اسنپدراگون 845 با مودم X20 همراه خواهد شد – فناوری

یکشنبه 21 خرداد 1396 فناوری

اطلاعات موجود نشان از این دارد که کوالکام در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ که سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهد شد، از مودم ارتباطی X20 خود استفاده خواهد کرد.

اطلاعات موجود در پروفایل لینکدین یکی از کارکنان کوالکام نشان از این دارد که این کمپانی در نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار خود که اسنپدراگون ۸۴۵ است، از وجود مودم LTE جدید کوالکام یعنی X20 استفاده خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از مدیران ارشد کوالکام، تیم‌های مهندسی این کمپانی در تلاشند تا مشکلات موجود در مسیر استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس ۲۰ را در اسنپدراگون ۸۴۵ به عنوان نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار کوالکام برطرف کنند. استفاده از ایکس ۲۰ در نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار کوالکام از این نظر اهمیت دارد که این مودم قادر است پهنای بایند ۱.۲ گیگابیت در هر ثانیه را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورد.

استفاده از مودم ایکس 20 در اسنپدراگون 845

کوالکام اواخر فوریه سال جاری میلادی از مودم ایکس ۲۰ رونمایی کرد که از کتگوری ۱۸ شبکه‌های LTE پشتیبانی کرده و قادر است تا سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان بیاورد. کوالکام همزمان با رونمایی از این تراشه اعلام کرده بود که ایکس ۲۰ هنوز آماده‌ی بهره‌برداری نیست، هرچند شرکای سخت افزاری و تولیدکنندگان کوالکام مشخه‌ای از این مودم را دریافت کرده‌اند تا تحقیقات برای استفاده از آن را روی محصولات خود آغاز کنند. اسنپدراگون ایکس ۲۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرایند تولید FinFET این کمپانی توسعه خواهد یافت. علاوه بر اینکه ایکس ۲۰ قادر است به سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه دست یابد، امکان رسیدن به سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت در ثانیه نیز توسط این تراشه وجود دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کوالکام سرعت این مودم در مقایسه با نسل پیشین در حدود ۲۰ درصد سریع‌تر شده است. این مودم با بهره‌گیری از ۱۲ استریم دانلود که هریک ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه دریافت می‌کنند، قادر است به سرعت ۱.۲ گیگابیت در ثانیه برسد.

شنیده‌ها نشان از این دارد که کار روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ برای چند ماه است که آغاز شده و انتظار می‌رود این تراشه در سال ۲۰۱۸ میلادی در شماری از پرچمداران بازار از جمله‌ گلکسی اس ۹ و احتمالا جی ۷ ال‌جی مورد استفاده قرار گیرد.


منبع : زومیت

کدام یک بهتر است؟ چمدان با بدنه سخت یا نرم - فناوری

هوش مصنوعی تمام شغل‌های ما را می‌گیرد؛ اما چه هنگام؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا