رفع سختی ها و مشکلات پریودی با خرید کاپ قاعدگی از بوبوریم

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 بازار ، سلامت
کاپ قاعدگی

به طور معمول هر خانمی در ماه یکبار دوران قاعدگی خود را سپری می‌کند که برای رعایت بهداشت ضرورت به خرید انواع وسیله‌های بهداشتی مانند خرید کاپ قاعدگی، تامپون یا نوار و پد بهداشتی دارند. اما در میان تمامی این وسیله‌های گفته شده خرید کاپ قاعدگی بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است و در سال‌های اخیر بیشتر توجه خانم‌ها را به خود جذب نموده‌است. افرادی که دوست دارند این محصول را خریداری کنند و از آن برای اولین بار استفاده کنند باید برای خرید کاپ قاعدگی نکات مهمی را در نظر بگیرند و قبل از اقدام به خرید کاپ قاعدگی حتما باید اطلاعات مورد نیاز به آن را بدانند. در ادامه این مطلب به طور مفصل نکات مهم در خرید را برای علاقمندان به این محصول توضیح می‌دهیم.

  • اولین اقدامی که قبل از خرید کاپ قاعدگی باید در نظر گرفته شود مشورت با یک ماما و پزشک است. اینکه بدانید بدن شما توانایی نگهداری از این فنجان یا کاپ را دارد بسیار مهم است. زیرا افرادی هستند که توانایی نگهداری از این کاپ را ندارند مانند خانم‌های که افتادگی رحمی دارند یا به تازگی عمل رحمی یا تخمدان داشته‌اند. پس این موضوع را حتما با یک ماما در نظر بگذارید تا در مورد خرید کاپ قاعدگی اطلاعاتی را برای شما عنوان کند.
  • مورد دومی که در مورد خرید کاپ قاعدگی باید آن را در نظر داشته باشید سایز این محصول است. چون در اندازه‌های مختلفی توسط شرکت تولید می‌شود. چون هر خانمی با توجه به جسه بدنی که دارد باید سایز مناسب به خود را تهیه کند. اغلب برای خانم‌های که در سن زیر سی سال و ریز جسه هستند و هنوز زایمان نداشته‌اند سایز کوچک توصیه می‌شود. ولی سایز بزرگ مخصوص خانم‌های با سن بالاتر از سی بوده که یک یا چند زایمان را انجام داده‌اند.
  • باید بدانید که این جنس از کاپ برای بدن شما سازگاری دارد یا نه، چون در صورت عدم ناسازگاری باعث ایجاد خارش می‌شود یا مستعد عفونت‌های خفیف می‌باشد البته این موضوع را در نظر بگیرید تاکنون عدم رضایت یا ناسازگاری برای استفاده از فنجان قاعدگی گزارش نشده است و میزان رضایت زنان از این محصول ستودنی است. جنس این محصول از سیلیکون یا پلاستیک است و هیچ ضرری یا ناسازگاری برای بدن زنان ندارد.

کاپ قاعدگی چیست؟ موارد استفاده از کاپ قاعدگی چیست؟

بهتر است قبل از هرگونه اقدام به خرید کاپ قاعدگی به طور کلی با این محصول آشنایی داشته باشید و بدانید در چه زمانی باید از این وسیله استفاده کنید. حتما تا به حال فهمیده‌اید که کاپ قاعدگی چیست؟ و موارد استفاده از کاپ قاعدگی را به خوبی می‌دانید؟

کاپ قاعدگی چیست؟

کاپ قاعدگی به وسیله‌ای سیلیکونی نرم و راحتی گفته می‌شود که بی‌شباهت به یک قیف نمی‌باشد. اما استفاده از آن برعکس یک قیف است. این محصول در هنگام عادت ماهیانه یا پریود برای زنان کارایی دارد. نحوه استفاده از این محصول کمی با پد یا نوار بهداشتی متفاوت بوده و نیاز به راهنمایی اولیه دارد. بعد از آنکه به خوبی دانستیم که کاپ قاعدگی چیست؟ حالا نیاز است که به طور کلی موارد استفاده از این کاپ را نیز توضیح دهیم تا بهتر با این وسیله آشنا شوید.

موارد استفاده از کاپ قاعدگی

برای بسیاری از خانم‌ها عادت ماهیانه به یک مشکل تبدیل شده‌است زیرا در این دوران نمی‌توانند به خوبی به فعالیت‌های روزانه خود برسند. مثلا مسافرت در این دوران یا رفتن به دورهمی کمی با مشکل برای آنان روبرو است. اما با وجود وسیله‌های مناسبی که توسط شرکت‌های آرایشی و بهداشتی تولید شده‌است این مسئله به سادگی قابل حل می‌باشد. با خرید کاپ قاعدگی و استفاده از این در اینگونه مواقع به سادگی به فعالیت‌های روزانه خود و سفر خود بپردازید بدون آنکه با مشکلی روبرو شوید. یکی دیگر از مواردی که استفاده از آن برای خانم‌ها توصیه می‌شود این است که زنانی که حساسیت به پد و نوار دارند و دچار سوزش یا خارش می‌شوند برای رهایی از این گونه مشکلات حتما از این محصول استفاده کنند تا تاثیر آن را برروی سلامتی خود ببینند.

از مهمترین موارد استفاده از این فنجان قاعدگی برای زنانی است که خونریزی شدید دارند و پد و نوار جوابگوی نیاز آنان نمی‌باشد برای این زنان استفاده از این فنجان بهترین گزینه می‌باشد. یکی از مهمترین مسئله‌ای که در مواقع استفاده از آن باید بدانید میزان ساعتی است که باید آن را به کار ببرید. به طور معمول در هر ۶ ساعت باید آن را تخلیه نمایید اما این مورد بستگی به بدن و نوع خونریزی( شدید یا خفیف) که دارید بستگی دارد. قبل از خرید کاپ قاعدگی نحوه استفاده از آن را آموزش ببینید تا در موقع استفاده از ان دچار مشکل نشوید. با ما همراه بمانید تا طریقه استفاده از این وسیله را به طور مفصل شرح داریم. با خواندن این متن هیچ سوالی بدون جواب نمی‌ماند. این موضوع مهم و حیاطی را در نظر داشته باشید که اگر مجرد بوده و داشتن پرده بکارت برای شما ارزش دارد از این وسیله به هیچ‌ عنوان استفاده نکنید.

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی کاملا با پد متفاوت است چون این محصول برخلاف پد باید در داخل بدن استفاده شود و استفاده از آن نیاز به آموزش دارد. اگر تاکنون تامپون را به کار برده باشید و روش استفاده از آن را بلد باشید راحت‌تر می‌توانید از این فنجان نیز استفاده کنید. برای قرار دادن این محصول در داخل بدن خود چندین نکته طلایی را به شما آموزش می‌دهیم با دقت آنها را مطالعه کنید و طبق آنها پیش بروید تا به سادگی این کار را انجام دهید. تنها یکبار کافی است تا به طور کامل بر این موضوع اشراف پیدا کنید.

  • در ابتدای کار بعد از خرید کاپ قاعدگی به نوع و سایزی که دارد دقت کنید. خوشبختانه تمام اطلاعات لازم و نحوه به کار گیری را بر روی بسته بندی ان ذکر شده که کار را برای خانم‌ها خیلی آسان نموده‌است.
  • بسته را باز نموده و بهتر است قبل از استفاده آن را به خوبی بشویید. دست خود را با صابون شستشو داده زیرا بهداشت در این کار باعث می‌شود از به وجود آمدن عفونت‌های احتمالی دور بمانید.
  • برای اینکه راحت‌تر این کار را انجام بدهید لبه‌های کاپ را کمی خیس نموده تا نرم شود و به راحتی به محل مورد نظر بچسبد تا مشکلی در حین کار به وجود نیاید.
  • باید بدانید که این کاپ را به کجا بچسبانید. باید به طور کلی به دهانه رحمی بچسبد و تمام آن را دربربگیرد. فیکس شدن بر روی محل مورد نظر خیلی مهم است زیرا در غیر این صورت خونریزی به بیرون از کاپ اتفاق افتاده که صحنه زیبایی برای یک خانم نیست و از همه مهمتر ممکن است باعث درد در محل شود یا خونریزی را شدت دهد. پس با نهایت دقت و ظرافت این کار را انجام دهید وهیچ عجله‌ای نداشته باشید.
  • برای اینکه راحت‌تر وارد بدن شما شود آن را بین دو انگشت سبابه و شست تا کنید و طرفی که باز و گشاد تر است را به داخل بدن خود هدایت نموده و برروی دهانه رحمی آن را به آرامی باز کرده و به دهانه رحم متصل کنید. این را بدانید که در هنگام قرار دادن هیچ دردی را حس نمی‌کنید پس نگران نباشید.
  • بعد از آنکه کاپ را استفاده نمودید با خیال راحت می‌توانید فعالیت‌های عادی روزانه خود را انجام دهید ورزش کنید، پیاده‌روی کنید، مهمانی بروید، بنشینید، حمام بروید تمام فعالیت‌های روزانه خود را به سادگی بدون آنکه مشکلی داشته باشید می‌توانید انجام دهید. خرید کاپ قاعدگی این امکان را به شما می‌دهد که به سادگی این کارها را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.
  • در صورت هر گونه درد یا دیدن خونریزی حتما در نحوه قرار دادن کاپ اشتباهی انجام داده‌اید کاپ را خارج کنید به طور کامل آن را بشویید و دوباره اقدام به نصب آن کنید. اگر شما دارای دستگاه آی‌یودی هستید بهتر است از این وسیله استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد از قرار دادن کاپ قاعدگی

بعد از قرار دادن کاپ باید به مراقبت‌های بعد از آن نیز توجه کنید برخی از مسائل اهمیت زیادی دارند. که به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • این موضوع را در نظر داشته باشید که این وسیله به دو صورت یکبار مصرف و چند بار مصرف تولید می‌شود پس بعد از مصرف آن دقت کنید که باید دور انداخته شود یا قابلیت استفاده را دارد. چیزی که مسلم است موارد یکبار مصرف را بعد از هر بار استفاده حتما باید به دور انداخته شود.
  • نوع چند بار مصرف از بهترین جنس ساخته شده و موارد مصرف آن تا 10 سال است؛ بنابراین خرید کاپ قاعدگی در هزینه خیلی صرفه‌جویی می‌کنید اما برای خرید پد هر ماه باید هزینه‌های گزافی را بپردازید.
  • بعد از آنکه این وسیله پر شد باید آن را تخلیه کنید. اینکه چه زمانی پر می‌شود بسته به نوع خونریزی و شدتی که دارد متغیر است اما ۶ تا ۱۲ ساعت بهترین زمان برای تخلیه آن است. حتما آن را در داخل توالت خالی کنید و بعد از آن دست و فنجان را به خیلی تمیز بشویید.
  • قبل از آنکه اقدام به خارج کردن این وسیله بکنید دستان خود را با آب و مایع دستشویی حتما بشویید. این‌کار از ابتلا به عفونت جلوگیری می‌کند. دو انگشت سبابه و شست را به مانند اول کار به داخل بدن خود برده و به آرامی و بدون وارد کردن فشار آن را جدا کنید.

علاوه بر این که خرید کاپ قاعدگی برای پیشگیری از عفونت برای خانم‌ها لازم و ضروری است خرید کاندوم  یا خرید کاندوم نازک یا فضایی یا تاخیری نیز مهم است. چون نه تنها در ایام قاعدگی بیماری های همچون عفونت برای خانم‌ها پیش می‌آید بلکه در هنگام نزدیکی نیز این امر حتما اتفاق می‌افتد. بنابراین بهترین راه پیشگیری از به وجود آمدن بیماری‌های زنانه و کسانی که بیماری زودانزالی دارند، کاندوم خاردار یا خرید کاندوم نازک و فضایی می‌باشد با استفاده از این لوازم بهداشتی به سادگی سلامتی جسمی خود را تضمین می‌کنید. برای خرید کاپ قاعدگی بهتر است از بهترین مراکز این کالا را تهیه نمایید زیرا داشتن یک برند معروف یا بهداشتی و سالم بودن آن در خرید اهمیت خیلی زیادی دارد. برای تهیه این محصولات می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی همچون بوبوریم ، مو تن رو ، کامش و مدیسه نیز اقدام کنید.

به طور کلی خرید کاپ قاعدگی یا خرید کاندوم تاخیری یا کاندوم نازک، میوه‌ای و عروسکی به صورت حضوری عملا غیر ممکن بوده؛ چون شرم و حیا مانع از اقدام کردن برای خرید حضوری می‌شود حتی در این روزهای کرونایی نیز خرید حضوری کاری سخت و مشکل است. اما راه‌های بهتری نیز برای این مورد وجود دارد شما می‌توانید به سادگی این کالا را از طریق سایت معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه اینترنتی بوبوریوم سفارش دهید تا در کمترین زمان بدون نیاز به مراجعه حضوری آن را به دست بیاورید. https://www.boborim.com با مراجعه به این لینک می‌توانید به صورت شبانه روزی اقدام به خرید کاپ قاعدگی کنید. بسته شما به صورت کاملا محرمانه و با ضمانت و تضمین به دست شما می‌رسد این مهمترین مزیت خرید از این سایت است. در صورت مشکل پول شما برگشت خورده و مهمتر از همه دارای تنوع در رنگ می‌باشد.

جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبای شهر مشهد و راهنمای سفر به قشم

ابرو های تان را با روشهای طبیعی خوش حالت و زیبا کنید

صابون ابرو چیست / لیفت ابرو و زیبایی ابرو با صابون ابرو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا