عوارض دارو ها در تاخیر زبان کودک

شنبه 18 دی 1400 سلامت
عوارض دارو ها در تاخیر زبان کودک

عوارض دارو ها در تاخیر زبان کودک

عوارض دارو ها در تاخیر زبان کودک از عمده مشکلات رایجی است که متاسفانه در سالهای اخیر آمار نگران کننده ای داشته ، تحقیقات اخیر ثابت کرد که مصرف دارویی مسکن موجب بروز چنین مشکلی می شود.

تاخیر زبانی کودک عوارض و خطر مصرف استامینوفن در بارداری است

آیا قرص های استامینوفن برای خانم های باردار مضر است؟ استامینوفن بطور کلی برای دوران بارداری یک داروی تسکین دهنده می باشد که ممکن است کمی برای استفاده از این قرص مجددا فکر کنید . با خوردن قرص های تسکین دهنده ممکن است فرزندانتان دچار تاخیر زبانی یا به اصطلاح “دیر باز کردن زبان” شوند . در ادامه این بخش از نمناک یکی از عوارض جدی استامینوفن را که بر روی تکلم کودک تاثیر می گذارد را خواهیم گفت.
تاخیر زبانینوزاد
جوشوا کلین، افسر ارشد پزشکی و غدد درون ریز و متابولیسم پروتئین باروری در نیویورک طی بیانیه ایی گفت :من فکر می کنم زنان باید آگاه باشند که استفاده از استامینوفن در دوران بارداری یک مشکل بنظر می رسد ، اما من هنوز نمی توانم نتیجه گیری بکنم که قرص استامینوفن بتواند بارداری را در معرض خطر قرار دهد .
یک تیم از دانشکده پزشکی ایکان (Icahn School) باعث تاخیر زبانی در نوزادهای دختر به دلیل استفاده از داروهای بدون نسخه مسکن مانند پاراستامول یا تیلنول در بارداری موثر هستند . به عنوان بخشی از مطالعه منتشر شده در روانپزشکی اروپا ، محققان در طی یک هفته از خانم های باردار 8 تا 13 هفته ، میان 743 زن سوئدی بررسی کرد .
عوارض دارو ها در تاخیر زبان کودک

عوارض دارو ها در تاخیر زبان کودک

تاخیر زبانی در کودکان و ارتباط آن با مصرف استامینوفن در دوران بارداری

هنگامی که کودکان 30 ماهه بودند ، 12.6 درصد از پسران و 4.1 درصد دختران دچار تاخیر زبانی شده اند . این میزان برای مادران بارداری که بیش از 6 بار در هفته از استامینوفن مصرف می کردند ، تاخیر زبانی فرزندان آنان نسبت به مادرانی که یک قرص در هفته استفاده می کردند ، 6 برابر بود و محققان سوئدی در حال درمان تاخیر زبانی کودکان زیر 7 سال می باشند.Shanna Swan ، استاد دانشگاه پزشکی ایکانی و نویسنده ارشد در طی بیانیه ایی گفت :درمان و بررسی مشکل تاخیر زبانی در کودکان باعث جلوگیری از مشکلات عصبی در آینده آنها می شود .همچنین بخوانید : نوزاد ،مراقبت و نگهداری از نوزادتیم Mount Sinai می گوید که نتایج بدست امده از تمام مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفتند ، نشان داد مادرانی که در دوران بارداری خود از این قرص ها استفاده کنند دارای IQ پایین تری و مسائل ارتباطاتی متفاوتی در آنها می شود . همچنین استفاده از استامینوفن در دوران بارداری به علت اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) و علائم اوتیسم مرتبط است.Nicole Alexandria Smith ، استادیار دانشگاه هاروارد این موضوع را بررسی کرد و گفت این موضوع باید همگانی شود که مادران از این داروها استفاده ننمایند تا این چنین مشکلاتی برای انان پیش بیاید و فرزندانشان دچار تاخیر زبانی شوند .خب ، برای نتیجه گیری کلی ، الان می خواهید بدانید که آیا استفاده از استامینوفن در دوران بارداری مناسب است یا خیر ؟
همانگونه که در بالا گفته شد ، استفاده از استامینوفن عوارضی برای فرزندانتان دارد و قبل از استفاده جهت اطمینان بیشتر می توانید با با پزشک خود مشورت نمایید .
Swan در ادامه این نتیجه گیری بیان کرد که نباید از این نوع قرص ها در دوران بارداری استفاده کرد ، چراکه عوارض این قرص ها بر روی فرزندانتان ظاهر می شوند و باعث تاخیر زبانی در انان می شود .همچنین مراکز ایالات متحده برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش دادند که در سال 2005 حدود 65 درصد از زنان آمریکایی باردار از این دارو استفاده می کردند.

عوارض دارو ها در تاخیر زبان کودک

روغن حیوانی مصرف نکنید

روغن حیوانی مصرف نکنید

بدن پس از پک زدن به سیگار

بدن پس از پک زدن به سیگار

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا