حقایقی تازه و منتشر نشده درباره قتل «جان لنون» خواننده معروف فاش شد

جمعه 19 مرداد 1397 سینما

حقایقی تازه و منتشر نشده درباره قتل «جان لنون» خواننده معروف فاش شد

جان لنون,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
با وجودی که قاتل جان لنون همچنان در زندان به سر می‌برد، همسرش حقایق تازه‌ای را درباره قتل اسطوره موسیقی راک فاش کرده است.

به گزارش رکنا، گلوریا هیروکو چپمن، همسر مارک چپمن، قاتلِ جان لئون، فاش کرد که همسرش دو ماه پیش از آنکه لنون را در نیویورک به قتل برساند دربارۀ این نقشه با او صحبت کرده بود.

 

به گزارش روزنامۀ میرر و به گفتۀ گلوریا، چپمن، به خاطر عشق به او از این نقشه منصرف شده بود و گلوریا توانسته بود او را متقاعد کند تفنگی را که برای این کار تهیه کرده دور بیاندازد.

 

خانم هیروکو که در آستانۀ دهمین جلسۀ درخواست آزادی مشروط همسرش قرار دارد گفت: «مهم نیست که مارک چقدر در زندان بماند. من منتظر او می‌مانم.»

 

به گزارش نوا، جان لنون یکی از اعضای گروه بیتلز، ۸ دسامبر ۱۹۸۰، زمانی که همراه همسرش یوکو اونو خارج از خانه‌شان در نیویورک بود به ضرب چهار گلولۀ مارک چپمن کشته شد. مارک چپمن که پس از ارتکاب قتل صحنه را ترک نکرد دستگیر و به حبس ابد با امکان تقاضای آزادی پس از بیست سال محکوم شد.

 

گلوریا اذعان داشت که به محض شنیدن خبر متوجه می‌شود که شوهرش دست به این قتل زده است.

 

«می‌دانستم کار مارک است. از کجا؟ دو ماه قبلش مارک به نیویورک رفته بود. او با وحشت به خانه بازگشت و به من گفت که می‌خواسته اسم‌ورسمی برای خودش بسازد و نقشه کشیده بوده که لنون را به قتل برساند اما عشق‌‌مان او را نجات داده است.»

 

گلوریا می‌گوید با اینکه برای روز اجرای نقشه او را در جریان سفر دوباره‌اش به نیویورک می‌گذارد او فکر نمی‌کرده که همسرش دست به این کار بزند.

 

«تنها دلیلی که با دوباره سفر کردنش به نیویورک موافقت کردم این بود که گفت نیاز دارد دربارۀ زندگی‌اش فکر کند تا بتواند بزرگ شود و همسر خوبی باشد»

 

«او می‌خواست بهای تنهایی من را برای مدت کوتاهی در ازای یک زندگی طولانی و شاد بپردازد. او گفت که تفنگ را داخل دریا انداخته و من هم حرفش را باور کردم. اما او به من دروغ گفته بود.»

 

جان لنون,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی

گلوریا دربارۀ شب حادثه گفت که آن شب یکی از سیاه‌ترین شب‌های زندگی‌اش بوده است.

 

«من از سرکار به خانه برگشتم. شام آماده کردم و بعد به تماشای تلویزیون نشستم که یک مرتبه دیدم این کلمات در زیرنویس ظاهر شدند: “جان لئون در نیویورک توسط یک مرد سفیدپوست به قتل رسید.”آن شب زندگی من به شکل وحشتناکی تغییر کرد.»

 

او همچنین گفت: «حالا من خانم مارک دیوید چپمن، زن یک قاتل بودم و تازه آن هم نه یک قاتل معمولی، قاتلی که قربانی‌اش مشهور بود و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان عاشقش بودند.»

 

چپمن از سال ۲۰۰۰ که بیست سال از حکم حبس ابدش را گذراند تا کنون نه بار تقاضای عفو کرده است و هربار این تقاضا رد شده است. آخرین جلسۀ درخواست آزادی او سال ۲۰۱۶ برگزار شد. یوکو اونو، همسر جان لنون پس از هشتمین جلسۀ تقاضای عفو چپمن، در گفتگو با تیم تیمن گفت احساس می‌کند نباید چپمن را آزاد کرد و او هنوز از این قاتل می‌ترسد.

 

«خیلی خیلی برایم سخت است که به چپمن فکر کنم… مخصوصا که به نظر نمی‌رسد او معتقد باشد کار بدی انجام داده است. چیزی که من فکر می‌کنم این است که او یک بار این کار را کرده و دوباره هم می‌تواند با فرد دیگری این کار را بکند… ممکن است آن فرد من باشم یا حتی شان، هرکسی ممکن است باشد. به هرحال این نگرانی وجود دارد.»

 

جلسۀ بعدی چپمن برای درخواست آزادی در هفته‌ای که از ۲۰ اگوست ۲۰۱۸ مطابق با دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ آغاز می‌شود برگزار خواهد شد و این آخرین درخواست چپمن برای آزادی مشروط خواهد بود.

 

 

مرجع : سرپوش

11 چهره هالیوودی که روی بدن خود زخم‌های بزرگ دارند

نمایش «جادوی کلاه» در تالار محراب روی صحنه می رود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا