عکس هایی از زوایای دیده نشده‌

جمعه 1 تیر 1397 سینما

عکس هایی از زوایای دیده نشده‌

نمایشگاه عکس آوا,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
۱۵ اثر مهدی فتاحیه با عنوان «آوا» در شهر کتاب این سینا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، مهدی فتاحیه درباره نام این نمایشگاه توضیح داد: دغدغه من موضوع روابط و تعاملات اجتماعی بود که از نشانه‌های خیلی جدی این موضوع ارتباط بین آدم‌هاست. جامع‌ترین ابزار ارتباط، کلام و صداست.

 

‌او ادامه داد: روابط بین آدم‌ها مشخص و هویدا بود؛ بنابراین نمی‌توانست ذهن مخاطب را درگیر کند. در واقع تصمیم داشتم مخاطب از طریق کشف این تصویرها درگیر کشف پیام و تصویرهای این نمایشگاه شود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به صحبت درباره آثار وادار شوند.

 

این هنرمند درباره شکل‌گیری ایده این نمایشگاه نیز بیان کرد: در نهایت اتفاقات اطرافمان را پیدا و سعی کردم آنها را با زاویه‌ای نشان بدهم که تا به حال دیده نشده‌اند تا بتوانند حرف‌های جدیدی بزنند همان طور که آدم‌ها از جنبه بیرونی و درونی حرف‌های متفاوتی برای گفتن دارند.

 

فتاحیه با تاکید به ارتباط مخاطب با آثارش گفت: اثر هنری من تنها تصویر نصب‌شده روی دیوار نیست بلکه ارتباطی است که با مخاطب برقرار می‌کند. در واقع اثر هنری این نمایشگاه زمانی کامل می‌شود که مخاطب بتواند برداشتی از آثار داشته باشد.

 

او همچنین درباره رنگی، سیاه و سفید بودن آثارش توضیح داد: هیچ قانونی بر آثار حکم نمی‌کند که حتما رنگی، سیاه سفید یا از زاویه‌ای مشخص باشند؛ بنابراین هر کدام به یک شکل درآمده‌اند زیرا تنها خروجی کار برایم اهمیت داشت.

 

این هنرمند درباره عکسی که معماری ایرانی در آن دیده می‌شود نیز اظهار کرد: این عکس به نمایندگی از مجموعه کنج است که از کنج معماری‌ها گرفته شده است. در واقع عکسی از کنج هایی است که مردم به آنها نگاه نمی کنند.

 

فتاحیه معتقد است: با توجه به اهمیت کثرت گرایی، زوایا و وجوه پست مدرنیسم که در آن قرار داریم اثر هنری که خلق می‌شود، ابزاری برای تولید هنر ارتباط بین موضوع و مخاطب است.

 

نمایشگاه عکس «آوا» از روز شنبه (۲۶ خرداد ماه) ساعت ۱۷ در شهر کتاب ابن سینا افتتاح شد و تا اول تیرماه دایر است.

 

 

مرجع : سرپوش

«کوبی برایانت» اسطوره بسکتبال نمی‌تواند به عضویت آکادمی اسکار درآید

فروش فوق العاده «پارک ژوراسیک» در گیشه سینمای جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا