تزیین سفره هفت سین نوروز با گونی

یکشنبه 19 اسفند 1397 گوناگون
روش تزیین هفت سین با گونی

 

وسایل مورد نیاز برای تزیین هفت سین با گونی

  • پارچه گونی
  • چسب چوب
  • چسب حرارتی
  • لوله مقوایی دستمال کاغذی
  • قیچی
  • گل های تزیینی
  • روبان توری
  • قلمو
  • کاغذ روغنی

عکس روش تزیین هفت سین با گونی


روش تزیین هفت سین با گونی

۱- پارچه گونی را با عرض ۷ سانتی متر و طولی به اندازه یک سانتی متر بیشتر از دور لوله مقوایی اندازه کنید، شش نوار از پارچه گونی با ابعاد گفته شده برش دهید. نوار روغنی را بردارید و دور لوله مقوایی بپیچید سپس لبه‌های آن را به داخل لوله هدایت کنید تا کاغذ از دور لوله مقوایی باز نشود.

۲- قلمو را به چسب چوب آغشته کنید و روی نوار‌های آماده شده را با چسب چوب کامل بپوشانید. نوار گونی آغشته به چسب چوب را دور لوله مقوایی بچسبانید و خوب محکم کنید. نوار گونی باید کاملا سفت شود تا حالت بگیرد.

عکس روش تزیین هفت سین با گونی

۳- نوار‌های گونی پیچیده شده دور لوله مقوایی را کنار بگذارید، منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. در این مدت چند بار لوله را بچرخانید تا همه قسمت‌ها خوب خشک شود.

عکس روش تزیین هفت سین با گونی

۴- بعد از گذشت زمان کافی، پارچه گونی باید حالت گرفته باشد، ممکن است کمی مرطوب باشد اما دقت کنید که حالت لوله‌ای را حفظ کند. برای جدا کردن نوار گونی از دور لوله مقوایی، کاغذ روغنی را بگیرید و به آرامی نوار گونی را از جهت دیگر لوله مقوایی خارج کنید.

۵- حلقه را از لبه روی میز قرار دهید، کمی دیگر صبر کنید تا نوار‌های گونی لوله شده خوب خشک شوند.

عکس روش تزیین هفت سین با گونی
۶- حال با گل‌های نمدی، تور یا گل‌های گونی می‌توانید ظرف لوله‌ای گونی شکل خود را تزیین کنید. اگر درست کردن گل با نمد را بلد نیستید می‌توانید از مطلب ۴ روش ساده ساخت گل نمدی تزئینی دیدن نمایید.

برای تزیین ظرف‌های گونی سفره هفت سین، ۶ گل نمدی تهیه کنید، گل را روی میز بگذارید و با چسب حرارتی لوله‌های گونی را روی گل نمدی بچسبانید، دقت داشته باشید که باید لوله گونی روی گل قرار بگیرد؛ با این کار از تغییر حالت لوله جلوگیری می‌کنید، زیرا ظرف گونی ممکن است هنوز کمی مرطوب باشد.

عکس روش تزیین هفت سین با گونی
۷- می‌توانید میز خود را با تزیینات دیگر آراسته کنید، سپس وسایل هفت سین را داخل ظرف‌های خود بگذارید و از داشتن یک هفت سین منحصر به فرد لذت ببرید.

عکس روش تزیین هفت سین با گونی
برای تزیین این ظروفی که با گونی ساخته‌اید، می‌توانید از لوازم دیگری مثل روبان توری، نگین، گل‌های ساخته شده از گونی و هر چیزی که دوست دارید استفاده نمایید.

موارد استفاده لوله‌های تزیینی گونی

  • می‌توانید لوله‌های گونی را دور قسمت بالای جام‌های هفت سین قرار دهید.
  • می‌توانید آنها را دور شات‌های کوچک برای هفت سین قرار دهید.
  • می‌توانید برای ساخت هفت سین با وسایل دور ریختنی از این روش استفاده کرده و روی قسمت پایین بطری نوشابه‌ها این نوارهای زیبا را بپیچید

در ادامه چند مدل دیگر از تزیین ظرف‌های هفت سین با گونی آورده شده است که شما می‌توانید از این تصاویر ایده بگیرید و سفره هفت سین نوروز امسال را با ظرف گونی زیبا کنید.

عکس تزیین هفت سین با گونی

عکس تزیین هفت سین با گونی

عکس تزیین هفت سین با گونی

عکس تزیین هفت سین با گونی

عکس تزیین هفت سین با گونی

 

آموزش تزیین سفره هفت سین با درست کردن فنجان معلق!

نحوه تزیین سفره هفت سین با درست کردن فنجان معلق!

درست کردن ۳ مدل زیبا از تزیین شمع هفت سین

نحوه ساخت مدل های زیبا تزیین شمع هفت سین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا