زاکربرگ اشتباهاتش را برشمرد-فناوری

سه‌شنبه 24 بهمن 1396 فناوری

مارک زاکربرگ در چهاردهمین سالگرد تاسیس فیسبوک ماجرای رشد این پلتفرم و اشتباهاتی را که تاکنون مرتکب شده شرح داده است.

وی در پستی که به همین مناسبت منتشر کرده بدون ذکر مثالی مشخص از عباراتی نظیر «خطاهای فنی»، «اعتماد نابجا به افراد»، «معاملات اشتباه» و «از دست دادن ترندهای مهم» اشاره کرده است؛ «در این سال‌ها هر اشتباهی که فکرش را بکنید مرتکب شده‌ام، از سپردن نقش‌های بزرگ به افراد اشتباه و عقب‌ماندن از رقبا گرفته تا معرفی محصولاتی که یکی پس از دیگری شکست می‌خوردند.»

با این همه زاکربرگ شبکه‌ای اجتماعی را تاسیس کرده که هیچ‌یک از پلتفرم‌های دیگر توان رقابت با آن را ندارد. آمارها حاکی است فیسبوک بیش از دو میلیارد کاربر دارد که بیشتر آنها حداقل یک بار در ماه از این وبگاه بازدید می‌کنند. تعداد بالای کاربران و پلتفرم‌های متنوع درآمد 13 میلیارد دلاری (نزدیک به 60هزار میلیارد تومان) را در سه ماهه چهارم سال 2017 برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

زاکربرگ در حالی به اشتباهات خود اعتراف کرده که این شرکت و پلتفرم‌های مشابه از قبیل توییتر در ماه‌های پس از انتخابات آمریکا به دلیل در اختیار قرار دادن فضای لازم برای انتشار مطالب خلاف واقع به سازمان‌های روسی و اثر‌گذاری آنها بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مورد انتقاد گسترده قرار گرفته‌اند. مسئولان فیسبوک اخیرا اعلام کرده اند که از این به بعد پست‌های دوستان و اعضای خانواده را نسبت به مطالب برندها و رسانه‌ها در اولویت قرار خواهند داد.

موسس فیسبوک در ابتدای هر سال چالش جدیدی را برای خود تعیین می‌کند و این بار اصلاح این شبکه اجتماعی چالش اصلی او و تیمش در سال 2018 خواهد بود. زاکربرگ معتقد است دو مفهوم رمزنگاری محتواها و ارز رمزپایه می‌توانند قدرت عامه مردم را افزایش دهند، به همین دلیل وی به دنبال مطالعه اثرات جانبی این پدیده‌ها و امکان استفاده از آنها در سرویس‌های این کمپانی است.

منبع : عصر ایران

پتنت لیزری سوزوکی برای افزایش ایمنی موتورسیکلت - فناوری

سونی گوشی H8266 را با نمایشگر 18:9 عرضه می‌کند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا