زندگی شخصی رضا شفیعی جم

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 بیوگرافی
زندگی شخصی رضا شفیعی جم

زندگی شخصی رضا شفیعی جم

چکیده بیوگرافی رضا شفیعی جم

نام: رضا

نام خانوادگی: شفیعی جم

تولد: 9 تیر 1350

زاده: تهران، ایران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: 1364–تاکنون

همسر: جدا شده است

مدرک تحصیلی: گرافیک

 

 

رضا شفیعی جم کیست ؟

رضا شفیعی جم بازیگر خوش ذوق و پر انرژ ی سینمای ایران است. پدر او بازنشسته ارتش است.مادرش نیز معلم دبستان بود. شفیعی جم یک خواهر و یک برادر دارد.کودکی او مانند همه هم سن و سالانش در کوچه و خیابان با بازی‌های سنتی گذشت. از همان کودکی به بازیگری علاقه داشت. معمولا برای دوستانش نقش‌های مختلفی از شخصیت‌های کارتونی را بازی می‌کرد. رضا شفیعی جم از کودکی صداپیشه خوبی بود.

او علاقه زیادی به تقلید صدای شخصیت‌های تلویزیونی و یا کارتونی داشت. متاسفانه رضا شفیعی جم خیلی زود مادرش را از دست داد. طبق گفته خودش یکی از حسرت‌های زندگیش فوت مادر مهربانش است. رضا در دبیرستان شاگرد زرنگی بود. پیگیری مادرش برای درس خواندن باعث شد تا نمرات قابل قبولی بگیرد. او در دانشگاه رشته گرافیک را انتخاب کرد و تحصیلاتش را در مقطع لیسانس به اتمام رساند

رضاشیعی جم متولد چه سال است ؟

شفیعی جم متولد 9 تیر 1350 است.

رضا شفیعی جم اصالتا کجایی است ؟

او متولد تهران است و در همین شهر سکونت دارد.

آغاز فعالیت های هنری رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم همیشه به نقاشی و کشیدن تابلو علاقه داشت. استعدادش در نقاشی خوب بود. این کار را از کودکی انجام می‌داد. در واقع نقاشی را می‌توان آغاز فعالیت هنری شفیعی جم دانست او تئاتر را در سال 1364 با سن بسیار کم شروع کرد. تئاترهای زیادی کار کرد تا بتواند دیده شود. در همین راه با رضا عطاران آشنا شد. این آشنایی سرآغاز دوستی آن دو تا به امروز است. این بازیگر طنزپرداز در سال 1369 توانست فیلم «دو همسفر» را بازی کند. این فیلم اولین کار تصویری شفیعی جم به شمار می‌آ‌ید. بازی در فیلم دو همسفر برای او موقعیت‌های خوبی به همراه داشت. رضا شفیعی جم توانست سال بعد برنامه تلویزیونی کابلی را برای کودک و نوجوان جلوی دوربین ببرد.

زندگی شخصی رضا شفیعی جم

زندگی شخصی رضا شفیعی جم

بازیگری حرفه ای و آغاز شهرت رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم در سال 1370 با بازی در مجموعه «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد. او توسط رضا عطاران دوست قدیمی‌اش به این کار معرفی شد. شفیعی جم علاوه بر بازی در مجموعه ساعت خوش عهده‌دار نویسندگی برخی از قسمت‌ها بود. از سال 1382 و بازی در نقش «بامشاد» بود که شفیعی جم به شهرت زیادی دست پیدا کرد. او با بازی در سریال «نقطه چین» توانست استعداد خود را به خوبی در تیپ‌سازی نشان بدهد.

رضا شفیعی جم و ازدواج او

رضا شفیی جم ازدواج موفقی نداشت. او پس از ازدواج با مشکلاتی روبه‌رو شد و سرانجام پس از 6 ماه زندگی مشترک از همسرش جدا شد. او هرگز نام و عکسی از همسرش منتشر نکرد. این بازیگر ژانر کمدی با حضور در فصل اول برنامه «شام ایرانی» به کارگردانی بیژن بیرنگ عنوان کردمجبور شدم مهریه زیادی برای جدایی از همسرم پرداخت کنم. متاسفانه جدایی ما همزمان شد با گرانی دلار و سکه و من برای پرداخت مهریه خانه و پس انداز 20 ساله‌ام را هزینه کردم.او از این قضیه بسیار ناراحت بود و توصیه می‌کرد جوانان هنگام مشخص شدن تعداد سکه و یا مبلغ مهریه با چشم باز و عاقلانه تصمیم بگیرند.

صحبت های شفیعی جم در برنامه تلوزیونی

از جوانی روحیه حساسی داشتم. همین موضوع باعث شد تا به خودم آسیب زیادی بزنم. در دوران سربازی به افسردگی دچار شدم. این مشکل روحیه جسم مرا هم احاطه کرده بود. پزشکان نمی‌توانستند بفهمند مشکل از کجاست. آن زمان تیروئید بیماری شناخته شده‌ای نبود. بیماری من زمانی به اوج رسید که در طول یک هفته حدود 40 کیلو وزن از دست دادم. ریزش موی شدید و مشکلات جسمانی از دیگر عوارض این بیماری بود که دست از سرم بر نمی‌داشت.

او در ادامه گفت:

این بیماری با حضور من در مجموعه ساعت خوش همزمان شده بود. بخشی از آیتم‌ها بر اساس شوخی با ظاهر من مخصوصا چشم‌هایم نوشته می‌شد. ما به واسطه حرفه و نوع شغلمان نمی‌توانیم از مشکلات و دردهایمان بگوییم. من همیشه بیماری‌ام را مخفی می‌کردم. اما با تغییر ظاهر و چهره‌ام مجبور شدم تا دلیلش را برای مخاطبین روشن کنم. بخاطر بیماری‌ام در طول این سال‌ها خیلی درد و سختی کشیدم. اما چند سالی است که توانستم زندگی‌ام را با این بیماری هماهنگ کنم و از پسش بر بیایم.

 

فیلم های رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم از بازیگران عرصه طنز سینما و تلویزیون کشورمان فیلم‌های مطرح زیادی دارد. می‌توان او را یکی از عوامل فروش فیلم‌های سینمایی و بازدید بالای سریال‌های تلویزیونی دانست. در این قسمت برخی از فیلم‌ها و سریال‌های او را معرفی می‌کنیم.

 

  • رضا شفیعی جم با سریال نقطه‌چین به شهرت رسید. او در این سریال نقش بامشاد را بازی می‌کرد. شیرینی نقش و بازی خوب شفیعی‌جم باعث شد تا این سریال مخاطبان زیادی را جذب کند. نقطه‌چین پس از سریال موفق «پاورچین» به کارگردانی مهران مدیری ساخته شد. این سریال همچون دیگر آثار مدیری آمار بازدید بالایی داشت. شفیعی‌جم بازیگر توانمند عرصه کمدی در این سریال با بازیگرانی مثل «مهران مدیری»، «سیامک انصاری»، «سحر ولدبیگی»، «محمدرضا هدایتی» و «سحر جعفری‌جوزانی» همکاری داشت
  • فیلم سینمای «ارتفاع پست» یکی از آثار مهم و جدی رضا شفیعی جم محسوب می‌شود. هرچند او در این فیلم نقشی با رگه‌های کمدی داشت، اما خود فیلم در دسته‌بندی فیلم‌های جدی قرار می‌گیرد قطعا همکاری با کارگردان مشهوری همچون ابراهیم حاتمی‌کیا برای هر بازیگر تازه‌‌کاری افتخار بزرگی است. شفیعی‌جم هم در اوایل راه بود که توانست یک نقش فرعی را در این فیلم سینمایی به‌یادماندنی ایفا کند. او در این فیلم با «حمید فرخ نژاد»، «لیلا حاتمی»، «گوهر خیراندیش»، «امیر آقایی» و «شهرام قائدی» هم‌بازی بود.

  • رضا شفیعی جم همکاری‌های موفقی با مهران مدیری در سریال طنز داشته است. سریال «شب‌های برره» یکی‌ دیگر از سریال های رضا شفیعی جم بود که طرفداران زیادی دارد. این سریال از همان سال‌ها تا کنون چندین‌بار در نوبت پخش مجدد قرار گرفته است. هر بار تکرار آن با بازدید بالای مخاطبین همراه می‌شود. شفیعی‌جم در این سریال موفق نقش پسر خان بالا برره را بازی می‌کرد که از شهر برگشته بود. او به خوبی توانست تیپ یک فرد تازه به دوران رسیده‌ای که از شهر آمده را بازی کند
  • سریال شب‌های برره به سرپرستی پیمان قاسم‌خانی نوشته شد. برادران قاسم‌خانی به همراه خشایار الوند (نویسنده سریال موفق پایتخت)، سروش صحت و امیرمهدی ژوله فیلمنامه این سریال جذاب و دیدنی را کار کردند. شفیعی‌جم در کنار «مهران مدیری»، «محمدرضا هدایتی»، «سیامک انصاری»، «شقایق دهقان»، «بهنوش بختیاری» و «سعید پیردوست» برای سریال خاطره‌انگیز شب‌های برره نقش آفرینی کرد.

  • سریال «در چشم باد» یکی از سریال‌های موفق دهه 80 در تلویزیون بود. این سریال از شبکه یک سیما پخش می‌شد. ساخت این اثر حدود 5 سال طول کشید. در چشم باد را باید یک سریال حماسی تاریخی دانست.با وجود موضوع جدی و تاریخی، این سریال یکی از پرطرفدارترین سریال‌های آن زمان شناخته شد. در چشم باد سه دوره تاریخی را نمایش می‌داد. با این حال شکل‌گیری داستان به نحوی بود که مخاطبین مشتاقانه منتظر شروع آن بودند.
  • رضا شفیعی جم در این سریال نقش رضاقلی خان دوست نادر را بازی می‌کرد. در چشم باد را باید یکی‌ دیگر از کارهای جدی شفیعی‌جم دانست. او در این سریال هم نقشی فرعی بازی کرد، اما به خوبی توانست از پس آن بربیاید. رضاقلی خان یک کاراکتر جدی اما با شیرینی خاص خودش بود که شفیعی‌جم مناسب‌ترین انتخاب برای این نقش به شمار می‌آمد. او با بازیگران بزرگی همچون «پارسا پیروزفر»، «ماه چهره‌خلیلی»، «سعید نیک‌پور»، «محمدرضا هدایتی»، «کامبیز دیرباز»، «سعید راد» و «سام درخشانی» همکاری داشت.

  • شفیعی‌جم در کارنامه هنری خود با کارگردانان بزرگی همکاری داشته است. او برای فریدون جیرانی در فیلم سینمایی صورتی بازی کرد. داستان فیلم صورتی در مورد دو دوست است که یکی از آن‌ها در زندگی خانوادگی خود دچار مشکلاتی می‌شود. رضا شفیعی جم و رامبد جوان نقش این دو دوست را بازی می‌کردند. ورود همکار جدیدی در تئاتر سبب ایجاد علاقه شهرام (با بازی رامبد جوان) به او شده و این سرآغاز ماجراست.رضا شفیعی جم در این فیلم به عنوان دوست صمیمی شهرام موقعیت‌های کمدی جذابی را ایجاد می‌کند. «رامبد جوان»، «رضا شفیعی جم»، «میترا حجار»، «فقیه سلطانی» و «ایلیا شهیدی‌فر» از بازیگران این فیلم سینمایی به شمار می‌آیند.
  • «رضا شفیعی جم»، «سید جواد رضویان»، «فتحعلی اویسی»، «بهاره رهنما»، «مهران رجبی» و «رضا فیض‌نوروزی» از بازیگران فیلم سینمایی چارچنگولی هستند. این فیلم در زمان اکران خود در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی با ژانر کمدی قرار گرفت.شفیعی‌جم و جواد رضویان نقش دو برادر دوقلو و بهم‌چسبیده را بازی می‌کردند. با این تفاوت که یکی از آن‌ها بسیار مذهبی و دیگری غیر مذهبی بود. این اختلاف سلیقه در نگرش و ظاهر آن‌ها باعث ایجاد موقعیت‌های طنز زیادی می‌شد. فیلم سینمایی چارچنگولی طرفداران زیادی داشت و هنوز هم مخاطبین خاص خودش را دارد.

 

 

چکیده ای از حواشی و زندگی شخصی و کاری رضا شفیعی جم

چند مدت قبل از سوی رسانه‌های مجازی شایعه شده بود که ماهایا پطروسیان همسر رضا شفیعی جم است. در واقع می‌گفتند همسر شفیعی‌جم که از او جدا شده خانم پطروسیان است. این حاشیه از سوی هر دو بازیگر شدیدا تکذیب شد. ماهایا پطروسیان عکسی از همسر خود گذاشت که در جوانی فوت شدند. با این کار حاشیه مربوط به آن دو فراموش شد.

رضا شفیعی جم و ماهایا پطروسیان

رضا شفیعی جم و ماهایا پطروسیان

گواهینامه
این بازیگر کمدی عنوان کرد من به رانندگی علاقه‌ای ندارم. به همین دلیل هیچ وقت برای گرفتن گواهینامه تلاش نکردم.

شفیعی جم و مهران مدیری
احتمالا همه ما فکر می‌کنیم شفیعی‌جم با مهران مدیری به واسطه کارهای مشترکشان دوستان صمیمی هستند. اما او می‌گوید: من هیچوقت با مهران دوست صمیمی نبودم. ما فقط همکار هستیم. من حتی شماره تلفن شخصی ایشان را ندارم و نمی‌دانم آدرس منزلشان کجاست.

معافیت از سربازی
شفیعی‌جم مدت کوتاهی به سربازی رفت. او به عنوان معلم نقاشی در مهدکودکی متعلق به سپاه فعالیت داشت، اما به دلیل بیماری تیروئید از سربازی معاف شد.

خندوانه

به تازگی رضا شفیعی جم در خندوانه حضور پیدا کرد. او در نوروز 1400 بخش مربوط به دهه 60 استندآپ کمدین بود. استندآپی که اجرا کرد خیلی با استقبال مخاطبین مواجه نشد و مهمانان برنامه هم نتوانستند ارتباط برقرار کنند. شفیعی‌جم چند روز بعد در صفحه شخصی خود از رامبد جوان گله کرد.

او گفت:استدآپ نیازمند ارتباط چشمی است. رامبد جوان در قسمت مهمانان نشسته بود و هر وقت نگاهش می‌کردم خواب بود. من حس می‌کنم او مرا دعوت کرد تا مسخره‌ام کند.این حرف‌ها نشان می‌دهد که بازیگر کمدی ما از مجری برنامه خندوانه بسیار ناراحت شده است. رامبد جوان تا کنون واکنشی به این قضیه نشان نداده است.

 

 

کلام آخر

رضا شفیعی جم را همه با سریال‌های خاطره‌انگیز و فیلم‌های خنده‌دارش به یاد داریم. او یکی از بازیگران توانمند عرصه طنز به شمار می‌آید. در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی در مورد زندگی او از کودکی تا دوران شهرتش در اختیار شما بگذار

 

بیوگرافی علی صادقی

بیوگرافی جواد رضویان بازیگر و کارگردان

بیوگرافی جواد رضویان بازیگر و کارگردان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا