جشنواره فیلم فجر امسال پر شورتر از پارسال

دوشنبه 4 آذر 1398 سینما

جشنواره فیلم فجر ،مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران است هر سال دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه  همزمان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود امسال پیش بینی می شود جشنواره فیلم فجر پر شور تر و پر بارتر از سال قبل باشد .

از روز گذشته و با باز شدن برخی خطوط اینترنتی گمانه‌زنی‌ها برای لیست متقاضیان جشنواره فیلم فجر آغاز شده است.اما تاکنون لیستی از متقاضیان منتشر نشده است اما با این حال امید است که در روزهای آینده فهرست فیلم‌ها نیز اعلام شود .البته تا پیش از این هم کمتر سابقه داشته است که لیست متقاضیان جشنواره فیلم فجر بصورت رسمی منتشر شود اما به دلیل شفاف‌سازی‌های ریاست سازمان سینمایی این درخواست بیش از گذشته احساس می‌شود.

 

طبق اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، با پایان مهلت ثبت‌ نام آثار برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.

بنابر اعلام  مدیر دبیرخانه جشنواره کار ارزیابی آثار از نظر تطابق با مقررات آغاز شده و بعد از دهم آذر ماه (آخرین فرصت ارائه نسخه فیلم) بازبینی فیلم‌ها توسط هیات انتخاب آغاز خواهد شد.

 

 

گمانه زنی هایی درباره فیلم های شرکت کننده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر :

برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اغلب پروژه‌های مهم سینمایی امسال هم‌چون «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی، «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله، «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان، «آتابای» ساخته نیکی کریمی، «لباس شخصی» ساخته امیرعباس ربیعی و… متقاضی شرکت در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شده‌اند.

• پیش‌بینی می‌شد مجید مجیدی فیلمش را به بخش ملی جشنواره فجر ندهد  ولی فرم جشنواره را پر کرده است؛ هرچند وضعیت آماده شدن فیلم «خورشید» در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست سازندگان برای نمایش این فیلم در جشنواره فجر به توافق خواهند رسید یا خیر.

• ظاهراً کمال تبریزی نیز برای فیلم آخرش با نام موقت «در کمال بیشعوری» فرم پر کرده است و این فیلم کماکان در سکوت خبری در حال فیلمبرداری است.

• «مست عشق» حسن فتحی هم سرانجام متقاضی جشنواره فجر شده است. این فیلم که تولیدش با حواشی فراوانی همراه بود، در صورت حضور در جشنواره فیلم فجر از جمله آثار پرسروصدای فجر سی‌وهشتم خواهد بود.

• گمانه‌زنی‌های مذکور حاکی از آن است که سعید ملکان، هاتف علیمردانی، سامان سالور، بهروز شعیبی، مجید برزگر، ابراهیم ایرج‌زاد، مهران احمدی، مجید توکلی، بهتاش صناعی‌ها و… از دیگر فیلمسازانی هستند که با فیلم‌هایشان متقاضی حضور در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شده‌اند.

•به‌نظر می‌رسد درمیشیان تهیه‌کننده فیلم «لامینور» فرم حضور در جشنواره را پر نکرده است و آخرین ساخته سینمایی داریوش مهرجویی از جمله سرشناس‌ترین غایبان جشنواره سی‌وهشتم به‌شمار می‌آید.

 

یکی از منتقدان فیلم و سینما:

با اشاره به تفاوت جشنواره فیلم فجر سال جاری (1398) با سال گذشته گفت:  فیلم‌هایی که پارسال در جشنواره فجر به نمایش درآمدند بسیار خوب بودند اما کارگردان آنها مانند کارگردانان امسال مطرح و بنام نبودند.فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند از کارگردانان بنامی هستند که قطعا توقع مردم را بالا می برند. حضور کارگردانانی مثل مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، مجید مجیدی و… نوید  یک جشنواره پرشور و پربار را می دهد.

 

 

با وجود گمانه‌زنی‌های مذکور، مدیر روابط عمومی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر  اعلام رسمی هرگونه لیست از آثار سینمایی حاضر در جشنواره سی‌وهشتم را تکذیب کرد و فهرست فیلم‌های اعلام‌شده در برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را گمانه‌زنی صرف رسانه‌ای دانست.

 

 

 

منبع : فیلم فجر

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی درتعطیلات آخر هفته

فیلم شنای پروانه با بازیگران جدید

فیلم شنای پروانه در حال فیلمبرداری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا