طراح دکور «تایتانیک» درگذشت

دوشنبه 14 خرداد 1397 سینما

در سن ۹۰ سالگی

طراح دکور «تایتانیک» درگذشت

فیلم تایتانیک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان
مایکل فورد طراح دکور بریتانیایی که دکوراتوری فیلم «تایتانیک» را انجام داده بود در ۹۰ سالگی درگذشت.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، مایکل فورد دکوراتور برنده اسکار که دکوراتور فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان»، «جیمز باند» و «ایندیانا جونز» بود، درگذشت. وی ۹۰ سال داشت.  

 

این هنرمند در طول دوران کاری‌اش موفق به کسب ۲ جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه شد که اولی در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» از مجموعه «ایندیانا جونز» و دومی در سال ۱۹۹۸ برای «تایتانیک» بود. وی همچنین نامزدی اسکار را برای طراحی صحنه ۲ فیلم از مجموعه فیلم‌های‌ «جنگ ستارگان» یعنی «امپراتوری ضربه می‌زند» و «بازگشت جدای» کسب کرده بود.

 

این دکوراتور متولد بریتانیا بود و کارش را از دهه ۱۹۶۰ آغاز کرده بود. وی در دهه ۱۹۷۰ در کمدی‌هایی چون «افسانه آلف گارنت» کار کرد و در دهه ۱۹۸۰ در فیلم‌هایی چون «مجوز کشتن» صحنه‌آرایی کرد و سال ۱۹۹۵ برای سومین بار دکوراتوری فیلمی از مجموعه «جیمز باند» یعنی «چشم طلایی» را انجام داد. آخرین فیلمی که وی طراحی آن را انجام داد سال ۱۹۹۹ و فیلم عملی تخیلی «فرمانده گروه پرواز» بود.

 

پیتر لامونت طراح تولید که برای «تایتانیک» اسکار برده بود از درگذشت مایکل فورد ابراز تاسف و از وی به عنوان دوست و همکاری یاد کرد که در تولید هفت فیلم با او همراهی کرده بود.

 

وی گفت: وقتی ما در حال کار برای فیلم «تایتانیک» بودیم تهیه کننده فیلم به من گفت از طراحی صحنه خیلی نگران است و من به او اطمینان دادم که نگران نباشد چون مایکل مثل یک آرایش دهنده گل است و در زمینه کاری یکی از افرادی است که می‌تواند خیلی مقتصدانه بهترین کار را انجام دهد و با بودجه‌ای که می‌دانستیم چقدر است بهترین نتیجه را بگیرد. سه ماه بعد وی تایید کرد که حق با من بود و آرایش دهنده گل تنها فردی بود که می‌توانست چیزی را که ما می‌خواستیم خلق کند و بودجه زیاد هم بیاورد.

 

لامونت اضافه کرد: او یک هنرمند و دکوراتور بسیار با استعداد بود. هرگز ندیدم سر کار حتی یک فیوز هم بسوزاند. او یک جنتلمن واقعی بود.

 

 

مرجع : سرپوش

کنایه احسان علیخانی به افزایش قیمت خودرو

افسانه ناصری: امروزه تهیه‌کنندگان خود نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا