دلیل خالی شدن ناگهانی و غیر معمول شارژ گوشی چیست

شنبه 14 اردیبهشت 1398 گوناگون
دلیل خالی شدن ناگهانی و غیر معمول شارژ گوشی چیست

خالی شدن ناگهانی و غیر معمول شارژ گوشی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل می‌توان به کالیبره نبودن باتری، برنامه‌های پس زمینه، خرابی باتری و… اشاره کرد

۱. روشنایی زیاد صفحه‌ی نمایش

برخی از کاربران عادت دارند که همیشه روشنایی صفحه‌ نمایش گوشی خود را روی بیشترین حالت تنظیم کنند اما همان‌طور که می‌دانید یکی از بزرگترین مصرف‌کننده‌های باتری گوشی، صفحه نمایش آن است! بنابراین روشنایی حداکثر صفحه نمایش باعث مصرف بیش از حد باتری می‌شود. از طرف دیگر، روشنایی زیاد صفحه نمایش در محیط اتاق و یا جاهای کم‌نور موجب آسیب رساندن به چشم هم می‌شود. بنابراین برای سلامت چشمان خود و باتری گوشی‌تان، بهتر است همیشه روشنایی صفحه نمایش را در حد معمول نگه دارید. بهترین کار برای این منظور، قرار دادن روشنایی صفحه نمایش روی حالت خودکار است.


۲. جست و جوی مدام سیستم عامل گوشی برای یافتن شبکه‌ی وای‌فای

وقتی وای‌فای گوشی روشن باشد، خود گوشی به صورت خودکار تا زمانی که به یک وای‌فای پایدار وصل شود به جست‌ و جو برای یافتن شبکه‌ ادامه می‌دهد. البته این فرآیند بسیار هم خوب است اما در صورتیکه بخواهیم به شبکه‌ی وای‌فای وصل شویم. گاهی در مسیر یا در جای ناآشنایی هستیم و وای‌فای گوشی روشن است. مسلما در آن شرایط ما به دنبال شبکه‌ی وای‌فای نیستیم اما چون وای‌فای گوشی روشن است، گوشی به شکل مداوم به دنبال شبکه می‌گردد و باتری مصرف می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از این مصرف بیهوده‌ی باتری، خاموش نگه داشتن وای‌فای گوشی در صورت عدم نیاز است.


۳. لرزیدن و نوتیفیکیشن مدام هنگام رسیدن پیام‌های گوناگون

هرکدام از ما تعداد زیادی گروه در شبکه‌های اجتماعی داریم و روزانه صدها پیام مختلف به گوشی‌مان می‌رسد. حالا فرض کنید که برای تک‌تک این پیام‌ها گوشی صدا بدهد و بلرزد. ناگفته پیداست که چه میزان از شارژ گوشی تنها صرف نوتیفیکیشن‌ها می‌شود. ممکن است صبح گوشی خود را در خانه جا گذاشته باشید و ظهر که برمی‌گردید صدها نوتفیکیش رسیده باشد و شارژ گوشی هم نصف شده باشد. در این حالت مقصر خالی شدن شارژ کاملا مشخص است! چاره‌ این مشکل این است که تنها نوتیفیکشن‌های ضروری را فعال کنید و بقیه را در حالت غیرفعال قرار دهید. همچنین می‌توان با غیر فعال کردن صدا و یا ویبراتور گوشی، از میزان مصرف باتری کاست.


۴. برنامه‌های فعال در پس زمینه

برخی برنامه‌ها هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود نیز در پس‌زمینه فعالیت می‌کنند. فعالیت‌هایی از قبیل ارسال و دریافت اطلاعات، به روز رسانی و … این مسئله باعث مصرف باتری و منابع سیستم گوشی می‌شود. در سیستم عامل اندروید به شما این امکان داده شده که برنامه‌های فعال در پس‌زمینه را کنترل و غیر فعال کنید. برای این کار از منوی تنظیمات به قسمت مدیریت باتری گوشی رفته و برنامه‌هایی که نمی‌خواهید در پس‌زمینه فعال باشند را غیرفعال کنید. البته باید توجه داشت که برخی برنامه‌ها از جمله برنامه‌های گوگل برای کارایی درست لازم است در پس‌زمینه فعال باشند. بنابراین بهتر است چنین برنامه‌هایی را فعال نگه دارید.

علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی چیست؟


۵. استفاده از برنامه‌های پرمصرف به طور مستمر

گاهی دلیل زود خالی شدن شارژ گوشی خود شما هستید. اگر مدام برای مسیریابی از جی‌پی‌اس و نرم‌افزارهای مسیریاب استفاده می‌کنید، اگر عادت دارید که مدام به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید و با گوشی ویدئو تماشا کنید، اگر اهل بازی‌های گرافیک سنگین هستید و زیاد بازی می‌کنید، باتری گوشی شما گناهی ندارد! خود شما مسئول خالی شدن باتری هستید.

اول از همه سعی کنید هنگام عدم استفاده، جی‌پی‌اس و دیتای گوشی خود را خاموش کنید. در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز سعی کنید اعتیاد خود را کم‌تر کنید! خواندن خبر به جای دیدن ویدئوی آن به مصرف کم‌تر باتری کمک می‌کند. بازی کردن مداوم با گوشی نیز علاوه بر سریع خالی کردن شارژ گوشی، به دلیل گرم شدن گوشی هنگام شارژ باعث تاثیر منفی بر عملکرد و طول عمر باتری می‌شود، پس سعی کنید از میزان بازی خود با گوشی بکاهید.

 

 

 

۶. هم‌گام‌سازی (syncing) خودکار برنامه‌ها و داده‌ها

برخی برنامه‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای مدیریت گالری و مدیریت حساب، هنگام اتصال به اینترنت به صورت خودکار با حافظه‌ی ابری و دیگر سیستم‌ عامل‌ها همگام‌سازی می‌شوند. این عمل منابع سیستم و شارژ باتری را استفاده می‌کند. می‌توانید این برنامه‌ها را از حالت همگام‌سازی خودکار خارج و تنها زمانی که باتری کافی و اینترنت پایدار دارید، به صورت دستی همگام‌سازی را انجام دهید.


۷. کالیبره نبودن باتری گوشی

بعضی مواقع باتری گوشی از حالت کالیبره درمی‌آید و روند شارژ و دشارژ آن دچار اختلال می‌شود. گاهی نیز سیستم عامل گوشی در اعلام درصد شارژ دچار مشکل شده و عدد اشتباه اعلام می‌کند. در این شرایط می‌توان با کالیبره کردن باتری گوشی این مشکل‌ها را برطرف کرد. کالیبره کردن گوشی فرایندی است که بهتر است برای گوشی ها هر سه ماه یک‌بار انجام شود. برای کالیبره کردن باتری باید مراحل زیر را طی کنید:

نخست به قدری با گوشی کار کنید تا شارژ آن تمام شده و خاموش شود. سپس مجددا آن را روشن و خاموش کنید. حالا در حالت خاموش گوشی را به شارژ بزنید تا زمانی که شارژ آن ۱۰۰ درصد شود. حالا گوشی را روشن نمایید. اگر عدد شارژ باتری را غیر از ۱۰۰ درصد نشان داد، دوباره گوشی را خاموش کرده و شارژ کنید تا ۱۰۰ درصد شود.

 


۸. به‌روز نبودن سیستم عامل گوشی

هنگامی که برای گوشی‌ها به‌روزرسانی منتشر می‌شود، معمولا با بهبودهایی در بخش‌های مختلف گوشی مانند عملکرد باتری همراه است. بنابراین عدم نصب این به‌روزرسانی‌ها باعث افت عمل‌کرد گوشی از حالت ایده‌آل آن می‌شود. یکی از این موارد مصرف باتری است. طبق تجربیات کاربران مختلف در بسیاری از موارد، به‌روزرسانی سیستم عامل موجب بهبود عملکرد باتری گوشی خواهد شد.


۹. خراب بودن باتری گوشی

اگر تمام موارد بالا را کنترل و اصلاح کردید و باز هم با مشکل خالی شدن سریع شارژ گوشی مواجه بودید، امکان دارد که باتری گوشی شما خراب شده باشد. در این شرایط تعویض باتری از طریق نمایندگی مجاز و با باتری اصلی گوشی می‌تواند راه‌گشا بوده و مشکل شما را به طور کامل حل کند.

علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی چیست؟


منبع:ستاره

تاریخ شروع و پایان ماه رمضان 98

تاریخ شروع و پایان ماه رمضان 98

ویزای شینگن چیست

ویزای شینگن چیست و آشنایی با شرایط آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا