مرگ است خدای خودش را در حال عیاشی پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که او هیچ اهمیتی به بندگانش نمی‌داده است. این یاس فلسفی از قدرت برتر و در نهایت پذیرش عشق به جای انتقام‌جویی می‌تواند سوالات زیادی را برای بینندگان نوجوان ایجاد کند. هرچند ژانر اصلی داستان فانتزی است و خدایان متعدد از افسانه‌های ملل مختلف گرفته شده است اما می‌تواند افکار بیندگان را تحت تاثیر قرار بدهد. بنابراین شاید فرصت مناسبی باشد تا اگر برای اعضای خانواده سوالاتی مطرح شد مثل اینکه: «اگر خداوند عادل است، این همه ناعدالتی در دنیا چطور وجود دارد؟» با یکدیگر گفت‌وگو کنید و از کتاب‌های فلسفه و منطق استفاده کنید.

البته ژانر فانتزی داستان می‌تواند از بار فلسفی آن بکاهد. این فیلم تصاویر ترسناک‌تری را نسبت به فیلم‌های دیگر مارول به نمایش می‌گذارد و با توجه به گروگان‌گیری کودکان می‌تواند احساس امنیت کودکان را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد.

درباره فیلم سینمایی ثور

درباره فیلم سینمایی ثور

بازیگران فیلم سینمایی ثور

  • کریس همسورث (ثور)
  • کریستین بیل (گور سلاخ خدایان)
  •  ناتالی پورتمن (جین فاستر/ مایتی تور)
  •  تسا تامپسون (والکری)
  • تایکا وایتیتی (صداپیشه کورگ)
  •  جیمی الکساندر (سیف)
  •  راسل کرو (زئوس)
  • کریس پرت (پیتر کوییل/ استار-لُرد)
  •  دیو باتیستا (درکس)
  •  وین دیزل (صداپیشه گروت)
  •  بردلی کوپر (صداپیشه راکت) و…

فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

فیلم سینمایی تاپ گان

فیلم سینمایی تاپ گان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا