نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان چه عوارضی در بر دارد

شنبه 11 اسفند 1397 سلامت
عوارض نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان

از عوارض نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان می‌توان به احساس استرس و عصبانیت، تضعیف دیواره واژن، کاهش تحریک جنسی، افزایش فشار خون، تشدید دردهای قاعدگی و … اشاره کرد.

۱. احساس استرس و عصبانیت به شما دست می‌دهد

استرس
نداشتن رابطه جنسی باعث می‌شود که افراد در زمان حرف زدن در میان دوستان یا عموم مردم دچار استرس شوند. رابطه این دو چیست؟ در زمان رابطه جنسی، مغز انسان هورمون‌های خوشحال کننده‌ای مانند اندورفین و اکسی‌توسین ترشح می‌کند. وجود این هورمون‌ها در خون احساس خوبی به فرد می‌دهد.

۲. بدن شما در برابر بیماری سرماخوردگی ضعیف عمل خواهد کرد

نداشتن رابطه جنسی با تضعیف سیستم ایمنی بدن رابطه مستقیم دارد. افرادی که رابطه جنسی مطلوبی دارند نسبت به کسانی که از این تجربه بی‌بهره می‌مانند، سطح بیشتری از ایمونوگلوبین را در بدن خود می‌سازند. ایمونوگلوبین A. نوعی پروتئین مبارز عفونت است و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مرز‌های دفاعی در برابر ویروس‌ها، مانند ویروس سرماخوردگی عمل می‌کند.

۳. دیواره‌های واژن ضعیف و آسیب پذیر خواهند شد

زمانی که بانوان به دوران یائسگی می‌رسند، بدن آن‌ها دیگر مثل قبل استروژن ترشح نمی‌کند. این اتفاق به خشکی واژن منجر خواهد شد؛ شرایطی که در آن دیواره‌های واژن نازک، خشک و مستعد پارگی و خونریزی می‌شوند. نداشتن رابطه جنسی عارضه خشکی واژن را تشدید خواهد کرد، چراکه در حین رابطه جنسی جریان خون بیشتری به سمت اندام تناسلی روانه می‌شود، بنابراین بافت‌های واژن سالم خواهد ماند.

۴. برای رابطه جنسی بعدی ریتم تناسلی شما به هم می‌ریزد

عوارض نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان
اگر از فرصت‌ها استفاده نکنید، آن‌ها را از دست خواهید داد. افرادی که در سنین بالای ۴۰ سال رابطه جنسی مطلوبی نداشته باشند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات نعوظ (بلند نشدن آلت تناسلی) قرار خواهند گرفت. از آنجایی که آلت تناسلی مردانه یک ماهیچه است، داشتن رابطه جنسی مانند یک ورزش به سلامت و قدرت فیزیکی آن کمک می‌کند؛ بنابراین قدرت دستگاه تناسلی برای بلند شدن و نعوظ حفظ می‌شود.

۵. کیفیت و کمیت تحریک جنسی شما کاهش خواهد یافت

یکی از بهترین راه‌های برای افزایش میل و شهوت نسبت به همسر داشتن رابطه جنسی است. تجربه هر چه بیشتر یک رابطه جنسی لذت بخش فیزیکی و احساسی به افزایش صمیمیت بین زوجین کمک می‌کند. باید بدانید که برنامه ریزی منظم برای داشتن یک رابطه جنسی مطلوب به افزایش جریان خون به آلت تناسلی مردانه و زنانه (در نتیجه افزایش رطوبت واژن) تجربه سکس را لذت بخش‌تر برای هر دو طرف خواهد کرد.

۶. احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مرد افزایش می‌یابد

سرطان پروستات
داشتن رابطه جنسی برای مرد بسیار مفید است. رابطه جنسی باعث می‌شود که مواد مضر و آسیب‌رسان از پروستات خارج شوند. تجمع مواد موجود در پروستات باعث بروز تومور‌های سرطانی می‌شود؛ بنابراین اگر با داشتن رابطه جنسی این مواد از بدن خارج شوند، احتمال ابتلا به این سرطان کاهش چشمگیری خواهد داشت. محققان ژورنال اورولوژی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند: افرادی که در ماه حدود ۲۱ بار رابطه جنسی دارند نسبت به کسانی که این لذت را تجربه نمی‌کنند، بسیار کمتر به سرطان پروستات مبتلا خواهند شد.

۷. فشار خون بدن افزایش پیدا می‌کند

یکی دیگر از عوارض نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان افزایش تدریجی فشار خون است. لذت بردن از چند ساعت معاشقه تمام ساهات زندگی شما را بهتر خواهد کرد. هیچوقت به خاطر مشکلات یا سختی‌های کار از داشتن رابطه جنسی غافل نشوید. تحقیقات ژورنال روانشناسی زیستی آمریکا به این مسئله پی برده است: افرادی که رابطه جنسی متعدد و مطلوبی دارند نسبت به کسانی که این لذت را تجربه نمی‌کنند، فشار خون کمتری خواهند داشت.

۸. درد‌های شکم در دوره قاعدگی بدتر خواهند شد

درد در دوران قاعدگی از عوارض نداشتن رابطه جنسی
داشتن رابطه جنسی باعث تسکین و کاهش درد‌ها در دوران قاعدگی می‌شود. رحم یک ماهیچه است و اکثر زنانی که به ارگاسم می‌رسند، انقباض این ماهیچه را حس می‌کنند. انقباض شدید این ماهیچه باعث می‌شود تا خون با فشار بیشتر و سریع‌تری در پایین شکم پخش شود. همچنین با رسیدن به ارگاسم سطح اندورفین بدن بالا می‌رود. اندورفین نوعی شادی‌بخش و تسکین‌دهنده است؛ بنابراین یکی از عوارض نداشتن رابطه جنسی افزایش احتمال درد کشیدن در دوران پریودی است.

۹. این امکان دارد که هوش و حواس شما کاهش پیدا کند

این مسئله به طور قطعی درست نیست. اما دو تحقیق علمی دانشگاه مریلند آمریکا و دانشگاه کره جنوبی به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن رابطه جنسی باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش رشد سلول‌های مغزی می‌شود. اما برای اینکه بگوییم نداشتن رابطه جنسی باعث تحلیل رفتن ذهن می‌شود، خیلی زود است. اما نتایج اولیه اینطور نشان داده است که سکس باعث بهبود عملکرد‌های مختلف ذهن و عملکرد‌های مرتبط با هوش می‌شود.

۱۰. حال شما خوب نخواهد بود

رابطه جنسی نوعی رابطه فیزیکی و البته ذهنی است. وقتی دو زوج بایکدیگر رابطه جنسی برقرار می‌کنند، در اصل تماس پوستی باهم دارند. تماس پوستی یکی از اولین راه‌های انسان برای رسیدن به آرامش بوده است. برای مثال ما از ابتدا در آغوش مادر خود بزرگ شده‌ایم. این تماس پوستی، لمس شریک جنسی و نگاه کردن به چشم‌های او از فاصله نزدیک باعث صمیمیت بیشتر بین زوجین می‌شود؛ بنابراین اعتماد به نفس هر کدام از این زوج‌ها در زندگی افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، تماس پوستی با شریک جنسی باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود. این هورمون حال و هوای شما را عوض می‌کند و می‌تواند یک روز زندگی شما را شادتر از روز قبل کند.
باید بدانید که نداشتن رابطه جنسی باعث افسردگی نمی‌شود. یعنی اگر سکس را متوقف کنید، سریعا افسرده نخواهید شد. برخی اوقات توقف رابطه جنسی برای بازیابی توان و قدرت جنسی ضروری است. بهتر است دست از خجالت بردارید و با یک برنامه‌ریزی خوب، روابط زناشویی خود را به تعادل برسانید.منبع:ستاره

غذا‌هایی که آهسته آهسته تدریجا شما را خواهند کُشت

غذا‌هایی که آهسته آهسته تدریجا شما را خواهند کُشت

کاهش وزن 8 کیلویی

آیا واقعا می توان با آب به کاهش وزن کمک کرد ؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا