7 نکته برای داشتن استایل شیک و پوشیده در مهمانی

پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 بازار

7 نکته برای داشتن استایل شیک و پوشیده در مهمانی

دین مبین اسلام، دین رسمی و شرعی ما در ایران است و براساس قوانین و فرامین اسلامی خانم‌ها در در مراسمات مختلط ملزم به استفاده از لباسی پوشیده و مناسب هستند. برای رعایت پوشش اسلامی و خصوصا شیک در یک مهمانی نکاتی هست که باید به آن توجه داشته باشید تا با رعایت استایل و پوشش اسلامی بتوانید زیبایی خود را نیز حفظ کنید. ما اینجا هستیم تا چند نکته برای استایل‌های پوشیده به شما آموزش دهیم.

لباس مجلسی مناسبی تهیه کنید

قدم اول یک انتخاب صحیح و پوشیده است. اگر به مراسم و جشن مختلطی دعوت شده‌اید سعی کنید تا ابتدا لباس مجلسی پوشیده‌ای تهیه کنید. هنگام خرید از فروشگاه‌ اینترنتی یا آنلاین شاپ علاوه بر در نظر گرفتن قیمت انواع لباس مجلسی، تمام زوایای لباس را به دقت ببینید و از سایز آن اطمینان حاصل کنید و اگر به صورت حضوری به خرید می‌روید حتما هنگام پرو به پوشیده و مناسب بودن لباس دقت کنید. سعی کنید لباسی استفاده کنید که تا حد امکان مناسب یک جشن مختلط باشد و در کنار مناسب بودن زیبایی خود را نیز داشته باشد. مدل‌هایی با تور و دانتل که هم زیبا و هم پوشیده هستند، انتخاب مناسبی برای یک مراسم مختلط می‌باشد. شیک بودن را در کنار پوشیده بودن داشته باشید.

اهمیت یک انتخاب درست

اهمیت یک انتخاب درست زمانی مشخص می‌شود که احساس کنید لباس نیاز به تغییر و اضافه کردن تور یا پارچه ندارد. بعضی از خانم‌ها پس از خرید یک لباس به شدت باز و چسبان به فکر تغییر آن هستند و این کار را با استفاده از تور و پارچه هم رنگ لباس انجام می‌دهند. چنینی کاری تنها هزینه‌ای بیشتر به شما تحمیل می‌کند و البته زیبایی لباس شما را هم خواهد گرفت. زمانی که یک لباس به طور کامل طراحی و دوخته شده است همانطور که گفته شد انتخاب اشتباه آن تنها برای شما هزینه اضافه دارد و بی‌شک نمی‌توانید از چنین لباسی مدل بسیار خاص یا زیبایی انتظار داشته باشید. شاید با این کار باعث تخریب زیبایی لباس خود شوید.

سارافون بپوشید

کسانی که می‌خواهند برای جشن و مهمانی آماده شوند بهتر است تا از یک سارافون دخترانه به همراه ساپورت استفاده کنند. شما می‌توانید انواع سارافون مجلسی یا اسپرت دخترانه با مدل مورد نظر خود را پیدا کنید یا ایده آن را به خیاط خود بدهید تا بدوزد. شیک بودن چنین استایلی برای یک جشن زمانی مشخص می‌شود که شما انتخاب صحیحی در پوشش رویه سارافون داشته باشید. می‌توانید برای روی سارافون خود از یک کت نیم تنه استفاده کنید یا اگر ترجیح و سبک شما برای مهمانی، مدل‌های اسپرت است، از بادی‌های لوزی شکل و توری استفاده کنید. با چنین استایلی نمی‌توانید به یک عروسی بروید بنابراین این سبک برای دورهمی و تولد مناسب‌تر است. حتی با چنین استایلی پوشیدن کتانی اسپرت عالی خواهد شد.

کلاه‌های حجاب

اگر می‌خواهید به هیچ عنوان در مهمانی موهای شما دیده نشوید کلاه حجاب بهترین گزینه است. یقه لباس مجلسی شما باید بلند باشد و با این مدل کلاه می‌توانید تمام موهای خود را زیر کلاه جمع کنید. کلاه حجاب از نظر کاهش هزینه هم به شما کمک می‌کند. افزایش قیمت لباس‌های مجلسی و کفش به شما فرصت رفتن به آرایشگاه و شینیون‌های سنگین کمتری را خواهد داد. می‌توانید تنها قسمت کوچکی از موهای خود را فر کنید و از جلوی کلاه خارج کنید تا زیبا و خاص باشید.

 

کت و شلوار بپوشید

این پوشش زیبا است و هرگز از مد نرفته است. همواره شیک، خاص. وقار شما با پوشیدن کت و شلوار حفظ خواهد شد بنابراین سعی کنید تا یک استایل جذاب با کت و شلوار بسازید. مدل‌های شلوغ را کنار بگذارید و یک مدل به روز و خاص تهیه کنید. شلوار دمپا و کت شش دکمه انتخاب پوشیده و زیبایی خواهد بود. بعضی مدل‌های کت و شلوار زنانه امکان بستن یقه را تا روی گردن دارند. اگر چنین مدلی پیدا نکرده‌اید می‌توانید از خیاط کمک بگیرید تا مدل مورد نظر را برای شما بدوزد. هر رنگی برای کت و شلوار زیبا خواهد بود حتی زرد. تنها شرط، استفاده صحیح از رنگ‌های مکمل است. یعنی به عنوان مثال برای کفش و کیف مجلسی خود رنگ سفید را انتخاب کنید.

 

بلوز و دامن بلند

با بازگشت مد به عقب می‌توانید از یک دامن بلند برای مهمانی استفاده کنید. یک پیراهن دانتل کوتاه و زیبا تهیه کنید. دامن تمام کلوش و بلند آیتم بعدی است. این استایل قد شما را بلند خواهد کرد. از دامنی با کمر پهن استفاده کنید. کفش پاشنه‌دار نیز می‌تواند به بلندتر شدن قدتان کمک کند بنابراین اگر قد بلندی ندارید این استایل برای شما عالی است. رنگ‌های مناسبی که می‌توانید برای استایلتان استفاده کنید شامل سرمه‌ای، مشکی و کرم قهوه ای است. می‌توانید پیراهن و دامن را با دو رنگ مختلف انتخاب کنید. به عنوان مثال دامنی با تناژ تیره از کرم و پیراهنتان را با تناژ روشن کرم انتخاب کنید.
دامن‌های مدل ماهی با چنین هم می‌توانند برای پوشیدن با پیراهن مناسب باشند. در چنین پوششی هم می‌توانید از ترکیب دو رنگ با تناژ یکسان استفاده کنید اما چون دامن‌های مدل ماهی و چین دار، در اکثر مواقع از جنس ساتن آمریکایی هستند باید پیراهنی با همین جنس پیدا کنید. در این استایل کفش‌‌های شما پیدا خواهند بود. رنگ و مدل کفش را با دقت انتخاب کنید و کفش راحتی بپوشید تا در طول مراسم راحت باشید.

شلوار فاق بلند و بلوز آستین بلند

یک مدل و استایل مناسب دیگر برای کسانی که می‌خواهند استایلی پوشیده داشته باشند شلوار‌های کمر گنی فاق بلند و گشاد به همراه پیراهن است. شلوار باید روی لباس قرار بگیرد بنابراین لباستان را داخل شلوار بزنید. رنگ‌های روشنی مانند کرم و همچنین رنگ تیره‌ای مانند مشکی برای این استایل عالی است. شما در این استایل محدودیت رنگی دارید. تا حد امکان رنگ‌های جیغ و روشن را کنار بگذارید تا شیک به نظر برسید. می‌توانید از یک رنگ ملایم مانند صورتی به عنوان لباس و یک کرم،خاکی عنوان شلوار استفاده کنید.

جدا از پوشیده بودن با نگاه به بعضی استایل‌های حجاب می‌توانید متوجه این نکته شوید که زیبایی استایل شما در ترکیب بندی درست است و به هیچ عنوان مربوط به پوشیده بودن یا عدم پوشیده بودن لباس نیست.

نویسنده: سارااقبالی

کدام لباس ها باعث لاغر نشان دادن شما خواهند شد؟

کدام لباس زیر برای پوشیدن روزانه بهتر است؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا