تعبیر خواب صاعقه و رعد و برق چیست

دوشنبه 26 شهریور 1397 تعبیر خواب
تعبیر خواب صاعقه و رعد و برق چیست

تعبیر خواب صاعقه و رعد و برق اشاره به تغییراتی ناگهانی و شوک آور دارد. البته معبرین اسلامی رعد و برق به همراه باران را حادثه خوبی می‌دانند که همراه با بیم و ترس است.
 صاعقه و رعد و برق از پدیده‌هایی هستند که دیدن آن‌ها در رویا بسیار متداول است. نیرو‌های عظیم طبیعی که به مانند دیدن دریا، کوه، آتش و … در خواب نماد و سمبل موضوعاتی هستند.
کارل گوستاو یونگ در رابطه با دیدن صاعقه و رعد و برق در خواب می‌گوید:
دیدن رعد و برق در خوابتان بیانگر آگاهی ناگهانی، بینش، افشای روحی، حقیقت و خلوص است. تعبیر دیگر این است که رعد و برق بیانگر تغییر شوکه کننده وقایع است. خیلی نیرو‌ها وجود دارد که از زندگی شما حفاظت می‌کند، که ممکن است فرای کنترل شما و حتی مخرب باشند.

خواب دیدن اینکه شما مورد اصابت رعد و برق قرار می‌گیرید نمادی از تغییرات برگشت ناپذیری است که در زندگی تان صورت می‌گیرد. شما تحت تحولی دائمی هستید.

 

تونی کریسپ می‌گوید:

صاعقه: تغییرات غیر منتظره، این تغییرات می‌توانند از طریق رویدادهای غیر منتظره و یا ادراک و وقوف احساسی ناگهانی پیش بیایند. تخلیه تنش‌ها، شاید به طرزی ویرانگر نیروی درونی شما از قبیل احساساتی که در کلام نمی‌گنجد، ابزار هشیاری گسترده‌تر شما، شهود، وجدان.

کشته شدن به وسیله صاعقه: رویدادی که زندگی را تغییر می دهد. این تغییرات ممکن است از درون و از طریق تجربه بخشی از وجود که تا کنون فرصت بروز نیافته بود، روی دهد. انرژی صاعقه ممکن است همان انرژی سرکوب غرایز سرکوب شده باشد.

درخت صاعقه زده: صورتی از مرگ، به عبارت دیگر مرگ عشق، پایان بخشی از شخصیت فرد و غیره.

اگر صاعقه به شخصی خورد: احساسات و عواطف سرکوب شده، احساساتی که در کلام نمی‌گنجد.

و اما تعبیر خواب صاعقه و رعد و برق از دیدگاه معبرین اسلامی چگونه است؟

 

تعبیر خواب صاعقه، رعد و برق

مطیعی تهرانی: مشاهده برق آسمان خوب است بخصوص اگر همه جا تاریک باشد و ناگهان برق بدرخشد این می‌تواند درخشش آینده و نور امید باشد و گویای خیر و برکت و طلوع چیزی در زندگی که هم بزرگ است و هم غیر منتظره. برق زدگی در خواب خوب نیست چه بیننده خواب، خویشتن را دچار صاعقه زدگی ببیند و چه دیگری را. درخشش برق از دور دست‌ها و بخصوص در تاریکی غلیظ بسیار نیکو است. مشاهده درخشش برق اگر همراه با رعد باشد حادثه خوبی است که با بیم آمیخته است.
جابر مغربی می‌گوید:
 اگر ببینی همراه ابر، باران و «رعد» سختی درگرفته است، تعبیرش این است که ترس و خطر نفرین پدر و مادر یا مسلمانان وجود دارد، و اگر همراه رعد، برق نیز ببینی، عذاب‌هایی که گفته شد، شدیدتر می‌باشد، یا اگر «صاعقه» نیز با آن‌ها باشد عذاب خیلی شدیدتر است.
ابن سیرین می‌گوید:
  • اگر ببینی رعد همراه باران است، بیم و ترس کمتری به مردم خواهد رسید و خیر و نعمت فراوان می‌شود.
  • اگر ببینی همراه تگرگ، باد و باران و رعد و برق وجود دارد، آن مکان دچار قحطی و کمبود و ضرر وزیان می‌شود.
  • اگر ببینی از ابر صاعقه به زمین می‌خورد، به اندازه آن مردم آنجا دچار زحمت و سختی می‌شوند، همانطور که در قرآن کریم آمده: … وَیُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَیُصِیبُ بِهَا مَن یَشَاءُ… _…. صاعقه‌ها می‌فرستد، و هر که را خواهد دچار آن کند… (سوره رعد آیه ۱۳)
امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند:
  • اگر ببینی رعد همراه باران است در آن سرزمین خیر و نعمت زیاد می‌شود.
  • اگر ببینی هم رعد وجود دارد و هم برف می‌بارد و هوا نیز تاریک است، پادشاه ستمگری حکومت خواهد کرد.
تعبیر‌های رعد عبارتند از:
  1. عذاب
  2. حکمت
  3. زحمت
  4. صولت
  5. خشم پادشاه.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی صاعقه به تو برخورد کرده و سوخته‌ای، گرفتار عذاب «پادشاه» می‌شوی.
منبع:ستاره

تعبیر خواب ریحان در خواب چیست؟

تعبیر خواب سفر در خواب چیست؟

تعبیر خواب سفر در خواب چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا