مهمترین برندهای تکنولوژی در سال2020

شنبه 13 دی 1399 فناوری

10 برند برتر جهان 2019 عبارتند از :

اپل ، گوگل ، آمازون ، مایکروسافت ، کوکاکولا ، سامسونگ ، تویوتا ، مرسدس بنز ، مک دونالد ، دیزنی

10 برند برتر جهان 2020 عبارتند از :

اپل ، آمازون ، مایکروسافت ، گوگل، سامسونگ، کوکاکولا ، تویوتا ، مرسدس بنز ، مک دونالد ، دیزنی.Zoom و Tesla در رده گزارش 100 برند برتر و ارزشمند جهان اینتربرند در سال 2020 قرار گرفته اند و Amazon ، Spotify و   Netflixبه خاطر ویروس کرونا دارای بزرگترین افزایش در ارزش برند خود هستندمایکروسافت با پیشی گرفتن از گوگل ، وارد لیست سه برند برتر شده است.

برندهای تازه وارد به لیست 100 برند برتر و ارزشمند جهان 2020 شامل:

Instagram در رده 19

YouTube در رده 30

Zoom در رده 100

برندهای که در سالهای پیش در این لیست بوده اند و مجددا امسال به این لیست برگشته اند:

Tesla در رده 40

Johnny Walker در رده 98

برندهای حوزه فن آوری 4 مقام اول را به خود اختصاص داده اند:

اپل

امازون

مایکروسافت

گوگل

شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ به بسیاری از کسب‌و‌کارها آسیب‌های جدی وارد کرد اما موجب رشد تجارت الکترونیک، بسیاری از استارت‌آپ‌ها و غول‌های برتر تکنولوژی در دنیا شد. استفاده از برخی نرم‌افزارهای تصویری و صوتی توانست کمک‌های گسترده‌ای به افرادی که مجبور بودند در برابر کرونا خود را قرنطینه کنند، ارائه کرد.

برندهای فناوری سریع ترین رشد را داشته اند ، در حالی که خرده فروشی در میان همه گیر جهانی با مشکل روبرو است.آمازون با 60% رشد بیشترین افزایش ارزش برند را داشته است.صنعت خرده‌فروشی به کمک عنصر مهمی به نام «تجارت الکترونیک»، سریع‌ترین رشد (۲۱ درصد) را نسبت به سایر عرصه‌ها در جدول برندهای برتر تجربه کرد و قدرت خودش را به معرض نمایش گذاشت. بیش از نیمی از برندها در عرصه رسانه و سرگرمی‌سازی در جمع ۲۰ برند دارای سریع‌ترین رشد دیده می‌شوند. نتفلیکس با هشت پله صعود، ۳۴ درصد افزایش رشد و ارزش ۹/۴۵ میلیارد دلاری به رده بیست و ششم رسید. اینستاگرام با ۱۵ پله صعود و ارزشی به اندازه ۵/۴۱ میلیارد دلار به رده بیست‌ونهم ارتقا یافت. لینکدین ۹/۲۹ میلیارد دلاری، ۱۸ درصد افزایش ارزش داشت و ایکس‌باکس هم با ۶/۱۹ میلیارد دلار ارزش برند ۲۲ پله جهش را تجربه کرد تا به رده شصت و پنجم برسد. برندهایی مانند آمازون، علی‌بابا و جی‌دی به لطف خلاقیت و چابکی در دوران کرونا همپا با نام‌های سنتی‌تری مانند والمارت و به کمک تجارت الکترونیک رشد کردند. تجارت الکترونیک و فروش آنلاین به برندهای ورزشی و آن دسته از صاحبان صنایع که در تعامل مستقیم و مثبت با مشتریان بودند هم کمک زیادی کرد به حدی که «لولولمون» با تغییر کاربری از تولید لباس یوگا به عرضه البسه‌ سایر ورزش‌ها ۴۰ درصد رشد ارزش برند داشت و سرمایه خودش را به ۷/۹ میلیارد دلار رساند..

امسال برندهای عرصه تکنولوژی به پیشتازی در جدول ۱۰۰ برند برتر دنیا ادامه دادند به حدی که بیش از یک‌سوم (۳۷ درصد) مکان‌ها را به خودشان اختصاص دادند و در مجموع ۱۰ درصد رشد ارزش داشتند. اپل با ۱۴ درصد رشد و ۲/۳۵۲ میلیارد دلار ارزش پشت سر آمازون در رده دوم ایستاد و مایکروسافت با ۳۰ درصد رشد و رسیدن به عدد ۵/۳۲۶ میلیارد دلار سرمایه در مکان سوم قرار گرفت. گوگل ضمن در نظر گرفتن برنامه‌‌های متنوع و به‌کارگیری شیوه‌های خلاقانه جدید با مجموع ۶/۳۲۳ میلیارد دلار و افزایش پنج درصدی جایگاه چهارم را اشغال کرد.

رشد غول‌های آسیایی
برندهای آسیایی یک‌چهارم رتبه‌های ۱۰۰ برند برتر دنیا را از آن خودشان کردند. چینی‌ها با ۱۷ برند سرآمد هستند و علی‌بابا که با ۱۶ درصد افزایش، ارزش برندش به ۵/۱۵۲ میلیارد دلار رسید، در رده ششم یک پله بالاتر از تنسنت به عنوان ارزشمندترین برند چینی انتخاب شد. نکته جالب، ارزشمند شدن عناصری مانند خلاقیت و ابتکار از یک سو و افزایش استقبال از خریدهای اینترنتی از سوی دیگر است. در چنین بستری، برند تیک‌تاک که در زمینه تولید ویدئوهای محتوایی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی فعال شده، بیشترین رشد را به عنوان تازه‌وارد لیست ۱۰۰ برند برتر دنیا داشت. ارزش ۹/۱۶ میلیاردی، این برند را در رده هفتاد و نهم قرار داد. در واقع تداوم رشد برندهای برتر نشان می‌دهد با وجود کرونا اوضاع بهتر از بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ است و برندها چون ارزش سرمایه‌گذاری و برندسازی را بهتر درک کرده‌اند، قدرتمندتر از یک دهه قبل با مشکلات مواجه می‌شوند. در دورانی که کرونا به بزرگ و کوچک دنیای تجارت رحم نمی‌کند، سرمایه‌گذاری مناسب، راه نجات مناسبی تلقی می‌شود.

 

 

 

راهنمایی خرید لپ تاپ برای کودکان

لپ تاپ هواوی میت‌بوک D14 و D15 مدل 2021

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi