خواص شگفت انگیز پوست موز

شنبه 18 دی 1400 سلامت
خواص شگفت انگیز پوست موز
همه ما درخصوص فواید موز می دانیم اما شاید برایتان جالب باشد که حتی پوست موز نیز میتواند یک ماده با کاربردهای فراوان باشد موز به دلیل ارزش غذایی بالا مورد استفاده بسیاری از افراد است، اما ممکن است شگفت زده شوید حتی پوست موز هم دارای خاصیت دارویی است. پوست موز دارای خاصیت آنتی بیوتیکی وضدقارچی است و دارای مقدار زیادی فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی است. در ادامه مقاله با خواص شگفت انگیز پوست موز آشنا شوید .

 

خواص شگفت انگیز پوست موز

با ارزش ترین مصارف پوست موز

موز میوه پر فروشی دست کم در آمریکا است اما مشکلاتی نیز برای محیط زیست ایجاد می کند. از جمله اینکه رها کردن پوست آن در محیط موجب انتشار گاز متان که در تأثیر گلخانه ای اثرگذار است می شود . با این حال روش هایی برای استفاده مجدد از پوست موز و کم کردن تأثیر مخرب آن بر محیط زیست وجود دارد .
در این مقاله به 10 روش ساده از این موارد پرداخته است :

کود گیاه گوجه فرنگی :
پیچیدن یک پوست موز به دور گیاه گوجه فرنگی و تجزیه شدن آن موجب می شود تا گوجه فرنگی به هنگام رشد از مواد مغذی آن استفاده کند .

تغذیه کننده گیاهان خانگی :
پوست موز را در یک ظرف بدون منفذ پر از آب غوطه ور کنید و از این مایع موزی برای آب دادن به گیاهان خانگی و تغذیه آن ها استفاده کنید .

افزودنی به کود :
اضافه کردن پوست موز به کود گیاهی مواد مغذی و بافت های بسیاری به کود اضافه کرده و قابل استفاده در چمن و باغچه است .

 

خواص شگفت انگیز پوست موز

خواص شگفت انگیز پوست موز

 فواید باورنکردنی پوست موز

تسکین دهنده خارش :
پوست موز مرهم مناسبی برای آرام کردن و تسکین دادن بسیاری از ناراحتی های پوستی جزئی از یک خراش، گزیدگی حشره، واکنش به سم پاپیتال گرفته تا پسوریازیس است .

سس سالاد :
مزه سرکه ای پوست موز آن را به سس فوق العاده خوبی برای سبزی های تازه تبدیل کرده است .

ترد کننده گوشت :
پوست موز مرطوب کننده و تردکننده طبیعی مناسب برای گوشت است. این بار که قصد کباب کردن دارید پوست موز را به گوشت اضافه کنید تا مانع از سفت و خشک شدن آن در طول آشپزی شود .

افزودنی به اسموتی :
اگر پوست موز را به مدت ده دقیقه بجوشانید و آن را در آب میوه گیری یا مخلوط کن قرار دهید می توانید مواد غذایی، فیبر و آنتی اکسیدان های بسیاری را به این طریق به اسموتی خود بیفزایید .

جذب کننده پرنده و پروانه :
پوست موز خام را در باغچه یا جای دیگر قرار دهید. شیرینی آن پرنده ها و پروانه ها را جذب خواهد کرد. مراقب باشید که زنبورها هم شیرینی دوست دارند !

 

خواص شگفت انگیز پوست موز

خواص شگفت انگیز پوست موز

پوست موز  و هزار و یک فایده آن

جلا دهنده چرم :
کافی است پوست موز را روی لباس یا مبل چرمی بمالید و سپس با پارچه نرم براق کنید. برای جلا دادن نقره هم می توانید از پوست موز استفاده کنید .

برای تمیزی و سفیدی دندان پوست موز را چند دقیقه ای روی آن بکشید .

چند کاربرد دیگر پوست موز

از بین بردن میخچه و زگیل

پوست موز سرشار از آنزیم ها و آنتی اکسیدان هایی است که به شما کمک می کنند با امنیت کامل از دست میخچه ی پای خود رها شوید. آن ها همچنین با ویروس مولد میخچه نیز مبارزه می کنند .

قسمتی بزرگتر از اندازه میخچه را از پوست موز ببرید .

قسمت داخلی پوست موز را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید .

با باند یا نوار آن را بپوشانید .

تمام طول شب را به آن وقت دهید .

صبح روز بعد پوست موز را بردارید .

این کار را به مدت چند هفته کوتاه انجام دهید تا بهبودی حاصل شود .

از این روش برای از بین بردن زگیل هم می توانید استفاده کنید .

درمان پیچک سمی

اگر قصد چادر زدن یا کوه نوردی دارید، چند موز همراه خود ببرید. در صورت تماس با گیاه پیچک سمی قسمت داخل پوسـت موز را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا خارش و ناراحتی کاهش یابد. با تکرار این کار ناراحتی شما تسکین پیدا می کند.

بهبود کبودی

عملکرد ضد التهابی پوست موز باعث کاهش کبودی ها می شود. پوست موز را چندین بار در روز روی قسمت آسیب دیده ماساژ دهید یا با نواری مناسب آن را ببندید.

فواید خوردن موز سیاه شده

فواید خوردن موز سیاه شده

عوارض خطرناک نوشیدنی چایی

عوارض خطرناک نوشیدنی چایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا