آسیب جدی بافت‌های کبد با مصرف «فست فود»-سلامت

یکشنبه 1 بهمن 1396 سلامت
فست فود تا سلامت روانی

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت رامسر گفت: فست فود به سرعت تهیه و غذاهایی که در آن سوسیس، کالباس و پنیر پیتزا در آن استفاده می شود به بافت کبد آسیب جدی وارد می کند.

آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا قاسمی در همایش غذای سالم که در باشگاه تختی کتالم برگزار شد با بیان اینکه کمپین کشوری تغذیه و ترویج فرهنگ غذایی هر ساله از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن برگزار می‌شود و به دنبال کاهش وزن در مردم کشور است، اظهار کرد: مازندرانی ها به عنوان چاق ترین افراد در کشور محسوب می‌شوند و باید میزان چاقی بالا با تلاش کارشناسان بهداشت و درمان کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی همگانی در جامعه نهادینه شود تا چربی سوزی صورت گیرد، اظهار کرد: کاهش وزن موجب جلوگیری از ۵ بیماری منتهی به مرگ در بدن، سلامتی و جلوگیری از مراجعه به پزشکان می شود که کاهش هزینه های دولت را در بردارد.

قاسمی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ غذای سالم سفره سلامت تهیه شد و غذاهای فاقد پروتئین حیوانی که شامل سبزیجات و حبوبات می شود در آن قرار گرفت.

وی افزود: فست فود به سرعت تهیه و غذاهایی که در آن سوسیس، کالباس و پنیر پیتزا در آن استفاده می شود به بافت کبد آسیب جدی وارد می کند و خانواده ها باید با آموزش به فرزندان و تهیه غذای سالم از آسیب های جدی که موجب نفخ و ورم معده می شود جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا

منبع : آفتاب

کدام اشتباهات جلوی شادی و سلامتی‌مان را می‌گیرد؟-سلامت

هشدار درباره اپیدمی آنفلوآنزا؛ همه باید واکسن بزنند-سلامت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا