«اصغر معینی صالح» بازیگر «معمای شاه» درگذشت (+بیوگرافی اصغر معینی صالح)

سه‌شنبه 6 شهریور 1397 سینما

«اصغر معینی صالح» بازیگر «معمای شاه» درگذشت (+بیوگرافی اصغر معینی صالح)

اصغر معینی صالح,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
اصغر معینی بازیگر تئاتر و تلویزیونی امروز سه شنبه ۶ شهریور بعد از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مهر، اصغر معینی بازیگر تئاتر و تلویزیون که متولد سال ۱۳۳۵ بود، بعد از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان استخوان، امروز سه شنبه ۶ شهریور و در سن ۶۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

آخرین نقش آفرینی اصغر معینی در تلویزیون به مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی مربوط می شود که در آن مجموعه نقش مصدق را ایفا کرد.

 

آخرین تجربه حضور وی بر صحنه تئاتر نیز ایفای نقش ابوخمیس در نمایش «سهروردی» به کارگردانی شکرخدا گودرزی بود.

 

بیوگرافی اصغر معینی

اصغر معینی صالح ، تنها بازیگریبود که سه بار نقش مصدق را بازی کرده بود. محمدرضا ورزی اولین کسی بود که او را برای این نقش انتخاب کرد. معینی صالح در چند کار ورزی از جمله سریال «کریم‌خان‌ زند» و «سال‌های خاکستری» بازی کرده بود تا این‌که ورزی به عبدالله اسکندری که طراحی گریم فیلم تلویزیونی «سقوط» را به عهده داشت، پیشنهاد کرد اصغر معینی صالح را هم برای نقش مصدق گریم کند.

 

در آن موقع معینی صالح مو و ریش بلند داشت. بعد از کوتاه‌شدن مو و گرفتن تست گریم، چهره او شباهت زیادی به مصدق پیدا کرد. از سوی دیگر فیزیک او تناسب زیادی با فیزیک مصدق داشت. مصدق در فیلم تلویزیونی «سقوط» در دو سکانس حضور داشت. بینندگان تلویزیون در این فیلم شاهد یک بازی روان از معینی صالح در نقش مصدق بودند. او صحنه‌ عزل مصدق را به زیبایی اجرا کرد. با وجود این‌که معینی در صحنه‌های کمی حضور داشت، اما توانست نقشش را بخوبی ایفا کند و در ذهن مردم بماند.

 

معینی صالح سال ۱۳۸۴ در سریال «پدرخوانده» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی باز هم نقش مصدق را تجربه کرد.

 

البته او در این مجموعه فرصت داشت در ۳۰ سکانس فراز و فرود زندگی مصدق را به نمایش بگذارد، ضمن این‌که دوباره تجربه صحنه‌های کودتای ۲۸ مرداد را به عهده داشت و این بار با تجربه‌‌ای که در فیلم سقوط پیدا کرده بود، بازی مقبول‌تری ارائه کرد. او برای سومین بار این نقش را در سریال تلویزیونی «معمای شاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی تجربه می‌کند. ورزی در این سریال که تصویربرداری آن چند روزی است آغاز شده، به شکل گسترده‌تری به زندگی مصدق می‌پردازد. در مجموع، معینی در این سه تجربه تلاش کرده مصدق را نه به عنوان شخصیت سفید و نه کاملاً سیاه نشان بدهد. در حقیقت از او یک چهره خاص به تصویر کشیده تا برای مخاطبان تلویزیون کاملاً قابل باور باشد.

 

 

مرجع : سرپوش

کدام کارگردان زندگی «ترامپ» را فیلم می‌کند؟

سالی که وودی آلن فیلم ندارد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا