فیلم سینمایی ابلق

دوشنبه 1 خرداد 1402 معرفی فیلم

عوامل فیلم سینمایی ابلق

تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی

نویسندگان: نرگس آبیار و پریسا کرزیان

موسیقی: مسعود سخاوت دوست

فیلمبردار: سامان لطفیان

معرفی فیلم سینمایی ابلق

در چند سال اخیر، کارگردانان زن با جسارت بیشتری به ساخت فیلم‌هایی با موضوعات متفاوت و گاهی جنجالی پرداخته‌اند. آنها اکثرا به سوی موضوعاتی که پیش از این به دلایل نامعلومی ممنوع و مسکوت بوده‌اند، می‌روند تا به مخاطب نشان دهند که دنیا از زاویه دید زنانه می‌تواند چگونه باشد و برخی مسائل نیازمند آن هستند که در جامعه به صورت علنی مطرح شوند تا از تبعات منفی آنها جلوگیری شود.

یکی از این فیلم‌های جدید با عنوان “ابلق”است که در سال 1399 توسط کارگردان زن، نرگس آبیار ساخته شد. نویسندگی فیلمنامه این اثر نیز توسط خود آبیار و همکاری پریسا کرزیان انجام شد. “ابلق” در ابتدا در جشنواره فیلم فجر حضور یافت و سپس در سال 1401 به صورت سینمایی در جامعه نمایش داده شد.

معرفی فیلم سینمایی ابلق

معرفی فیلم سینمایی ابلق

کارگردان فیلم سینمایی ابلق

نرگس آبیار از کارگردانان با استعداد و مطرح سینما و تلویزیون ایرانی است. این بانوی موفق که با آثار خود سر و صدای بسیاری را در عرصه هنر به پا کرده، جزء معدود کارگردانانی‌ست که بیشتر آثار او موفق به دریافت جوایز در جشنواره‌های مختلف شده‌اند. از جمله فیلم‌های او که توانست در جشنواره فیلم فجر سال‌های قبل بیشتر جوایز را به نام خود کند فیلم «شبی که ماه کامل شد» است. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران محسوب می‌شود.

نرگس آبیار در کنار الناز شاکر دوست

نرگس آبیار در کنار الناز شاکر دوست

خلاصه فیلم سینمایی ابلق

داستان حول محور زن جوان و زیبایی به نام راحله می‌گردد که با همسر و فرزند دخترش در محله‌ای به نام زورآباد در حومه شهر زندگی می‌کند. راحله شوهر خواهری به نام جلال دارد که در ظاهر فردی معتبر به نظر می‌رسد و محصولات خانگی می‌خرد و برای فروش به بازار می‌رساند، اما در واقع او مردی ناپاک و خطرناک است. جلال از بخت بد به راحله چشم بد داردو سعی می‌کند با هر روشی او را در عمل انجام شده قرار دهد.

راحله برای حفظ آبرویش به خودزنی روی می آورد. اما در این بین، او به یک دوراهی بزرگ می‌رسد که باید تصمیم بگیرد که آیا به خاطر ترس از از دست دادن آبروی خود سکوت کند و زندگی آرام خود را با نگاه های ناپاک جلال ادامه دهد یا به دفاع از حق خود طغیان کند؟ این خلاصه داستان فیلم “ابلق” بود که برای شما شرح داده‌ایم.

خلاصه فیلم سینمایی ابلق

خلاصه فیلم سینمایی ابلق

بازیگر نقش اصلی مرد فیلم سینمایی ابلق

بهرام رادان یکی از بازیگران با استعداد و توانمند سینما و تلویزیون ایران است که با نقش‌آفرینی در بسیاری از آثار درخشان، کارنامه هنری پرافتخاری را در ذهن مخاطبان خود حک کرده است. او در اثرهای متعددی به عنوان بازیگر حرفه‌ای حضور داشته است. بهرام رادان در نخستین دوره از جشنواره بین‌المللی لاداخ به عنوان بهترین بازیگر مرد برای فیلم “آدمکش” انتخاب شد. او با بازی‌های قوی و نقش‌آفرینی‌های برجسته‌ای که در سینما و تلویزیون به نمایش گذاشته است، جزء پرطرفدارترین بازیگران ایران به شمار می‌رود.

بازیگر نقش اصلی مرد فیلم سینمایی ابلق

بازیگر نقش اصلی مرد فیلم سینمایی ابلق

بازیگر نقش اصلی زن فیلم سینمایی ابلق

الناز شاکردوست یکی از بازیگران پرطرفدار و موفق سینما و تلویزیون ایران است. این بازیگر با سبک بازی و استایل خاص خود در بیشتر آثاری که در آنها حضور داشته، شعله ور و درخشان بوده است. در سال جاری، او با بازی در فیلم “ابلق” در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. الناز شاکردوست پیشتر نیز با بازی در فیلم “شبی که ماه کامل شد” به کارگردانی نرگس آبیار، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ شد.

لناز شاکردوست

لناز شاکردوست

بازیگران فیلم سینمایی ابلق

  • فاطمه کریمیان در نقش مبینا
  • گلاره عباسی در نقش شهلا
  • گیتی معینی در نقش عشرت
  • شادی کرم رودی در نقش فیروزه
  • امین میری در نقش حسن

سریال نمایش خانگی قهوه ترک

سریال کمدی دادزن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا