انتخاب خمیر دندان برای کودک

دوشنبه 2 اسفند 1400 سلامت
انتخاب خمیر دندان برای کودک

انتخاب خمیر دندان برای کودک

قبل از آنکه سنین کودک به 9 یا 10 سال برسد و هنوز کاملا دندان های شیری داشته باشد نیازی نیست برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، از خمیر دندان های بزرگسالان استفاده کند!اما از بعد ز این سنین شما باید با دقت خمیر دندان فرزندتان را انتخاب کنید و از پوسیدگی دندان های آنها جلوگیری کنید.

 

امروزه شاهد تنوع  انواع خمیر دندان ها و برندها برای کودکان هستیم اما چگونه بهترین و مناسب ترین خمیر دندان را برای سلامت کودک انتخاب کنیم و از انواع نامناسب آن اجتناب کنیم. پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری در کودکان است و سالانه بیش از 16 میلیون کودک از آن رنج می برند.

بهترین خمیردندان کودک

برای انتخاب یک خمیر دندان مناسب برای کودکان به این نکات توجه کنید:

انتخاب خمیر دندان برای کودک

انتخاب خمیر دندان برای کودک

خمیر دندان هایی که فلوراید زیادی دارند استفاده نکنید:

برای خرید خمیر دندان و تشویق کودکان به مسواک زدن تنها به شکل و طعم خمیر دندان توجه نکنند، بلکه باید توجه داشته باشند که خمیر دندان هایی که فلوراید زیادی دارند یعنی بیش از حد مجاز و استاندارد می توانند برای کودکان مضر باشند، پس از خرید این نوع خمیر دندان ها صرف نظر کنند.

خمیر دندان های گیاهی گزینه مناسب برای انتخاب می باشند:

خمیر دندان‌های گیاهی برای کودکان بسیار مناسب هستند. این محصولات فاقد مواد مضر هستند و مینای دندان کودک را تخریب نمی‌کنند. برای مثال، ماده سدیم لورت سولفات (SLS) از جمله موادی است که برای کَف کردن بیشتر خمیر دندان به آن اضافه می‌شود و استفاده از آن باعث به وجود آمدن برفک در دهان بعضی از کودکان می‌شود. اما خمیردندان‌های گیاهی دیگر مواد مضر و خطرناک ندارند و تهدیدی برای سلامت دهان و دندان محسوب نمی شوند . مواد سفیدکننده شیمیایی هم ندارد که باعث سایش مینای دندان کودکان می‌شوند.

انتخاب خمیر دندان برای کودک

انتخاب خمیر دندان برای کودک

از خمیردندان حاوی مواد ساینده استفاده نکنید:

ساینده های خفیف می توانند مواد باقی مانده و لکه های سطحی غذا را از دندان پاکسازی کنند اما از طرفی می توانند مینای دندان را ازبین ببرند. از خمیر دندان های ساینده برای کودکان که حاوی مواد سفید کننده چون کربنات کلسیم، ژل های سلیس کم آب، اکسید های آلومینیوم هیدراته، کربنات منیزیم و سیلیکات ها هستند خودداری کنید.

به دنبال خمیردندانی دارای مهر تأییدیه باشید:

هنگام خرید لوازم بهداشتی مراقبت از دهان و دندان به دنبال تأییدیه انجمن دندان پزشکی باشید زیرا این اطمینان را به شما می دهد تا کالای معتبر و مفیدی خریداری کنید.

استفاده از خمیردندان خیلی شیرین ممنوع:

هدف از مسواک زدن آن است که کودک به مدت دو دقیقه و دوبار در روز مسواک بزند. بسیاری از کودکان طعم تند نعنا را نمی پسندند. خمیر دندان کودکان اغلب با طعم های توت فرنگی و موز همراه بوده و گاهی از برخی شخصیت های کارتونی مورد علاقه یا ابر قهرمانان نمایش داده می شود.اما توجه داشته باشید در بیشتر خمیر دندان‌های کودک از مواد شیرین‌کننده مصنوعی استفاده می‌شود. این مواد مانند ساخارین و آسپارتام باعث شیرین شدن خمیر و خوشایند بودن آن برای کودکان می‌شوند. هر چقدر درصد این مواد در یک خمیردندان بیشتر باشد و طعم شیرینی در آن بیشتر احساس شود، لزوم دوری از آن محصول افزایش پیدا می‌کند. چون شیرینی این خمیرها برای دندان کودک مناسب نیستند.

ابرمواد غذایی را در دوران بارداری

پیشگیری از ابتلا به کبد چرب

پیشگیری از ابتلا به کبد چرب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا