بیوگرافی مارک تواین

یکشنبه 14 اسفند 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی مارک تواین

نام : سمیوئل لنگهورن کلمنز

متولد : ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵

زادگاه : فلوریدا، میسوری، ایالات متحده آمریکا

درگذشت : ۲۱ آوریل ۱۹۱۰ (۷۴ سال)

پیشه : سخنران و نویسنده

زمینه کاری : داستان، داستان تاریخی، ادبیات کودکان، ادبیات غیرداستانی، ادبیات فلسفی

ملیت : آمریکایی

همسر : اولیویا لانگدون‎(۱۸۷۰ – ۱۹۰۴)

مارک تواین کیست ؟

مارک تواین نویسنده و طنزپرداز آمریکایی متولد 30 نوامبر 1835 است. نام اصلی این نویسنده سمیوئل لانگهورن کلمنز است اما او نام هنری مارک تواین را برای خود انتخاب کرده است. علت انتخاب این نام به حرفه‌ی او برمیگردد او که یک ملوان زیر دریایی بود اصطلاح مارک تواین در انگلیسی به معنای امن بودن مسیر برای پیشبردن زیردریایی است، زیرا عمق آب بیشتر از 12 پا است.

مارک تواین اهل کجا بود ؟

او متولد فلوریدا، میسوری، ایالات متحده آمریکا بود.

مارک تواین متولد چه سالی است ؟

او زاده ی ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ بود.

 

بیوگرافی مارک تواین

مارک تواین با نام اصلی سمیوئل لنگهورن کلمنز در 30 نوامبر 1835 در ایالت میزوری آمریکا چشم به جهان گشود. او ششمین فرزند خانواده بود و از هفت فرزند خانواده‌ی آن‌ها، سه تن در کودکی جان خود را از دست دادند.مارک تواین در چهارسالگی به همراه خانواده به هانیبال در ایالت میزوری آمریکا نقل مکان کرد؛ شهری بندری در کنار رود می‌سی‌سی‌پی که الهام‌بخش مارک تواین در نگارش دو کتاب «ماجراهای تام سایر» و «ماجراهای هاکلبری‌ فین» بود. در آن زمان برده‌ داری در میزوری قانونی بود و همین موضوع به محور این دو داستان ماندگار ادبیات جهان تبدیل شد.

بیوگرافی مارک تواین

بیوگرافی مارک تواین

کتاب های مشهور مارک تواین

کتاب ماجراهای تام سایر که سال 1876 منتشر شد، اثری بود که سبب شد مارک تواین به واقع طعم شهرت را بچشد. این کتاب دوره‌ی نوجوانی پسری به نام تام سایر را به تصویر می‌کشد که در شهری خیالی در اطراف رود می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند. این کتاب در زمان انتشارش، با شکست سنگینی در فروش همراه شد اما بعد از گذشت سال‌ها، به شدت مورد توجه قرار گرفت و به یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین آثار مارک تواین تبدیل شد.

کتاب شاهزاده و گدا سال 1882 منتشر شد و بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت. مارک تواین در این رمان داستان دو شخصیت به نام‌های ادوارد و تام را روایت می‌کند که از نظر ظاهری کاملاً شبیه به هم هستند اما یکی به شدت فقیر و دیگری ولیعهد انگلستان است.

درگذشت مارک تواین

درگذشت مارک تواین

درگذشت مارک تواین

مارک تواین در اواخر عمر خود از حملات پارانویا رنج می‌برد و در طول عمر خود دوره‌های زیادی از افسردگی را تجربه کرد. او در ۲۱ آوریل ۱۹۱۰ در کنتیکت ایالت استنفورد، زمانی که هفتادوچهار سال داشت، درگذشت. آخرین نوشته‌ای که تواین پیش از مرگ در حال نوشتن بود طنز کوتاه آداب زندگی پس از مرگ: نصیحت به درد بود که پس از مرگ او در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. نام مارک تواین امروزه نه تنها در دل ادبیات، بلکه در جوایز سالانه‌ی کتاب و در جنگل ملی وسیعی در میسوری که به افتخار او نامگذاری شده، زنده است.

ازدواج مارک تواین

پس از دو سال ابراز علاقه، سم کلمنس و اولیویا (لیوی) لانگدون در سال 1870 با هم ازدواج کردند. آن‌ها در بوفالوی نیویورک مستقر شدند، جایی که سم همکار سردبیر روزنامه و نویسنده‌ی روزنامه‌ی بوفالو اکسپرس شد. زمانی که آن‌ها در بوفالو زندگی می‌کردند، فرزند اول آن‌ها به نام لانگدون کلمنس متولد شد.

ازدواج مارک تواین

ازدواج مارک تواین

رمان های مشهور مارک تواین

  1. عصر طلایی
  2. ماجراهای تام سایر
  3. شاهزاده و گدا
  4. ماجراهای هاکلبری فین
  5. یک یانکی اهل کنتیکت در دربار شاه آرتور
  6. تراژدی ویلسون کله‌پوک
  7. تام سایر در خارج
  8. خاطرات شخصی ژان‌دارک
  9. داستان یک اسب
  10. بیگانه‌ مرموز

جملات معروف مارک تواین

  • ما در این سرزمین از وجود سه چیز برخورداریم: وجدان بیدار، آزادی بیان و احتیاط لازم برای اینکه از دوتای اول هرگز استفاده نکنیم.
  • یک «دروغ» ممکن است دنیا را دور بزند و به سر جای اولش برگردد؛ ولی در همین مدت یک «حقیقت» هنوز دارد بند کفش‌های خود را می‌بندد تا حرکت کند.
  • بهتر است دهان خود را ببندید و ابله به نظر برسید تا اینکه آن را باز کنید و همه تردیدها را از میان ببرید.

بیوگرافی هاینریش تئودور بل

استاندال

بیوگرافی استاندال

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا