بیوگرافی علی کریمی

شنبه 5 شهریور 1401 بیوگرافی
بیوگرافی علی کریمی

چکیده بیوگرافی علی کریمی

نام: علی

نام خانوادگی: کریمی

تولد : ۱۷ آبان ۱۳۵۷

زاده: کرج

ملیت: ایرانی

قد: ۱٫۷۹ متر

پیشه: بازیکن

سال‌های فعالیت: 1377–تاکنون

مدرک تحصیلی: دیپلم

همسر: سحر داوری

پست: هافبک هجومی

علی کریمی کیست ؟

علی کریمی در سال 1357 در شهر کرج متولد شد او در حال حاضر بازیکن بازنشسته فوتبال است ، تا دیپلم درس خواند و از سن 12 سالگی وارد فوتبال شد ، او با تیم پرسپولیس درخشید و به مارادونای آسیا مشهور شد.

علی کریمی متولد چه سالی است ؟

علی کریمی متولد 17 آبان 1357 است.

علی کریمی اصالتا اهل کجاست؟

اصالت علی کریمی از نام خانودگیشان نشات می گیرد ، پاشاک یک منقطه کوچک در شمال کشور در لاهیجان می باشد.

بیوگرافی علی کریمی 

بیوگرافی علی کریمی 

بیوگرافی علی کریمی

محمد علی کریمی پاشایی با نام علی کریمی می باشد او فرزند سوم یک خانواده لایجانی در کرج است و دو برادر و یک خواهر دارد ، پدر او نیز از دسته فوتبالیستان محلی بوده است و مادرش خانه دار است. او از دوران کودکی علاقه مند به فوتبال و همیشه در حال جنب و جوش بوده است. قد ایشان 178 سانتی متر می باشد و درپست هافبک نجومی بازی میکرد. علی کریمی 38 گل ملی دارد.

پدر و مادر علی کریمی

پدر و مادر علی کریمی

آغاز فوتبال مبتدی علی کریمی

کریمی از سال 1369 در حالی که 12 سال داشت فوتبال خود را با باشگاه نفت تهران شروع کر د ، بعد از چند باشگاه ، او به باشگاه فتح تهران رفت ، سپس در سال 1385 به رده بزرگسالان منتقل شد. او در ابتدا با تیم استقلال قرار داد داخلی بست اما از آنجایی که طرفداران این تیم از قرارداد علی کریمی با تیمشان مطلع نبودند برخورد نامناسبی با او داشتند که همین امر باعث شد او این قرارداد را فسخ کند و با تیم پرسپولیس وارد مذاکره شود.

علی کریمی در کنار فرهاد مجیدی

علی کریمی در کنار فرهاد مجیدی

 

علی کریمی از پرسپولیس تا تیم ملی

او در سال 1377 به پرسپولیس پیوست ، اولین گل خود را با پیراهن این تیم در 10 مهر 1377 به سایپا به ثمر رساند و سپس از سوی منصور پورحیدری به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. در سال 1380 به الاهلی امارات پیوست و به عنوان بهترین بازیکن لیگ امارات انتخاب شد ، درخشش او در امارات باعث پیشنهاد بایرمونیخ آلمان به علی کریمی شد ، اما دوسال حضور او در بایرن با مصدومیت های زیادی همراه بود به همین دلیل باعث شد او در اکثر بازی ها نیمکت نشین باشد. اقای کریمی بعد از بایرن ابتدا به القصر و سپس به السیلیه پیوست. سال 1388 در آستیل آذین بود و بعد از آن به تیم شالکه 04 آلمان پیوست اما تنها دو بازی به میدان رفت و به پرسپولیس بازگشت

علی کریمی از پرسپولیس تا تیم ملی

علی کریمی از پرسپولیس تا تیم ملی

خداحافظی از فوتبال و شروع مربیگری علی کریمی

علی کریمی در سال 1393 به تیم تراکتور تبریز پیوست تا آخرین روزهای فوتبالی خود را با این تیم به پایان برساند، انتخاب تیم تراکتور توسط علی کریمی به خاطر ترک بودن همسرش و درخواست های او بود ، کریمی بعد از یک فصل در سال 1393 در سن 36 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. سپس در همان سال به عنوان دستیار کیروش مربی تیم ملی انتخاب شد اما بعد از مدت کوتاهی از سمت خود کناره گیری کرد.

ازدواج علی کریمی

آقای کریمی در سال 1378 با سحر داوری ازدواج کرد و دارای یک فرزند دختر و دو فرزند پسر می باشد. او عاشق خانواده اش است و رابطه صمیمانه ای با فرزندانش دارد.

علی کریمی طرفدار رئال و میلان

علی کریمی از طرفداران دو آتیشه این دو تیم می باشد ، دوستان و نزدیکان او از حرص و جوش خوردن علی کریمی هنگام مشاهده بازی این دو تیم گواهی داده اند.

اختلاف علی کریمی و علی دایی

این اختلاف از سال 2006 آغاز شد از جایی که بازیکنان توافق کردند در زمین به علی دایی پاس ندهند ، قبل از این مورد فشار علی دایی برای نیمکت نشین کردن علی کریمی ، به این اختلافات دامن زده بود. اما اوج این اختلافات زمانی بود که علی دایی سرمربی تیم شد و علی کریمی را کنار گذاشت.

علی دایی در کنار علی کریمی

علی دایی در کنار علی کریمی

بیوگرافی مهناز افشار

بیوگرافی ارسلان قاسمی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا