بهترین زمان شروع ساخت و ساز و طراحی ویلا

پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 بازار ، گوناگون

هنگامی که تصمیم به ساخت و طراحی ویلا گرفتید، معمولا انتخاب بهترین زمان شروع کار، دشوار است. چارچوب زمانی که انتخاب می کنید، تمام اتفاقات بعدی شامل برنامه ریزی، رزرو پیمانکاران و موارد دیگر را تعیین می کند.

به دلیل جدول زمانی سریع تر، شرایط آب و هوایی بهتر و تاخیر کمتر در روند ساخت، فصل بهار در بین تمام فصول معمولاً بهترین زمان برای شروع ساخت و ساز و طراحی خانه جدید است.

اما توجه داشته باشید که در هنگام تصمیم گیری زمان آغاز کار، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. هنگام برنامه ریزی برای ساخت و سازهای ویلا، باید آب و هوای معمول و همچنین ماهیت دقیق کارهایی که باید انجام شود را در نظر بگیرید.

ما در آبگون دیزاین با سال ها سابقه فعالیت در زمینه طراحی و ساخت ویلا متوجه مزایای متفاوت ساخت خانه در فصول مختلف سال شده ایم. اگرچه بهار زمان ایده آل برای شروع ساختن خانه است اما ماه های پاییز و زمستان معمولاً زمانی است که مصالح ساختمانی و هزینه ساخت (به دلیل تقاضای کمتر) در کمترین حالت ممکن است.

به طور معمول تابستان، شلوغ ترین زمان سال برای طراحان، پیمانکاران عمومی و سازندگان است. به همین ترتیب برنامه پیمانکاران فرعی برق و غیره نیز در فصل تابستان پر می شود. شروع پروژه ساخت و ساز در بهار، شما را در اولویت فعالیت پیمانکاران قرار می دهد. بنابراین هرچه زودتر در فصل بهار و تابستان ساخت و ساز را شروع می کنید احتمالا راحت تر و بدون تعلیق می توانید پروژه خود را به اتمام برسانید.

اکنون بیایید با اطلاع از مزایا و معایب دقیق ساخت و ساز و طراحی ویلا در فصول مختلف سال، این موضوع را عمیق تر بررسی کنیم.

طراحی ویلا و ساخت و ساز در بهار

اگرچه شاید نظرات کارشناسان مختلف درخصوص بهترین زمان شروع طراحی و ساخت و ساز ویلا متفاوت باشد اما فصل بهار اغلب به عنوان بهترین زمان ساخت خانه شناخته می شود.

اگر قصد ساخت ویلا در مناطق سردسیر کشور را دارید و آب و هوای کوهستانی باعث شده تا باد و باران های زیادی در این منطقه وجود داشته باشد، شاید بهار فصل مناسبی برای ساخت ویلای شما نباشد. بهار معمولاً بسیار مرطوب است و ممکن است زمین یخ زده باشد. بنابراین احتمالا این فصل زمان خوبی برای ریختن پی ساختمان در مناطق سردسیر نیست. به همین دلایل، اغلب پیمانکاران ترجیح می دهند ساخت و سازهای ویلاهای مسکونی را در اواخر بهار انجام دهند تا هوا مطلوب باشد و بدون باران های بهاری به راحتی بتوان ساخت و ساز را انجام داد.

اما اگر در مناطق گرم و خشک ایران قصد ساخت ویلا را دارید، فصل بهار بهترین زمان برای شروع طراحی ویلا و ساخت و ساز آن است.

طراحی ویلا و ساخت و ساز در تابستان

بسیاری از پروژه ها از تابستان آغاز می شوند. اگر یک جدول زمانی طولانی برای ساخت و ساز دارید یا می دانید احتمالا پروژه با تاخیر مواجه خواهد شد، ممکن است تابستان برای این کار ایده آل باشد. با شروع در این فصل از سال، پیمانکاران زمان زیادی برای اتمام ساخت و ساز قبل از یخ زدن زمین یا سرد شدن هوا دارند.

اما توجه داشته باشید که هزینه های مواد و مصالح به دلیل افزایش تقاضا معمولاً در تابستان بسیار زیاد است و ممکن است پیمانکاران نیز برای کار در گرما مشکل داشته باشند. اگر منطقه شما مستعد طوفان های تابستانی است نیز ممکن است پروژه شما بسیار به تأخیر بیفتد.

طراحی ویلا و ساخت و ساز در پاییز

اگر در حال ساخت و طراحی ویلا هستید، احتمالا بسیاری از پیمانکاران توصیه می کنند که ساخت و ساز مسکونی خود را در فصل پاییز شروع کنید. در این فصل خاک هنوز یخ زده نیست و بنابراین ریختن پایه های بتنی آسان است. همچنین هوا به اندازه کافی خنک است و پیمانکاران می توانند در هوای خوبی کار کنند. اگرچه آب و هوا از مکانی به مکان دیگر در کشور چهار فصل ایران به میزان قابل توجهی متفاوت است اما در بسیاری از مناطق کشور معمولا پاییز خشک و خنک است.

علاوه بر این، شروع ساخت و سازهای مسکونی در پاییز به این معنی است که اگر پیمانکاران شما به جدول زمانی خود پایبند باشند، می توانند دیوارهای بیرونی و سقف را به موقع برای زمستان ایجاد کنند. پس از آن در فصل زمستان نیز کارهای داخلی را آغاز کنند و پروژه را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین میزان اتلاف وقت تحویل دهند.

طراحی ویلا و ساخت و ساز در زمستان

اگر در حال انجام کارهای بازسازی ویلا یا کارهای دیگری هستید که فقط در فضای داخلی خانه انجام می شود، فصل زمستان می تواند برای شروع کار مناسب باشد. اغلب پیمانکاران به دلیل خستگی کمتر، ترجیح می دهند در ماه های خنک تر سال کار کنند و بنابراین هزینه ها کاهش می یابد.

همچنین از آنجایی که اکثر مردم در زمستان ساخت و ساز و بتن ریزی نمی کنند یا کارهای جدی در فضای باز انجام نمی دهند، هزینه مصالح ساختمانی معمولاً به شدت در فصل زمستان کاهش می یابد. بنابراین اگر می توانید طراحی ویلا و ساخت و سازهای مسکونی خود را در فصل زمستان انجام دهید، ممکن است به میزان زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. البته همواره به خاطر داشته باشید که ساخت و ساز در زمستان ممکن است به دلیل آب و هوای سرد و یا برف و باران به تاخیر بیفتد.

کلام آخر

انتخاب بهترین زمان سال برای شروع یک پروژه طراحی ویلا می تواند مشکل باشد. این یک عمل متعادل سازی دقیق است که به ماهیت دقیق پروژه، آب و هوای منطقه و میزان بودجه پروژه بستگی دارد. بعد از اینکه این دستورالعمل ها را در نظر گرفتید، با ما در تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین تماس بگیرید تا ما بتوانیم بهترین راه را برای تحقق بخشیدن به برنامه های شما پیدا کنیم.

ما با دارا بودن تیم های تخصصی طراحی و اجرایی با تجربه سال ها فعالیت خود در این حوزه، می توانیم انواع پروژه های طراحی ویلا شما را به بهترین شکل ممکن در کوتاه ترین زمان ممکن آماده نماییم.

مراحل و نحوه بارگیری کشتی ها چگونه است

افزایش کیفیت ساخت با بلوک هبلکس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا