زندگینامه جان آدامز دومین رئیس جمهور ایالات متحده

شنبه 19 فروردین 1402 بیوگرافی
جان آدامز

جان آدامز دومین رئیس جمهور ایالات متحده

چکیده ای از بیوگرافی رئیس جمهور جان آدامز

نام:جان آدامز  John Adams

متولد: 30 اکتبر 1735 در Braintree (اکنون Quincy)، ماساچوست

درگذشت: 4 ژوئیه 1826 در Braintree (اکنون Quincy)، ماساچوست

خدمت به عنوان رئیس جمهور: 1797-1801

معاون رئیس جمهور: توماس جفرسون

حزب: فدرالیست

متاهل: ابیگیل اسمیت آدامز
فرزندان: 5 (ابیگیل، جان کوئینسی، چارلز، توماس، و دختری که در جوانی مرد)

نام مستعار: پدر استقلال آمریکا

جان آدامز

جان آدامز

جان آدامز برای چه چیزی بیشتر شناخته شده است؟

جان آدامز یکی از بنیانگذاران ایالات متحده بود. او به عنوان نماینده ماساچوست در کنگره قاره ای برای استقلال آمریکا جنگید. او یکی از اعضای تیمی بود که روی اعلامیه استقلال کار می کرد و یکی از دو نفری بود که اعلامیه را امضا کردند تا بعداً رئیس جمهور شوند (دیگری توماس جفرسون بود).

 

جان آدامز کیست؟

جان آدامز یک دولتمرد، وکیل، دیپلمات، نویسنده و پدر بنیانگذار آمریکایی بود که به عنوان دومین رئیس جمهور ایالات متحده از سال 1797 تا 1801 خدمت کرد. .

 

جان آدامز متولد چه  سالی است

در30اکتبر1735برینتری، ماساچوست, آمریکای بریتانیا به دنیا آمد

 

خانواده جان آدامز

جان در مستعمره انگلستان خلیج ماساچوست بزرگ شد. او دو برادر کوچکتر داشت: پیتر (1738-1823) و الیهو (1741-1775).[5] آدامز در مزرعه خانوادگی در برینتری، ماساچوست به دنیا آمد
پدرش یک کشاورز و صنعتگر با نفوذ بود که رئیس مجلس قانونگذاری خلیج ماساچوست شد. جان پسری باهوش بود و پدرش بر تحصیل تاکید داشت. او برای کالج به هاروارد رفت، جایی که پدرش انتظار داشت او تحصیل کند تا وزیر شود. با این حال جان ایده های متفاوتی داشت و تصمیم گرفت در رشته حقوق تحصیل کند. او در سال 1755 از هاروارد فارغ التحصیل شد و بلافاصله پس از آن در بوستون به وکالت پرداخت.

 

جان آدامز

جان آدامز

تحصیلات دانشگاهی و بزرگسالی

در شانزده سالگی، آدامز در سال 1751 وارد کالج هاروارد شد و زیر نظر جوزف میهو تحصیل کرد.[11] آدامز در بزرگسالی دانشمندی مشتاق بود و آثار نویسندگان باستانی مانند توسیدید، افلاطون، سیسرو و تاسیتوس را به زبان اصلی آنها مطالعه می کرد.[12] اگرچه پدرش انتظار داشت که او وزیر شود، [13] پس از فارغ التحصیلی او در سال 1755 با مدرک A.B. او به طور موقت در ووستر در مدرسه تدریس کرد، در حالی که به شغل دائمی خود فکر می کرد. در چهار سال بعد، او شروع به جستجوی پرستیژ کرد، ولع “افتخار یا شهرت” و “تفاوت بیشتر از همنوعانش” داشت و مصمم شد “مردی بزرگ” باشد. او برای پیشبرد این اهداف تصمیم گرفت وکیل شود، و پدرش را نوشت که در میان وکلا «دستاوردهای نجیب و شجاعانه» یافت،در سال 1756، آدامز زیر نظر جیمز پاتنام، وکیل برجسته در ووستر، شروع به خواندن قانون کرد.[16] او در سال 1758 موفق به دریافت مدرک A.M. از هاروارد

هنگامی که جنگ فرانسه و هند در سال 1754 آغاز شد، آدامز، نوزده ساله، احساس گناه کرد که اولین کسی از خانواده خود بود که افسر شبه نظامی نبود. او به جنگ نرفت، اما گفت: «بیش از همیشه آرزوی وکیل شدن را داشتم»

 

قبل از اینکه رئیس جمهور شود

قبل از ریاست جمهوری خود، او رهبر انقلاب آمریکا بود که از بریتانیای کبیر به استقلال دست یافت. در اواخر جنگ و در سالهای اولیه تشکیل کشور، به عنوان دیپلمات در اروپا خدمت کرد. او اولین کسی بود که معاونت رئیس جمهور ایالات متحده را بر عهده گرفت و از سال 1789 تا 1797 خدمت کرد. آدامز یک روزنامه نگار اختصاصی بود و مرتباً با بسیاری از معاصران مهم از جمله همسر و مشاورش ابیگیل آدامز و همچنین دوست و رقیبش مکاتبه می کرد. توماس جفرسون

در طول انقلاب آمریکا، آدامز به اروپا رفت تا بودجه جنگ را به دست آورد و با دیگر کشورها برای دولت جدید آمریکا متحد شود. او همچنین به همراه بنجامین فرانکلین و جان جی روی پیمان پاریس کار کرد که در نهایت به جنگ انقلاب پایان داد.

ریاست جمهوری جان آدامز

آدامز برای دو دوره به عنوان معاون رئیس جمهور جورج واشنگتن انتخاب شد و در سال 1796 به عنوان دومین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد.و تنها رئیس جمهوری بود که تحت پرچم حزب فدرالیست انتخاب شد

در دوران ریاست جمهوری آدامز، دستاورد اصلی آدامز دور نگه داشتن ایالات متحده از جنگ با فرانسه بود. فرانسه و بریتانیا در حال جنگ بودند و هر دو از ایالات متحده کمک می خواستند. افکار عمومی آمریکا دو دسته شده بود. برخی می خواستند از فرانسه حمایت کنند زیرا فرانسه در جریان انقلاب آمریکا به آمریکا کمک کرد. دیگران می خواستند به بریتانیای کبیر کمک کنند. اگرچه این امر به محبوبیت او در آن زمان لطمه زد، اما آدامز صلح را انتخاب کرد و کشور را از جنگ دور نگه داشت.

 

همسر جان آدامز

همسر جان آدامز

همسر جان آدامز (ابيگيل آدامز)

در 25 اکتبر 1764ابیگیل ازدواح کرد.جان و ابیگیل شش فرزند داشتند: ابیگیل «نبی» رئیس جمهور آینده جان کوئینسی- آدامز- سوزانا -چارلز -توماس و الیزابت (سوزانا زمانی که یک ساله بود درگذشت، در حالی که الیزابت مرده به دنیا آمد)هر سه پسرش وکیل شدند. چارلز و توماس به جایی نرسیدند ولی جان کوئینسی برتردر سیاست موفق شد و

همسر جان آدامز، ابيگيل آدامز، در طول بنیاد جمهوری آمريكا، نقش مهمی داشت. او یک خبرنگار اختصاص داده شده با شوهرش بود و همچنین در سالهای بعد با توماس جفرسون. او بسیار آموخته بود، زیرا می توان از طریق نامه های او قضاوت کرد. تأثیر این بانوی اول در مورد شوهرش و سیاست های زمان نباید دست کم گرفته شود.

 

درگذشت جان آدامز

آدامز تا سن 90 سالگی زندگی کرد که بیمار شد و در 4 ژوئیه 1826 درگذشت. در یکی از تصادفات شگفت انگیز تاریخ، آدامز در همان روزی با توماس جفرسون درگذشت. این روز پنجاهمین سالگرد تصویب اعلامیه استقلال هم بود!

جان آدامز

جان آدامز

حقایق جالب در مورد جان آدامز

-آدامز به مدت 53 سال با همسرش ابیگیل ازدواج کرد. ابیگیل و جان در طول سال‌ها نامه‌های زیادی برای یکدیگر نوشتند، گاهی اوقات هر روز.
-او اضافه وزن داشت و عده ای او را با نام مستعار «هیس روتندی» صدا می کردند.

-توماس جفرسون و آدامز برای ریاست جمهوری رقیب بودند. وقتی آدامز پیروز شد، جفرسون معاون رئیس جمهور شد، زیرا در آن زمان، فردی که بیشترین رای را برای رئیس جمهور داشت، معاون رئیس جمهور شد.

-آخرین کلام او این بود: “توماس جفرسون هنوز زنده است”. با این حال، او نمی دانست که جفرسون چند ساعت قبل مرده است.آدامز اولین رئیس جمهوری بود که در کاخ سفید زندگی کرد.

-پسر او، جان کوئینسی آدامز، ششمین رئیس جمهور ایالات متحده شد.

بیوگرافی پنه‌لوپه کروز

بیوگرافی دنیا جهانبخت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا