خودرو مفهومی بنتلی EXP 12 Speed 6e، در ژنو رونمایی شد – فناوری

سه‌شنبه 17 اسفند 1395 فناوری

اوج زیبایی خودروهای کلاس لوکس اسپرت در محصولات بنتلی دیده می‌شود و حالا یک طرح کانسپت، زینت‌بخش سالن باشکوه این برند اصیل در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ شده است.

درحالی‌که سال‌های زیادی از تولید بنتلی کانتیننتال می‌گذرد و همه در انتظار معرفی جانشین آن هستند، بنتلی طرحی مفهومی ارائه داده است که نه‌تنها در ظاهر می‌تواند زیبایی کانتیننتال را داشته باشد، که در بحث فناوری هم جذاب و پیشرو است. این خودرو که از طرح مفهومی EXP 10 الهام گرفته شده، یک ابرخودروی لوکس با پیشرانه‌ی تمام الکتریکی خواهد بود.

بنتلی مفهومی

ولفگانگ دورهایمر (Wolfgang Dürheimer) مدیرعامل بنتلی می‌گوید:

خودروی مفهومی EXP12 نشان دهنده‌ی عزم بنتلی برای استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی است که با عالی‌ترین سطح فناوری و بهترین مواد به‌کاررفته در فضای داخلی که همیشه از بنتلی انتظار می‌رود؛ همراه شده است. این مدل برای آن است که ما با خریداران خود ارتباط برقرار کنیم و نظر آن‌ها را درباره‌ی محصولات آینده‌ی بنتلی بدانیم. مسلما تولید خودروهای اسپرت تمام الکتریکی در برنامه ما وجود دارد، اما بازخوردهای علاقه‌مندان بر محصولات بنتلی تأثیر زیادی خواهد داشت.

بنتلی مفهومی

یکی از دلایلی که خودروسازان مطرح جهان را به سمت پیشرانه‌های تمام الکتریکی می‌برد، علاوه بر مسائل زیست محیطی و آلودگی‌های سوخت فسیلی، گشتاور بسیار بالای آن‌ها و تأثیر مثبتی است که بر توانایی‌های اسپرت خودروها می‌گذارد. از سویی دیگر گفته می‌شود که در قدرت‌های بالا، هزینه‌ی ساخت موتورهای برقی کمتر از پیشرانه‌های حجیم و حتی توربوشارژردار تمام می‌شود که در نهایت قیمت سوپراسپرت‌ها را کاهش خواهد داد. فراموش نکنیم ابرخودروهای بنزینی معمولا مصرف زیادی دارند و خیلی زود نیازمند رفتن به جایگاه سوخت خواهند بود، درحالی‌که گفته می‌شود خودرویی مثل بنتلی EXP 12 با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید.

بنتلی مفهومی

طراحی آخرین شاهکار بنتلی خصوصا با رنگ روشنی که برای آن انتخاب شده، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. جلوپنجره مشبک بنتلی که بیش از ۹۰ سال است روی خودروهای این برند دیده می‌شود، برای EXP12 نیز انتخاب شده است تا اصالت آن را بیش از پیش نشان دهد. عدد ۶ با حالتی مات و رازآلود در این قسمت دیده می‌شود که نشانه‌ی نام کامل خودروی EXP12 Speed 6e است و به یکی از مشهورترین مدل‌های کلاسیک بنتلی یعنی اسپید۶ (Speed6) اشاره دارد که بین سال‌های ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۰ تولید می‌شد.

بنتلی مفهومی

معمولا خودروهای الکتریکی نسبت به مدل‌های معمول، دارای سطح بالاتری از فناوری‌های الکترونیک هستند و حالا مدل EXP12 همبه‌طور کامل آینه‌های بغل را جمع کرده و به جای آن از دوربین‌های کوچک استفاده کرده است. نمایشگری که در میان داشبورد قرار گرفته، صاف و تخت نیست و با حالتی خمیده، اوج تکنولوژی همراه با زیبایی به‌کاررفته در محصولات بنتلی را نشان می‌دهد. این نمایشگر OLED است و تمام سامانه ناوبری ماهواره‌ا‌‌ی و سرگرمی‌های چندرسانه‌ای را پوشش می‌دهد. چرم سرخ و تمام دست‌دوز کابین نیز به قدری زیبا و دقیق کار شده که بعید است خودروسازی غیر انگلیسی بتواند آن را تقلید کند.

بنتلی مفهومی

بنتلی جزئیات زیادی از سیستم قوای محرکه‌ی این خودرو منتشر نکرده است، اما اطمینان داده که نه‌تنها با استفاده از سیستم‌های شارژ سریع با ولتاژ بالا قابل استفاده است، که از طریق برق خانگی هم می‌توان باتری‌های EXP12 را شارژ کرد. این درحالی‌ است که اکثر کارشناسان معتقدند آینده‌ی ابرخودروهای لوکس به سمت فناوری PHEV خواهد رفت که مخفف plug-in hybrid electric vehicle به معنی خودروهای هیبرید با توانایی شارژ از طریق برق خانگی است.


منبع : زومیت

هوندا سیویک تایپ آر مدل 2017 در ژنو رونمایی شد - فناوری

احتمال رونمایی از پلی استیشن 4 نئو در هفتم سپتامبر-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا