جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز چقدر است؟

سه‌شنبه 24 مهر 1397 گوناگون

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از شناسایی ۱۴ تبعه خارجی شاغل غیرمجاز در استان خبر داد.

‌به گزارش ایسنا‌، علی آشتاب با اشاره به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در استان اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از ۴۷۸ مورد بازرسی و ۶۴ مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفته که منجر به شناسایی بیش از ۱۴ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در استان شده است.

وی با بیان اینکه به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود، افزود: هر کارفرمایی که به صورت غیرقانونی اتباع خارجی غیر مجاز به را به کاربگیرد پنج برابر متوسط حقوقی که به کارگر در هر روز پرداخت می کند، جریمه می‌شود که در این راستا‌ در ۶ ماه نخست سالجاری ۳ کارفرما به مراجع قضایی معرفی شده اند‌.

آشتاب با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان، تصریح کرد: در مجموع در سال جاری ۱۴ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

وی افزود: همچنین ‌برای سایر اتباع خارجی نیز کارفرمایان در صورت نیاز به کارگیری آنها نیز باید از اداره کل تعاون کار ‌استان مجوز اخذ کنند.

 

مرجع : سرپوش

جزر و مد چیست؟

جزر و مد چیست؟

همه‌چیــز درباره تحولات شگفت‌انگیز پدیده «نانوروبات‌» و کاربردش در زندگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا