سالم‌ترین سبزیجات برگدار

یکشنبه 10 بهمن 1400 سلامت

سالم‌ترین سبزیجات برگدار

 

مصرف سبزیجات یکی از مفید ترین عادت های غذایی است که هر فرد برای داشتن سلامتی نیازمند است آن را استفاده کند.توجه داشته باشیم همه سبزیجات برگدار از نظر تغذیه ای باهم برابر نیستند .

 

کلم کیل

این گیاه سرشار از ویتامین های A، K، C، B6 و همچنین کلسیم و منیزیم است. بدون تردید، کلم کیل شایسته دریافت عنوان یک ابرماده غذایی است. این سبزی حاوی آنتی اکسیدان های ضد سرطان و کاهنده کلسترول است. همچنین، این آنتی اکسیدان ها به بهبود سلامت قلب و چشم نیز کمک می کنند.

کولارد

برگ های کولارد به واقع یکفوق ستاره در دنیای سبزیجات محسوب می شود. برای درک بهتر این موضوع شاید ذکر ایننکته کافی باشد که یک وعده از برگ های کولارد بیشتر از یک لیوان شیر کلسیم دارد! همچنین کولارد از چندین ویژگی ضد سرطانی برخوردار است و یکی از بهترین سبزیجات برگدار برای کاهش کلسترول محسوب می شود. کولارد سرشار از ویتامین های K، C، و A است.

سالم‌ترین سبزیجات برگدار

سالم‌ترین سبزیجات برگدار

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن، کلسیم، و انواع مختلف ویتامین ها است. از ویژگی های این گیاه می توان به کمک در مبارزه با سرطان پروستات اشاره کرد. اگر قصد دارید اسفناج را به صورت پخته مصرف کنید، آن را به مدت طولانی نپزید. هرچه زمان پخت اسفناج بیشتر باشد، مواد مغذی بیشتری را از دست می دهد. می توانید اسفناج را به صورت خام در سالادهای خود استفاده کنید.

بروکلی رابی (راپینی)

 بروکلی رابی یا راپینی با کلم بروکلی مشهور ارتباطی ندارد و در حقیقت با خانواده شلغم ها مرتبط است. راپینی سرشار از ویتامین های C، K، A و همچنین آهن و کلسیم است.

برگ قاصدک

قاصدک ها اغلب به عنوان یک علف هرز در نظر گرفته می شوند. اما برگ های قاصدک را می توان نیروگاه تغذیه ای در نظر گرفت. برخی حتی برگ های قاصدک را به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در نظر می گیرند. افزون بر مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی که سبزیجات برگدار دیگر ارائه می کنند، برگ های قاصدک برای کمک به گوارش و مقابله با ویروس ها فوق العاده هستند.

کلم

مطالعات مختلف نشان داده اند که کلم یک سبزی عالی برای مقابله با سرطان است. همچنین، کلم به دستگاه گوارش و قلب کمک می کند. برای بهره‌مندی از بیشترین مواد مغذی کلم بهتر است آن را به صورت بخارپز مصرف کنید.

See the source image

برگ شلغم

برگ های سبزی که در بالای ریشه های شلغم قرار دارند، اغلب دور انداخته می شوند. این مایه تاسف است، زیرا برگ های این گیاه دارای مواد مغذی فروانی هستند. برگ های شلغم تلخ هستند، که البته این مزه اشاره ای به محتوای کلسیم فراوان آنها دارد. برگ های شلغم سرشار از ویتامین های A، K، C هستند. همچنین، آنها از آنتی اکسیدان های فراوان و محتوای فیبر بالا بهره می برند.

See the source image

برگ چغندر

با ساقه های رنگارنگ و برگ هایی به رنگ سبز روشن، برگ چغندر یکی از زیباترین سبزیجات محسوب می شود. برگ های چغندر از محتوای ویتامین های A و C بالا و همچنین میزان قابل توجه آهن و فیبر سود می برد. بخارپز کردن برگ های چغندر یکی از بهترین روش ها برای مصرف آنها است.

 

علل رنگ های مختلف ادرار

فواید نمک برای مو و پوست

فواید نمک برای مو و پوست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا