بیوگرافی روآن اتکینسون /بازیگر و کمدین مستر بین

دوشنبه 23 خرداد 1401 بیوگرافی
بیوگرافی روآن اتکینسون

چکیده ای از بیوگرافی روآن اتکینسون

نام:روآن سباستین اتکینسون(روآن اتکینسون)

کشور متولد: انگلستان

سال‌های فعالیت ۱۹۷۸-اکنون

ژانرها کمدی فیزیکی، طنز

همسر(ها) سونترا ساستری (۱۹۹۰–۲۰۱۵)_لوئیز فورد (۲۰۱۴–اکنون)

فرزندان: بنجامین اتکینسون، لیلی اتکینسون

فارغ التحصیلان برجسته: کالج ملکه، آکسفورد، مدرسه دورهام کریسترز، مدرسه سنت بیز

 

بیوگرافی روآن اتکینسون

بیوگرافی روآن اتکینسون

روآن اتکینسون کیست؟

روآن اتکینسون بازیگر و نویسنده مشهور کمیک است که بیشتر برای بازی در نقش «آقای» شناخته شده است. Bean در مجموعه تلویزیونی موفق و دو فیلم بلند به همین نام. او مردی با چهره ای انعطاف پذیر است که می تواند در عرض چند ثانیه قیافه خود را از یک قهقهه تمام عیار به یک ابله فضول تبدیل کند.

 

روآن اتکینسون متولد چه سالی است

روآن سباستین اتکینسون در 6 ژانویه 1955در شهرستان دورهام انگلستان به دنیا آمد.

 

خانواده روآن اتکینسون

پدر او اریک اتکینسون کشاورز و عضو هیئت مدیره و مادرش الا می است. والدین آن‌ها در تاریخ ۲۹ ژوئن ۱۹۴۵ با هم ازدواج کردند.سه برادر بزرگتر وی پائول، رودنی و روپرت نام دارند.او کوچکترین از چهار فرزندی است که این زوج به دنیا آمدند و به عنوان یک آنگلیکان سرسخت بزرگ شد.

 

تحصیلات روآن اتکینسون

او در مدرسه دورهام کریسترز، مدرسه سنت بیز و در نهایت در دانشگاه نیوکاسل تحصیل کرد و در آنجا در رشته مهندسی برق تحصیل کرد.
در سال 1975 مدرک مهندسی برق خود را در کالج ملکه آکسفورد ادامه داد. در همین زمان بود که او به فیلمنامه نویس آینده، ریچارد کورتیس، معرفی شد، که با او طرح هایی را برای تئاتر آکسفورد و جشنواره فرینج ادینبورگ در سال بعد نوشت و اجرا کرد.

 

بیوگرافی روآن اتکینسون

بیوگرافی روآن اتکینسون

شروع بازیگری روآن اتکینسون

او حرفه بازیگری خود را با حضور در یک سری برنامه های کمدی برای رادیو بی بی سی 3 به نام “مردم اتکینسون” در سال 1978 آغاز کرد. سال بعد، او یک خلبان منحصر به فرد برای یک کمدی کمدی به نام “خنده های کنسرو شده” انجام داد. ‘.

در سال 1979، او در یک برنامه تلویزیونی کمدی با عنوان «خبر ساعت نه ساعت» به همراه پاملا استفنسون، مل اسمیت، گریف ریس جونز و کریس لانگهام بازی کرد.

او موفقیت محلی گسترده ای را از طریق کمدی کمدی خود به دست آورد و در کمدی کمدی قرون وسطایی «The Black Adder» ایفای نقش کرد که در سال 1983 پخش شد و تا دهه بعد ادامه یافت. او بار دیگر با ریچارد کرتیس برنامه را نوشت.

در سال 1983، او اولین فیلم سینمایی خود را با بازی در نقش مکمل در فیلم جیمز باند، «دیگر نگو هرگز» انجام داد. در همان سال برای نقش اصلی فیلم «مرده به وقت» انتخاب شد.

از سال 1987 تا 1989، او برای جشنواره “فقط برای خنده” در مونترال فراخوانده شد، در حالی که برای فیلم “Black Adder” فیلمبرداری می کرد. در این مدت، او همچنین برای بازی در «قراردادهای دنیس جنینگز» و «مرد بلندقد» انتخاب شد.

در سال 1990، در نمایشی با عنوان “Mr. لوبیا’. اتکینسون نمی دانست که این سریال در نهایت زندگی او را تغییر می دهد و موقعیت او را به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران-کمدین بریتانیایی در تمام دوران تثبیت می کند. تقریباً در همان زمان، او برای اقتباس سینمایی از فیلم کلاسیک رولد دال، «جادوگران» انتخاب شد.

در سال 1994، او با فیلم «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» و برای صداپیشگی برای پرنده، زازو، در «شیر شاه» دیزنی، شهرت بیشتری به دست آورد.

تعدادی از دنباله های «Mr. Bean ساخته شد، که تا سال 1995 در تلویزیون ظاهر شد. دو سال بعد، او در فیلم اقتباسی از مجموعه تلویزیونی موفق، با عنوان “لوبیا” انتخاب شد. در این مدت، او همچنین به عنوان بازرس «ریموند فاولر» در «خط آبی نازک» انتخاب شد.

از سال 2001 تا 2003، او به عنوان بازیگر مکمل در مجموعه‌ای از فیلم‌ها از جمله «مسابقه موش‌ها»، «جانی انگلیسی»، «اسکوبی دو» و «عشق واقعی» ظاهر شد. دو سال بعد، او در کمدی جنایی «حفظ مادر» ظاهر شد که مگی اسمیت، پاتریک سویزی و کریستین اسکات توماس نیز در آن بازی کردند.

او اولین فیلم سینمایی خود را با فیلم هیجان انگیز جیمز باند، “دیگر نگو هرگز” انجام داد. و در چندین فیلم از جمله “جادوگران”، “چهار عروسی و یک تشییع جنازه”، “شیر شاه”، “بین”، “جانی انگلیسی” و “نگهداری از مادر” بازی کرد.

 

همسر روآن اتکینسون

همسر روآن اتکینسون

همسران  روآن اتکینسون

همسر اول

روان اتکینسون در فوریه سال 1990 وقتی 35 ساله بود با سانترا سایستی 33 ساله ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک فرزند پسر بنام بن و یک دختر بنام لی لی می باشد

آشنایی این دو در BBC بعنوان همکار شروع شد، در نهایت بعد از 25 سال زندگی مشترک در سال 2015 این زن و شوهر از هم طلاق گرفتند

همسر دوم

مستر بین اما یکسال قبل از طلاق رسمی از همسر اول خود با لئو فورد کمدین انگلیسی رابطه داشته و از وی در سال 2017 در 62 سالگی صاحب یک فرزند بنام آکینسون شد

 

بیوگرافی روآن اتکینسون

بیوگرافی روآن اتکینسون

نکاتی که درباره آتکینسون نمی دانید :

همسرش « سونترا ساستری » سابقاً به عنوان گریمور در مجموعه های تلویزیونی فعالیت می کرده اما از سال ۱۹۹۱ از صنعت سینما کنار رفته است.

۲ فرزند به نامهای بنجامین و لیلی دارد.

عاشق رانندگی است و حتی گواهینامه رانندگی ماشین های سنگین را هم دارد!

آتکینسون در منزل شخصی اش چندین عدد اتومبیل مدل بالا نگه می دارد.

تا به امروز درباره ماشین و مسائل مربوط به آن ، مقالات فراوانی به چاپ رسانده است.

تحصیلات وی: دانشگاه نیوکاسل، نیوکاسل، انگلستان (مهندسی برق). دانشگاه آکسفورد، آکسفورد، انگلستان (مهندسی برق).

او با استون مارتین های خود در سری باشگاه های صاحبان استون مارتینز مسابقه می دهد (و همچنین تصادف می کند).

در 4 آگوست 2011 او پس از تصادف با ماشین اسپرت فرمول 1 مک لارن خود در بیمارستان شهر پیتربورو بستری شد. او از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی خفیف شد.

او سال ها از لکنت رنج می برد، از این رو دوست ندارد مصاحبه کند.

او در مراسم عروسی کاترین دوشس کمبریج و شاهزاده ویلیام شرکت کرد.

او در سال 2013 در فهرست افتخارات تولد ملکه به دلیل خدماتش در درام و امور خیریه نشان CBE (فرمانده نشان امپراتوری بریتانیا) را دریافت کرد.

ماشین مدل « Aston Martin DB7 Vantage » که در فیلم « جانی انگلیش » مشاهده کرده اید، متعلق به آتکینسون بوده است!

او در تلفظ کلماتی که با حرف B شروع شده و بعد از آن حرف صدادار می آید مشکل دارد. او باید کمی مکث کند تا آنها را بگوید.

پسر عموی او بازیگر سوئدی نیک اتکینسون است.

او شریک شرکت تولید Tiger Aspect است.

در سال 2002 او در ساخت و تولید مجموعه انیمیشن Mr Bean مشارکت داشت.

بیوگرافی حمید جبلی

بیوگرافی حمید جبلی

بیوگرافی ایرج طهماسب

بیوگرافی ایرج طهماسب و همسرش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا