این سیستم وظیفهاش آگاهسازی راننده از حوادث قریب الوقوع و استفاده از نهایت پتانسیل ترمزگیری خودرو، پیش از وقوع برخورد است.
سیستمهای ترمز اضطراری اتوماتیک که توسط شرکتهای مختلف ساختهشدهاند، با یکدیگر تفاوتهای زیادی دارند، ولی در کل میتوان گفت، تمامی این سیستمها سه هدف کلی را دنبال میکند.
هدف اول، شامل عملکرد ترمز در سرعت پایین است که مخصوص داخل شهر طراحی شد و به کمکهای رادارهای پایین، عمل میکنند. وظیفهی دوم ترمزگیری در سرعتهای بالاست که رادارهای با دامنهی دید بالا فعالند و خودرو را آمادهی ترمزگیری با توجه به شرایط جادهای میکنند.و عملکرد نهایی این سیستم که نیاز به تکنولوژیهای قویتر دارد ، مشاهده عابران پیاده است که تصاویر دریافتی از دوربین و رادارهای خودرو را سیستم تحلیل میکند و نسبت به اشکال خاصی حساسیت نشان میدهد.
تسلا تائید کرده است که آپدیت ترمز اضطراری را برای خودروهایی که به سیستم “خلبان اتوماتیک 2” ( Autopilot 2.0) مجهزند را ارائه کرده است.یک روز پس از عرضهی این پکیج ، سایت کانسومر ریپورتس امتیازهای مربوط به دو خودروی تسلا با نامهای مدل اس و مدل ایکس را به خاطر نداشتن ترمز اتوماتیک اضطراری پایین آورد.تسلا بدون این که علت این موضوع را بداند قبل از انتشار گزارش مربوطه ،این توانایی را در خودروهای خود فعال کرد.
هرچند مدل ایکس و مدل اس تسلا اخیرا مجهز به این آپشن شده اند اما این افزونه بر مدل هایی از تسلا که قبل از مهر ماه سال اخیر آمده اند ، منطبق و کاربردی نیست .
همین طور این سیستم در سرعت بالای 45 کیلومتر برساعت شروع به کار میکند و نهایتا در سرعت 144 کیلومتر برساعت فعال است.تسلا در بیانیه اش اظهار داشته است که به زودی این قابلیت را در سرعتهای بالاترهم فعال میکند.
در نهایت کانسومر ریپورتس بیان داشته است که امتیازهای مربوط به این خودروساز را پس از این که اکثریت مالکان تسلا این بستهی به روز رسانی را نصب کردند بازبینی خواهدکرد.
ارسال دیدگاه