بی ام و؛ طراح کابین برای هایپرلوپ وان ویرجین

دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 فناوری

 

دپارتمان بی‌ام‌و دیزاین‌ورکس از طراحی یک کابین لوکس و آینده‌محور برای پروژه هایپرلوپ وان ویرجین رونمایی کرد که با امکانات سرگرمی و رفاهی زیادی برای کاربران ارائه می‌شود.

در حالی که برخی از مدیران حوزه فناوری مانند ایلان ماسک و شرکت‌هایی نظیر اسپیس‌ایکس و ویرجین (Virgin) همچنان با سرعت بالا در توسعه سیستم حمل و نقل سریع هایپرلوپ (hyperloop) فعالیت می‌کنند، تیم طراحی بی‌ام‌و با طراحی یک فضای داخلی ایده‌آل در پروژه‌ی ویرجین، شرکت کرده است. بی‌ام‌و دیزاین‌ورکس (BMW Designworks)، کابین لوکس و آینده‌محور خود را برای پروژه ویرجین هایپرلوپ وان (Virgin Hyperloop One) عرضه کرد.

این کابین، اولین آغاز به کار مفهومی خود را در سیتی واک دبی، جایی که ساخت سیستم هایپرلوپ ویرجین برای آن برنامه‌ریزی شده است؛ انجام می‌دهد. این اولین پروتوتایپ ملموس و در مقیاس کامل از سیستم راه‌آهن سریع‌السیر هایپرلوپ است که برای عموم مردم نمایش داده می‌شود و یکی از زیباترین طرح‌های پیشنهادی کابین است، که تا به امروز دیده‌ایم.

یوهانس لامپلا، مدیر طراحی استودیوی دیزاین‌ورکس در لس‌آنجلس گفت:

ما می‌خواستیم با طراحی پروژه ویرجین هایپرلوپ وان، یک نمایش بصری جدید برای حالت نوینی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی ایجاد کنیم. هدف شیوه طراحی این بود که فضایی ایجاد کنیم که هم راحت و جذاب باشد و در عین حال، چالش کابین بدون پنجره یا در نیز به آن اضافه شده است.

BMW Hyperloop interior / کابین لوکس بی‌ام‌و هایپرلوپ

این کپسول شامل امکاناتی مانند صندلی‌های چرمی قابل تنظیم، گرم و خنک‌شونده است که با صفحه نمایش لمسی دارای تنظیمات سفارشی مجهز می‌شود؛ همچنین چراغ‌های سقفی رنگی با قابلیت عملکرد هوشمند و سیستم سرگرمی ویدئویی با مجموعه‌ای از صفحه نمایش‌های داخلی برای رفاه بیش‌تر کاربران فراهم شده است. بی‌ام‌و می‌گوید این یک “تجربه فضایی پیچیده و کاربرمحور” نسبت به نمونه‌های قبل از آن است.

ویرجین هایپرلوپ وان همچنان به عنوان یکی از مجریان اصلی در نبرد برای سیستم‌های حمل‌ونقل سریع باقی می‌ماند. این شرکت در اوایل ماه جاری به رهبران عربستان سعودی چشم‌اندازی از یک مدل آزمایشی در مقیاس کامل ارائه داد که سرعت آن به ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ویرجین امیدوار است که این کابین مفهومی جدید، باعث پیشرفت پروژه هایپرلوپ در منطقه و جهان شود. اگر تمام برنامه‌‌ریزی‌ها طبق برنامه زمان‌بندی پیش برود، سیستم راه‌آهن فوق سریع هایپرلوپ ویرجین تا سال ۲۰۲۱ در شهر دبی امارات به بهره‌برداری می‌رسد.

طراحی هایپرلوپ براساس انتقال مسافران از طریق کپسول‌های آلومینیومی ۴ تا ۲۰ نفره است، که درون لوله‌هایی بزرگ و ثابت روی زمین حرکت می‌کنند. هایپرلوپ می‌تواند با سرعت باورنکردنی ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت،  حدود ۱۲ هزار مسافر را در مدت زمان یک ساعت، جابه‌جا کند.

منبع : زومیت

مشخصات فنی گلکسی A6 و A6 پلاس سامسونگ

رونمایی فیدیبو و دیجی کالا از کتابخوان فارسی فیدیبوک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا