درباره رنگ موی زنان بیشتر بدانید/آیا واقعا زنان مو بلوند برای مردان جذابترند؟-سلامت

پنج‌شنبه 14 دی 1396 سلامت
روشی های برای تقویت موی سر

به نظر می‌رسد کلیشه نماد زیبایی دانستن «مرلین مونرو» ستاره سابق هالیوود بی معنا و بی‌دلیل نبوده است! در یک تحقیق مشخص شد که از دید مردان زنان دارای موهای بلند سالم‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- نتیحه تحقیقات تازه نشان می‌دهند که مردان واقعا زنان با موی بلوند را بیشتر دوست دارند چرا که آنان جوانتر و سالم‌تر درباره رنگ موی زنان بیشتر بدانید/آیا واقعا زنان مو بلوند برای مردان جذابترند؟به نظر می‌رسند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، محققان همچنین دریافته‌اند که از دید مردان، زنان با موی بلند بی‌پرواتر و جسورتر هستند و این موضوع سبب می‌شود تا جذاب‌تر به نظر برسند. با این حال، زنان با موی قهوه‌ای به عنوان زنانی به نظر می‌رسند که زن خانواده و مادر خوبی برای فرزندان‌شان خواهند بود. تحقیقات پیشین نشان داده بود که پیشخدمت‌های با موی بلوند انعام بیشتری در مقایسه با همکاران غیر‌بلوند خود دریافت می‌کنند.

در نتیجه، به نظر می‌رسد کلیشه نماد زیبایی دانستن «مرلین مونرو» ستاره سابق هالیوود بی معنا و بی‌دلیل نبوده است!

در مطالعه اخیر انجام شده ۱۱۰ مرد در مینه سوتا مورد بررسی قرار گرفتند. روانشناسان عکس‌هایی کامپیوتری را از زنان با موهای بلوند، قهوه‌ای و مشکی نشان دادند. تحقیقات نشان دادند که برای این مردان‌، زنانی که موهای‌شان روشن‌تر بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند. همچنین، در این تحقیق مشخص شد که از دید مردان زنان دارای موهای بلند سالم‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

حال علت ترجیح زنان مو بلوند به زنان با موی تیره از سوی مردان چیست؟ برخی از روانشناسان می‌گویند این به دلیل تاثیر رسانه‌هاست که در دهه‌های گذشته از زنان با موی بلوند به عنوان سمبل‌های جنسی استفاده کرده و این باور را در ذهن مردان ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر نیز می‌گویند که ریشه این موضوع در تکامل است و پیش از این در غارها از رنگ کردن مو برای جلب جنس مخالف و پیدا کردن شریک جنسی استفاده شده است. 

منبع : آفتاب

کنترل وزن احتمال ابتلا به 17 نوع سرطان را کاهش می‌دهد-سلامت

آنچه پس از نوشیدن چای در بدن رخ می دهد-سلامت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا