بهترین حالت خوابیدن

دوشنبه 2 اسفند 1400 سلامت
بهترین حالت خوابیدن

بهترین حالت خوابیدن

همه ما می دانیم که مدت زمان خواب برای سلامتی ذهنی و جسمی بسیار مهم است ، اما معلوم می شود که نحوه خواب هم عامل مهم دیگری برای حفظ سلامت به حساب می آید . تحقیقات نشان می دهد  که برای بسیاری از افراد خوابیدن در سمت چپ بهترین حالت خوابیدن است.

بهترین حالت خوابیدن

بهترین حالت خوابیدن

این تئوری از طب  آیورودا سرچشمه گرفته است ،پس معلوم می شود که به دلیل موقعیت قرار گرفتن  اندام های مختلف نحوه خواب برای هضم غذا ، کمر و حتی قلب ما مفید است .
1- کمک به سلامتی قلب
خوابیدن به سمت چپ ممکن است از فشار آوردن به قلب کم کند و جریان خون به قلب را هنگام خواب بهبود بخشد ، زیرا جاذبه می تواند تخلیه لنف به سمت و گردش آئورت را از قلب تسهیل کند.
2- بهبود بخشیدن به هضم غذا
 دراز کشیدن به سمت چپ باعث می شود پس ماندهای  مواد غذایی به راحتی از روده بزرگ به روده نزولی منتقل شوند . خوابیدن در سمت چپ همچنین به معده و لوزالمعده اجازه می دهد تا به طور طبیعی آویزان شوند (معده ما در سمت چپ بدن قرار دارد) ، که می تواند پیشرفت آنزیم های لوزالمعده و سایر فرآیندهای گوارشی را فروتن کند.
بهترین حالت خوابیدن

بهترین حالت خوابیدن


3- –  درد کمر را تسکین می دهد.
افرادی که از کمردرد مزمن رنج می برند ممکن است از تغییر حالت خواب به سمت چپ بهره مند شوند. به این دلیل است که خوابیدن بر پهلو ها  می تواند فشار بر ستون فقرات را کاهش دهد. پس پیشنهاد خوابیدن به پهلوی چپ و احساس راحتی بیشتر داشتن در طول خواب از درد کمر می کاهد .

 

4- برای خانم های باردار ایده آل است.
بیشتر پزشکان همواه  توصیه کرده اند که زنان باردار برای بهبود گردش خون به قلب ، در سمت چپ خود بخوابند. خوابیدن در سمت چپ فقط گردش خون زنان باردار را بهبود نمی بخشد. همچنین می تواند به تسکین فشار روی کمر ، حفظ فشار رحم از کبد و افزایش جریان خون به رحم ، کلیه ها و جنین کمک کند. به همین دلیل پزشکان تمایل دارند که زنان باردار بیشترین زمان خواب خود را در سمت چپ خود بگذرانند.


5-  سوزش معده را کاهش می دهد.
دراز کشیدن در سمت چپ می تواند به کاهش علائم ریفلاکس اسید کمک کند. باز هم به این دلیل است که معده ما در سمت چپ قرار دارد.. اگر بعد از صرف غذا با سوزش سر دل مشکل دارید ، سعی کنید 10 دقیقه در سمت چپ خود دراز بکشید.
6-بهبود کارایی غدد لنفاوی
طبق داروهای آیورودیس ، خوابیدن در سمت چپ شما به بدنتان  اجازه می دهد تا مایعات لنفاوی و ضایعات را از طریق غدد لنفاوی بهتر فیلتر کند زیرا سمت چپ بدن ما سمت غده لنفاوی است. تحقیقات غربی همچنین نشان داده است که خوابیدن در سمت چپ می تواند به بدن در پردازش مواد زاید از مغز کمک کند. در مقابل ، خوابیدن در سمت راست شما می تواند کارایی سیستم لنفاوی را کاهش دهد.

 

دارو

آیا استفاده از داروی تاریخ مصرف گذشته امن است؟

فواید روغن زیره

فواید روغن زیره

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا