بیوگرافی دانیل دفو«پدر رمان انگلیسی»

یکشنبه 27 فروردین 1402 بیوگرافی
بیوگرافی دانیل دفو

چکیده ای از بیوگرافی دانیل دفو

نام:کتاب‌ها دانیل دفو

زاده:۱۶۶۰ میلادی در لندن

درگذشته:۲۴ آوریل ۱۷۳۱لندن

لقب :«پدر رمان انگلیسی»

پیشه:نویسنده، تاجر، مأمور اطلاعاتی و روزنامه‌نگار

زمینه کاری:رمان‌نویس

ملیت:انگلیسی

سبک نوشتاری:ماجراجوی

همسر:مری تافلی

فرزند:هشت فرزند

کتاب‌ها دانیل دفو:

رابینسون کروزوئه
رکسانا
کامیابی‌ها و شکست‌های مل فلانرز معروف
کلنل جک
زندگی کاپیتان سینگلتون دزد دریایی
یادداشت‌های سال طاعون
مرد انگلیسی اصیل
خاطرات یک شوالیه (خاطرات یم سوارکار)
سیری در سراسر جزیره بریتانیای کبیر
تاریخ سیاسی شیطان
تاجر کامل انگلیسی
کوتاه‌ترین راه برای پایان غائله ناسازگاران

بیوگرافی دانیل دفو

بیوگرافی دانیل دفو

دانیل دفو کیست؟

دانیل دِفو نویسنده، تاجر، روزنامه‌نگار، جزوه‌نویس و جاسوس انگلیسی بود. او بیشتر به خاطر رمان رابینسون کروزوئه اش که در سال 1719 منتشر شد، مشهور است

 

دانیل دفو متولد چه سالی است

دانیل دفو (Daniel Defoe) در سال 1660 در لندن چشم به جهان گشود.

 

خانواده دانیل دفو (Daniel Defoe)

پدر دفو، جیمز فو، پیه‌فروشی سخت‌کوش و نسبتاً مرفه (شاید بعداً قصاب) از تبار فلاندری بود. در اواسط دهه 30 زندگی، دنیل خود را «دفو» خطاب می کرد، که احتمالاً نوعی از نام خانوادگی اصلی را احیا می کرد. فو به عنوان یک ناسازگار، یا مخالف، نمی توانست پسرش را به دانشگاه آکسفورد یا کمبریج بفرستد. او را در عوض به آکادمی عالی در نیوینگتون گرین فرستاد که توسط کشیش چارلز مورتون نگهداری می شد

بیوگرافی دانیل دفو

بیوگرافی دانیل دفو

تحصیلات وشغل دانیل دفو (Daniel Defoe)

او در مدرسه ای مذهبی شروع به تحصیل کرد.دانیل دفو در یک آکادمی درس را ادامه داد که آن را شخصی به نام چارلز مورتون اداره می‌کرد. چارلز مورتون در ادامه معاونت آکسفورد را به دست آورد. دانیل دفو در این آکادمی تجربیات بهتر و بیشتری به دست آورد و سبک نویسندگی خود را شکل داد.

دانیل دفو پس از پایان دوران تحصیلات، به تجارت پرداخت و بازارهای مختلفی را برای خرید و فروش امتحان کرد. شغل او به گونه‌ای بود که باید به شهرهای مختلف می‌رفت و با افراد گوناگونی حرف می‌زد. هر چند دانیل دفو با کسب این تجربیات به درک بهتری از اقتصاد و روابط مالی می‌رسید، تاجر خوش‌شانسی نبود و چندین بار با ورشکستگی روبه‌رو شد و ثروت خود را از دست داد.

 

همسر دانیل دفو

در 1 ژانویه 1684، دفو با مری تافلی در سنت بوتولف آلدگیت ازدواج کرد. او دختر یک تاجر لندنی بود و جهیزیه ای به مبلغ 3700 پوند با خود آورده بود و ثمره‌ی این ازدواج هشت فرزند بود.

 

بیوگرافی دانیل دفو

بیوگرافی دانیل دفو

فعالیت دانیل دفو

دفو نویسنده‌ای پرکار بود و اولین نشریه‌ای که ما از آن می‌شناسیم در سال 1688 منتشر شد، اما «انگلیسی متولد شده واقعی» (1701) او بود که او را در کانون توجه قرار داد. این شعر به کسانی حمله کرد که فکر می کردند انگلستان نباید پادشاهی خارجی داشته باشد و جای تعجب نیست که شاه ویلیام از حمایت قاطع دفو و کارهایش شد.

انتشارات بعدی او، از جمله روزنامه ریویو، چندان مورد استقبال صاحبان قدرت قرار نگرفت. دفو به نوبه خود توانست کلیسای انگلیکن و حزب ویگ را خشمگین کند و هر کدام او را برای مدتی به زندان انداختند.

شاید این تجربیات او را نسبت به خطرات ذاتی تفسیر سیاسی محتاط کرد، زیرا در سال 1719 دفو به داستان روی آورد و رابینسون کروزوئه را بر اساس روایت واقعی یک دریانورد غرق شده نوشت. او موفقیت کروزوئه را با کاپیتان سینگلتون (1720)، مجله سال طاعون (1722)، کاپیتان جک (1722)، مول فلاندرز (1722) و رکساندا (1724) دنبال کرد.

دفو خود را به داستان اکتفا نکرد. او همچنین چندین کتاب محبوب سفر نوشت، از جمله سفر زنده در سراسر جزیره بریتانیای کبیر (1724-27). دانیل دفو قبل از مرگش در سال 1731 بیش از 500 کتاب و جزوه منتشر کرد.

دفو را یکی از بنیانگذاران رمان انگلیسی می دانند. پیش از زمان او، داستان‌های داستانی عمدتاً به صورت شعر یا نمایشنامه نوشته می‌شد، اما دفو و تا حدی ساموئل ریچاردسون، شکل جدیدی از داستان‌سرایی را توسعه دادند – شکلی که امروزه با ما باقی مانده است. او همچنین می تواند به عنوان یکی از بنیانگذاران روزنامه نگاری انگلیسی شناخته شود (این که آیا این یک چیز مثبت است، قابل بحث است).

 

بیوگرافی دانیل دفو

بیوگرافی دانیل دفو

رمان برتر   رابینشون کروزوئه از «دانیل دفو»

رمان رابینسون کروزوئه نوشته‌ی «دانیل دفو» رتبه دوم را در فهرست ۱۰۰ رمان برتر تاریخ ادبیات انگلیسی در اختیار دارد، این زندگینامه خیالی لقب پدر رمان انگلیسی را برای دانیل دفو در پی داشت.

قهرمان داستان رابینسون، زندگی مرفه خود در بریتانیا را برای مسافرت در دریاها رها می‌کند و پس از یک حادثه سال‌ها در یک جزیره به تنهایی زندگی می‌کند تا آن‌که یک بومی وحشی او را نجات می‌دهد و نام جمعه را بر رابینسون می‌گذارد.

جملات برگزیده دانیل دفو

از دانیل دفوئه جملات زیبای بسیاری به یادگار مانده است. در این بخش، به جملات برگزیده‌ی آثار دانیل دفو خواهیم پرداخت:

ترس از خطر هزاران برابر وحشتناک‌تر از خود خطر است. (کتاب رابینسون کروزوئه)
ما تنها در صورتی ارزش داشته‌های خود را می‌فهمیم که آن‌ها را از دست بدهیم. (کتاب رابینسون کروزوئه)
انسان‌ها از آنجایی نمی‌توانند از نعمت‌های خدا به راحتی بهره ببرند که به نداشته‌های خود می‌نگرند. به نظر من علت نارضایتی‌های ما این است که برای داشته‌هایمان کمتر شکرگزاری می‌کنیم. (کتاب رابینسون کروزوئه)
رستگاری از گناه بهتر از نجات از مصیبت است. (کتاب رابینسون کروزوئه)

 

مرگ دانیل دفو

دنیل دفو ۲۴ آوریل ۱۷۳۱لندن درگذشت ودر Bunhill Fields لندن به خاک سپرده شده است.

نائومی واتس

بیوگرافی نائومی واتس ستاره‌ هالیوود

بیوگرافی بیلی آیلیش

بیوگرافی بیلی آیلیش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا