بلیط پای پرواز چیست ؟

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
بلیط پای پرواز

بلیط پای پرواز

بلیط­هایی که به صورت مستقیم از شرکت هواپیماییخریداری می­شوند بلیط های سیستمی هستند. اما گاهی آژانس های مسافرتی برای مسیرهای پرتردد مانند تهران-مشهد یا تهران-استانبول با شرکت­های هواپیمایی قرارداد بسته و تعداد مشخصی بلیط را پیش­خرید می­کنند تا در زمانی معین پیش فروش­کنند. یا شرکت­هایی که کارمندان آنها به صورت مداوم و مشخص در مسیرهای خاصی در حال سفر هستند، بلیط های خود را پیش­خرید می­کنند. این بلیط ها، بلیط چارتر هستند.شما زمان خرید بلیط هواپیما از علی بابا از هر نوع که استفاده کنید از پیش از تمام اطلاعات سفر حتی شماره صندلی خود نیز باخبر می­شوید، و تفاوت چندانی بین بلیط چارتر و سیستمی وجود ندارد. حالا تصور کنیم آژانس مسافرتی­ای اقدام به پیش فروش بلیط هواپیما  برای سفر تهران-کیش می­کند و تمام بلیط ها هم به فروش می­رسند. اما از آنجا که زندگی همیشه قابل پیش­بینی نیست مسافرانی مجبور به لغو بلیط هواپیما می­کنند.

این به ضرر آژانس مسافرتی است زیرا آنها از قبل این صندلی ها را خریداری کرده­اند و نیاز دارند مبلغ پرداختی خود را به نحوی جبران کنند. پس آنها اقدام به فروش این صندلی های خالی مانده می­کنند. از آنجا که زمان زیادی برای این آژانس مسافرتی باقی نمانده، مجبور به پایین آوردن قیمت بلیط هواپیما می­کنند تا به صورت لحظه آخری تمام بلیط ها به فروش برسند.

 

بلیط پای پرواز

بلیط پای پرواز

حالا اگر به هر دلیلی  به دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، بلیط های لحظه آخری می­توانند گزینه مناسبی باشند. شما با خرید این بلیط­ها هم به خود و هم به شرکت چارترکننده کمک بسیاری در صرفه جویی در هزینه­ها می­کنید.

ویژگی بلیط­های لحظه آخری

گفتیم این بلیط ها معمولا شامل تخفیف شده و ارزان­تر هستند. اما این به دلیل کم شدن کیفیت سفر نیست. بلیط لحظه آخری، تفاوت چندانی با بلیط چارتر یا سیستمی ندارد. تمام امکانات از جمله نوع صندلی و غذا برای هر دو یکی هستند.البته شما باید در نظر داشته باشید که این به­دلیل کم بود وقت قابل استرداد نیستند. اگر مجبور به لغو بلیط لحظه آخری خود شده­اید­، ممکن است هیچ مبلغی به شما بازگردانده نشود و تمام قیمت بلیط هواپیما به عنوان جریمه در نظرگرفته شود.

مبلغ جریمه وابسته به شرکت چارترکننده­ای است که از آن بلیط را خریداری کرده­اید. همچنین شما ممکن در انتخاب صندلی خود محدود باشید زیرا دیگران بلیط هواپیما را از پیش خریداری و صندلی خود را مشخص کرده­اند. پس شما مجبور هستید از بین صندلی مسافرانی که لغو کرده­اند صندلیتان را انتخاب کنید.

اینجا شانس شما می­تواند به کمکتان بیاید تا صندلی که نسیبتان می­شود دقیقا همانی باشد که دوست دارید.به یاد داشته باشید برای مسافرت­هایی مانند سفر­­های نوروزی که نیاز به زمان برنامه­ریزی دارند شاید بهتر باشد که بلیط چارتر یا سیستمی تهیه شود. زیرا همانطور که از اسم آن مشخص است بلیط لحظه آخری زمان زیادی به شما برای آماده شدن نمی­دهد و شما بعد از خرید آن ممکن است تنها چند ساعت تا زمان پرواز فاصله داشته باشید پس هر لحظه باید آماده سفر باشید.

بلیط پای پرواز

بلیط پای پرواز

شرایط خرید

اگر می­خواهید بدانید که چه زمانی می­توانید بلیط ارزان هواپیما به صورت لحظه آخری تهیه کنید. باید گفت که نمی­توان زمان مشخصی اعلام کرد. زیرا بلیط ها لحظه آخری زمانی دست دسترس هستند که تمام صندلی­های موجود رزرو نشده باشند یه مسافرانی سفر خود را لغو کرده باشند.نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اگر شما در زمان اوج سفر مانند تعطیلات نوروز به دنبال بلیط لحظه آخری باشید ممکن قیمت بلیط هواپیما هیچ تغییری نکرده باشد و کاهش قیمتی در کار نباشد. پس به هنگام جستجو مراقب باشید تا اسیر کلمات تبلیغاتی نشوید زیرا بلیط پرواز لحظه آخری صرفا به معنی بلیط ارزان هواپیما نیست.

آیا بلیط های لحظه آخری برای تمام مسیرها وجود دارند؟ باید گفت که خیر. اینگونه بلیط های معمولا برای مسیرهای پرتردد داخلی و خارجی هستند. البته کشورهایی که نیاز به ویزا دارند شامل بلیط لحظه آخری نمی­شوند. برای خرید بلیط هواپیما علی بابا به شما کمک می­کند تا در بخشی جداگانه از وجود بلیط های لحظه آخری مطلع شوید.و در آخر ما پیشنهاد می­کنیم تا به هنگام خرید بلیط لحظه آخری حتما این کار را از طریق شرکت چارترکننده انجام دهید و از واریز پول به حساب افراد واسطه خودداری کنید.

شما برای تهیه بلیط هواپیما از علی بابا به صورت لحظه آخری تنها کافی است به سایت علی بابا مراجه کرده یا عبارت بلیط لحظه آخری علی بابا را در گوگل جستجو کنید تا به صفحه مربوطه منتقل شوید. در مرحله بعد مسیر سفر خود را انتخاب کنید تا بهترین پروازها برای شما نمایش داده شود.آیا تا بحال از بلیط­های لحظه آخری استفاده کرده­اید؟ آخرین باری که اقدام به خرید بلیط لحظه آخری کردید به چه صورت این کار را انجام دادید؟ خواندن تجربه های شما با اینگونه سفرها برای لذت­بخش و البته مفید است. پس در اشتراک­ گذاشتن آنها با ما و مخاطبان ما هیچ تردیدی به خرج ندهید.

بلیط پای پرواز

بلیط پای پرواز

شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه کدامند؟

سفر به تایلند

سفر به تایلند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا