آیفون‌های 2018 اپل با نمایشگر اولد و LCD عرضه خواهند شد – فناوری

سه‌شنبه 3 بهمن 1396 فناوری

بر اساس گزارشی جدید، اپل در سال ۲۰۱۸ دو گوشی آیفون با نمایشگر اولد و یک مدل با صفحه‌نمایش LCD معرفی خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

آیفون 10 (iPhone X) اولین گوشی اپل محسوب می‌شود که با صفحه‌نمایش اولد وارد بازار شده است. کوپرتینونشین‌ها در سال گذشته، دو مدل دیگر یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را نیز عرضه کردند که هردو از صفحه‌نمایش LCD استفاده می‌کنند. بااین‌‏حال گمان می‌رود تعداد آیفون‏‌های اپل با نمایشگر اولد برای سال ۲۰۱۸، به دو مدل خواهد رسید؛ این در حالی است که امسال، تنها یک گوشی با صفحه‌نمایش LCD معرفی می‌شود.

 بر اساس گزارش جدید China Times، اپل از سامسونگ برای تأمین پنل‌ اولد مورد نیاز خود کمک خواهد گرفت؛ در حال‌ حاضر سامسونگ تأمین پنل‌ اولد آیفون ۱۰ را بر عهده دارد. شرکت ال‌جی نیز نمایشگرهای اولد اپل واچ را تولید می‏‌کند.

آیفون 10 ایکس / iphone x

در ابتدای ماه جاری میلادی، اعلام شد که ال‏‌جی، شارپ و ژاپن دیسپلی به دنبال کسب جایگاه در تولید پنل اولد برای آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل هستند. بااین‌حال هنوز هیچ‌یک موفق نشده‌اند از حداکثر ظرفیت خط تولید کارخانه‌های خود برای تولید پنل‌‏ اولد استفاده کنند. شرکت ال‌جی که از بخت بیشتری برای تأمین نمایشگر اولد برای آیفون ۱۰ برخوردار است، در نظر دارد در سال ۲۰۱۹ ظرفیت خط تولید خود را به حداکثر برساند. شارپ که توسط فاکس‌کان خریداری شده نیز سرمایه‌گذاری روی تجهیزات لازم برای تولید انبوه پنل اولد را از ماه مارس سال گذشته آغاز کرده است.

شایعات حاکی از آن هستند که برای سال ۲۰۱۸، جانشین آیفون ۱۰ با نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد معرفی خواهد شد؛ ضمن اینکه یک مدل دیگر با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی در حال توسعه است که اواخر سال جاری میلادی ارائه می‌شود. به همراه این دو مدل، اپل در نظر دارد یک آیفون ارزان‌قیمت‌تر با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD ارائه دهد که مانند پرچم‌داران ۲۰۱۸ این شرکت از طراحی بدون حاشیه و سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی برخوردار است.

گزارش اخیر به این موضوع اشاره دارد که ژاپن دیسپلی، تأمین پنل LCD برای آیفون ۶.۱ اینچی اپل را بر عهده خواهد داشت؛ به‌ نظر می‌رسد صفحه‏‌نمایش مورد استفاده در این گوشی از نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ برخوردار باشد که در سال ۲۰۱۷ به یک ترِند در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده بود. همچنین ال‏‌جی دیسپلی احتمالاً در توسعه‌ی نمایشگر LCD آیفون ۶.۱ اینچی اپل، با این شرکت آمریکایی همکاری خواهد کرد. از سوی دیگر، اعلام شده است که شرکت General Interface Solution و TPK Holding، پنل‌های لمسی را برای آیفون LCD اپل در سال ۲۰۱۸ تأمین خواهند کرد.

اپل آیفون 8  /  Apple iPhone 8

اولین گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشین آیفون ۱۰ و آیفون ۸، مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی این دو گوشی منتشر شد. به‌تازگی مینگ‌چی کو پیش‌بینی کرده است که اپل به دلیل فروش پایین آیفون ۱۰ و معرفی نسل جدید آن در اواخر امسال، به تولید این گوشی در تابستان سال ۲۰۱۸ خاتمه خواهد داد. با اینکه شاید بریدگی موجود در بالای صفحه‌نمایش مورد رضایت کاربران نباشد؛ اما بعید نیست که طراحی آیفون ۱۰ در نسل جدید گوشی‌های اپل تکرار شود. به‌ نظر می‌رسد بریدگی بالای صفحه‌نمایش در جانشین آیفون ۱۰ و مدل ۶.۵ اینچی آن وجود خواهد داشت. ET News مدعی است که اندازه بریدگی در آیفون‌های ۲۰۱۹ کاهش می‌یابد؛ زیرا اپل به دنبال راهی است تا ماژول سیستم تشخیص چهره را با ماژول دوربین سلفی ادغام کند.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، آیفون‌ ۶.۱ اینچی جدید اپل فاقد قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد بود؛ به‌ نظر می‌رسد اپل برای کاهش قیمت این مدل، در نظر دارد جنس پنل پشتی را از شیشه به فلز تغییر دهد. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که امسال با صفحه‌نمایش LCD عرضه شده‌اند، پنل پشتی از جنس شیشه دارند و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.


منبع : زومیت

تحقق رؤیای پرواز با زاپاتا ازفلای - فناوری

فاز بعدی اجرای طرح رجیستری؛ انتقال مالکیت گوشی‌های دست دوم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا