» گوناگون » آشنایی با ورزش مفرح و با نشاط زومبا

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۰:۵۰

ورزش زومبا

آشنایی با ورزش مفرح و با نشاط زومبا

آشنایی با ورزش مفرح و با نشاط زومبا

ورزش زومبا همانند دیگر تمرینات ایروبیک، شامل حرکات ریتمیک و تکراری است  حرکات زومبا سبب افزایش ضربان قلب و همچنین افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به قسمت های مختلف بدن می شود. ورزش زومبا به دلیل تحرک فراوان و درگیر کردن ماهیچه های بزرگ تر و اصلی بدن از بهترین روش ها برای کم کردن وزن و سوزاندن چربی های اضافی بدنتان و تناسب اندام می باشد. ورزش زومبا همراه با موسیقی بسیار شاد است  که لذت انجام آن را دو چندان می کند. شما نیاز به مهارت خاصی برای یادگیری ورزش زومبا ندارید. کالری سوزی بالا در این ورزش باعث توجه بیشتر ورزش کاران به این ورزش مفرح شده ،در هر جلسه‌ی یک ساعتی زومبا‌ ، می‌توانید بین ۵۰۰- ۸۰۰ کالری بسوزانید. می‌توانید یک یا دو بار در روز زومبا برقصید، کاملا به شما بستگی دارد.  در زومبا‌ ، ذهن‌تان در کلاس حضور دارد ـ سعی می‌کنید گام‌ها را یاد بگیرید، و در عین حال از انجام حرکات با موسیقی لذت می‌برید.  زومبا مفرح ترين رشته ی ورزشي است این ورزش یک داروی نشاط‌آور است. لذتی هیجان‌انگیز. همه چیز را فراموش می‌کنید ـ به ویژه استرس زندگی روزمره را. همچنین سلامت روح‌تان را بهبود می‌دهد و تصویر جسمانی‌تان را ارتقا می‌دهد که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

نکته های جالب درباره ورزش زومبا :

مربی زومبا باید دارای مدرک مربیگری ایروبیک باشد.

رقص زومبا در بهبود سلامتی افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند یا زنانی که دیابت نوع ۲ دارند مؤثر است.

اگر به تازگی تصمیم گرفته اید در کلاس های زومبا شرکت کنید، بهتر است در کلاس های مبتدی شرکت کنید. کلاس هایی به نام گلد زومبا و آکوا زومبا وجود دارد که حرکات، ساده تر و آرام تر است و برای افراد مسن و تازه کار، مناسب است.

حتما قبل از شروع حرکات تند زومبا، باید برای گرم کردن بدن، حرکات نرمشی و در انتها، برای خنک کردن بدن، حرکات کششی صورت گیرد.

برای ورزش زومبا باید لباس و کفش راحت بپوشید. زیرا پوشیدن کفش نامناسب ممکن است به پاها فشار وارد کند.

در مدت زمان ورزش زومبا، میزان آب بدن باید حفظ شود.

رقص زومبا به سبک ورزش یکپارچه است که مانند حرکت هوازی است

زومبا صرفا یک برنامه رقص نیست بلکه  آموزش تناسب اندام نیز هست.

 زومبا ترکیبی از رقص های قدم به قدم، منسجم و ضربات قوی لاتینی و تمرین های ورزشی است که یک ایروبیک زیبا را ایجاد می کند.

 

انواع مختلف ورزش زومبا:

زمبا یک ورزش پرطرفدار است که بر اساس گروه‌های سنی و همچنین مهارت در اجرای حرکات متفاوت است. برخی از انواع آن با وسیله انجام می‌شود، نوعی در استخر و نوعی بر روی صندلی. قطعا زومبا‌ یک ورزش هوازی است،  که تمامی اندام‌ها و عضله‌های بدن را با حرکات گوناگون تمرین می‌دهد و به گونه‌ای درگیر می‌کند؛ به ویژه عضلات پا، بازوها، شکم و کمر. لاغری و تناسب اندام، سوزاندن کالری و چربی، انعطاف‌پذیری بدن، به دست آوردن حس شادی و آرامش و همچنین بهبود عملکرد قلب از جمله فوایدی است که توصیه‌کنندگان این رقص‌نرمش به آن همواره اشاره می‌کنند زومبا‌ شامل تمرین‌هایی زیادی با وزن بدن است، بنابراین لازم نیست وزنه بزنید. زومبا پرس سینه و بالا بردن دست‌ها روی سر را هم در بر می‌گیرد. قسمت مربوط به تناسب اندام زومبا‌ به نحوه‌ی آموزش مربی بستگی دارد ـ به این ترتیب از تمام عضلات تمام بدن‌تان استفاده می‌کنید، و در عین حال ورزش‌های هوازی‌تان را هم انجام می‌دهید. زومبا‌ بیش‌تر ورزشی است که به تجهیزات نیاز ندارد.زومبا اسکوات و جهش هم دارد. می‌توانید با زومبا‌ یک شکم شش تکه بسازید و بهترین مثال آن مربی زومبا‌ آلبرتو بتو پرز است. او عضلات شکم شش تکه‌ی فوق‌العاده‌ای درد. با زومبا‌ می‌توانید از شر چربی‌هایتان خلاص شوید.

زومبا فیتنس: ورزش هوازی محسوب می شود و حرکات بر اساس ایروبیک پیشرفته طراحی شده است قابل ذکر است که چرخش باسن نیز همزمان با حرکات دست و پا انجام می شود. تفاوتی که زومبا با ایروبیک دارد در هماهنگی دست و پا و چرخش یا ضربه زدن با قسمت میانی بدن است. در زومبا فیتنس از دمبل و حرکات قدرتی استفاده می شود.

زومبا dance:از اسم مشخص است که حکم آموزش رقص را دارد و حرکات قدرتی استفاده نمی شود.

زومبا تونینگ (فرم دهی): وقتی در مورد تمرین‌های قدرتی زومبا تونینگ صحبت می‌کنیم، در واقع از دمبل استفاده می‌کنیم. آن‌ها دمبل‌های واقعی نیستند، بلکه شبیه ساز ماراکا هستند و دسته‌یزومبا‌ تونینگ نامیده می‌شوند. می‌توانید واقعا آن‌ها را تکان دهید چون سنگین هستند ـ وزن توزیع‌شده دارند. و با استفاده از این وزنه‌ها کلاس به پایان می‌رسد.

زومباتومیک: زومبای بچه‌ها. این ورزش به ویژه با افزایش چاقی کودکان قابل توجیه است. کودکان در صورت سرگرم‌کننده نبودن، ورزش نمی کنند. اینجا است که زومبا‌ از طریق رقص و ورزش، عنصر سرگرمی را اضافه می‌کند.

آکوا زومبا: بهترين ورزش براي كساني كه مشكل مفاصل دارند زومبای در استخر. فشار کتری به مفاصل وارد می‌کند و به خاطر مقاومت دو سویه، موثرتر است ـ مقاومت علیه جاذبه و علیه شناوری آب. این نوع زومبا‌ برای افراد مبتلا به آرتریت، کسانی که نمی‌خواهند عرق کنند، و افرادی که استخوان درد یا کمردرد دارند عالی است.

زومبای سناتو:استفاده از صندلی در تمرينات برای درگير شدن بيشتر عضلات هسته ای جدیدترین نوع زومبا‌ ؛ زومبای با استفاده از یک صندلی. تمام این ورزش با استفاده از یک صندلی انجام می‌شود؛ برای ورزش عضلات مرکزی بدن و تمام آن فوق‌العاده است. می‌توانید اسکوات و جهش را با زومبا‌ سناتو انجام دهید.

زومبا گلد: زومبای سالمندان. این ورزش به روشی سرگرم‌کنند و جالب، شما را متناسب نگه می‌دارد. زیبایی این ورزش آن است که می‌توانید حرکات و گام‌هایتان را تغییر دهید. در آغاز کلاس زومبا‌ مربی اعلام می‌کند که می‌توانید با سرعت خودتان حرکات را انجام دهید.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : گوناگون
ن
Bilit Arzan Bilit Kish
ارسال دیدگاه