خردل زرد/8 فواید چشمگیر خردل زرد برای سلامتی

دوشنبه 24 مرداد 1401 سلامت
فواید سلامتی  خردل زرد

 خردل زرد چیست؟

خردل زرد از زمان های بسیار قدیم به دلیل کمک به میز آشپزخانه و همچنین به عنوان یک درمان خانگی مورد احترام بوده است. خردل زرد یک افزودنی ارزشمند در کابینت ادویه جات شما، سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم و مواد معدنی است که می تواند به شما در دستیابی به سلامتی کمک کند.

یکی از انواع مختلف خردل، خردل زرد یک سبزی چلیپایی متعلق به خانواده Brassica است. دانه های خردل، روغن و سبزیجات که در حال حاضر به عنوان یک ادویه محبوب شناخته می شوند، بیش از هزار سال است که به عنوان یک ترکیب آشپزخانه و درمان خانگی وجود دارند.

اعتقاد بر این است که خردل که بومی مناطق معتدل اروپا است، ابتدا در آسیا و شمال آفریقا کشت می شود. در تمدن‌های یونان و روم باستان به‌عنوان دارویی برای درمان مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است.

خردل زرد سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین C، اسیدهای چرب امگا 3 و بسیاری از ویتامین های B کمپلکس است. به ویژه سرشار از چندین ماده معدنی از جمله پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم است که برای سلامتی ضروری هستند.

 

انواع خردل

از بین انواع مختلف خردل چند وجهی، خردل سفید (Brassica alba)، خردل قهوه ای (Brassica juncea) و خردل سیاه (Brassica nigra) برای توده ها شناخته شده است و به طور گسترده برای مصرف و سلامت استفاده می شود.

خردل سفید یا خردل زرد منشأ خود را در دریای مدیترانه پیدا می کند. طعم ملایمی دارد و برای تهیه چاشنی خردل زرد آمریکایی استفاده می شود. خردل سیاه به دلیل عطر و طعم قوی خود شناخته شده است. از طعم تند و تند خردل قهوه ای برای تهیه خردل دیژون استفاده می شود.

خردل دیژون، خردل زرد آمریکایی و خردل عسلی از محبوب ترین گونه ها هستند.

 فواید سلامتی  خردل زرد


فواید سلامتی  خردل زرد

فواید سلامتی  خردل زرد

بیایید در مورد فوایدی که خردل به ارمغان می آورد، بگذریم، چه آن را به صورت دانه (کامل یا آسیاب شده) مصرف کنید یا به عنوان سس یا روغن آن را به صورت موضعی بمالید.

1. اسپاسم عضلانی را برطرف می کند

می‌توانید از خردل زرد برای تسکین سریع هر نوع اسپاسم عضلانی، چه در ناحیه پشت یا شانه، استفاده کنید. اثر تحریک کننده خردل زرد روی اعصاب به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.

همچنین منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم است که دو ماده مغذی ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها هستند.

دانه خردل به دلیل دارا بودن سلنیوم و منیزیم به عنوان تسکین دهنده درد آرتریت روماتیسمی شناخته شده است.

2.دردهای بدن را درمان می کند

می توانید از روغن خردل تهیه شده از دانه های زرد خردل برای تسکین هر نوع دردی از جمله درد آرتریت استفاده کنید.
آگهی ها

روغن خردل علیه گیرنده های درد در بدن عمل می کند، به این معنی که می تواند به طور موثر سیگنال های درد را مسدود کند.

از روغن خردل گرم برای ماساژ مناطق آسیب دیده خود به مدت 10 تا 15 دقیقه استفاده کنید
ضماد دانه خردل درست کنید و روی ناحیه دردناک بمالید.

 

3. با بوی بد دهان مبارزه می کند

خردل زرد یک ماده طبیعی ساده و در عین حال فعال برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان، از جمله بوی ناشی از الکل است. عطر قوی سس خردل بوی بد دهان شما را پنهان می کند.

1 قاشق چایخوری سس خردل زرد را در دهان خود بریزید و یک دقیقه آن را بچرخانید و سپس تف کنید. سپس 1 قاشق چایخوری سس خردل را قورت دهید. دهان خود را کاملا با آب بشویید.

4. خردل زرد  به بهبود سلامت قلب کمک کند

هم از سبزی خردل زرد و هم روغن می‌توان برای بهبود سلامت قلب استفاده کرد.

روغن خردل از آنجایی که سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع است، می‌تواند به تعادل سطح کلسترول شما کمک کند. سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا کلسترول “بد”) را کاهش می دهد و سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL یا کلسترول “خوب”) را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

دلایلی پنهان که به خستگی منجر می شوند

همچنین برگ های گیاه خردل قدرت کاهش کلسترول فوق العاده ای دارند. می تواند اسیدهای صفراوی را در دستگاه گوارش متصل کند و دفع آسان اسیدها را از بدن تسهیل کند.

 فواید سلامتی  خردل زرد


فواید سلامتی  خردل زرد

5. سرماخوردگی و سرفه را تسکین می دهد

روغن خردل به دلیل ماهیت تند خود یک درمان عالی برای سرماخوردگی یا سرفه است. از آنجایی که به طور طبیعی گرم است، به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند.

مصرف سبزی خردل و سس با محتوای بالای منگنز و آهن می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و شما را برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا آماده کند.

روغن خردل را گرم کنید و چند حبه سیر خرد شده به آن اضافه کنید. روغن را حرارت دهید تا میخک ها قهوه ای شوند. پس از خنک شدن روغن را صاف کنید. روزی دو تا سه بار سینه، کف پا، پشت و کف دست خود را با این روغن ماساژ دهید.

6. استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند

باور کنید یا نه، مصرف کمی خردل زرد می تواند به حفظ سلامت استخوان ها و دندان های شما کمک زیادی کند.

خردل زرد حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند کلسیم، فسفر، منگنز و منیزیم است که برای استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار مفید هستند.

به عنوان مثال، کلسیم برای دندان ها و استخوان های شما حیاتی است و آنها را قوی نگه می دارد. سطح پایین کلسیم می تواند بر سلامت استخوان و دندان شما تأثیر منفی بگذارد.

7. خردل زرد می تواند به رشد موی سالم کمک کند

ویتامین‌های فراوانی که خردل دارد از رشد موی قوی و سالم حمایت می‌کند. نکته قابل توجه، وجود بتاکاروتن، پروتئین، آهن و کلسیم باعث رشد سالم مو می شود.

هنگامی که به عنوان روغن مو استفاده می شود، با افزایش گردش خون در پوست سر، رشد مو را تحریک می کند.
نحوه استفاده:

روغن خردل گرم به اندازه کافی برای موهای شما. این روغن گرم را روی پوست سر خود بمالید و از ریشه موهایتان تا نوک سرتان بمالید. ماساژ را حداقل 10 تا 15 دقیقه ادامه دهید. بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند. بعد آن را بشویید. هر زمان که مجبور به شستشوی مو شدید از این دارو استفاده کنید.

8. ممکن است از سرطان جلوگیری کند

خردل حاوی مواد شیمیایی گیاهی به نام گلوکوزینولات است. وجود آنزیم میروزیناز به تجزیه گلوکوزینولات ها به ایزوتیوسیانات ها کمک می کند. این ایزوتیوسیانات ها عوامل امیدوارکننده ای هستند که می توانند مواد سرطان زا را خنثی کنند.

مطالعه ای در سال 2011 بر روی موش های ماده از استفاده از پودر دانه خردل برای مهار رشد و تهاجم عضلانی سرطان مثانه حمایت کرد.  فقط با استفاده از روغن خردل خالص برای پخت و پز و افزودن سبزی خردل به سالادها، سوپ ها و سرخ کردنی ها می توانید از این فواید بهره مند شوید.

 

اقدامات احتیاطی که باید قبل از استفاده از خردل زرد در نظر بگیرید

اگرچه خردل زرد به طور باورنکردنی برای سلامتی شما مفید است، اما باید در مصرف دانه‌های خردل احتیاط کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید.

اگر به دانه خردل حساسیت دارید از مصرف آن اجتناب کنید.

اگر از بیماری قلبی رنج می برید از مصرف زیاد سس خردل زرد خودداری کنید.

مصرف زیاد سس خردل می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

دانه خردل نپخته حاوی ترکیباتی است که می تواند تولید و عملکرد هورمون های تیروئید را مختل کند. اگر مشکل تیروئید دارید، مصرف دانه خردل پخته را در نظر بگیرید.

اگر بیماری کلیوی یا کیسه صفرا در شما تشخیص داده شده است از مصرف خردل اجتناب کنید. دانه های خردل سرشار از اگزالات است که مانع از جذب کلسیم می شود. اگزالات ها می توانند در مایعات بدن انباشته شوند، متبلور شوند و باعث سایر مشکلات سلامتی شوند و موارد موجود سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا را تشدید کنند.

با توجه به عدم انجام تحقیقات و ایمنی مادر و کودک، بهتر است به زنان باردار و شیرده توصیه شود که مصرف دانه‌های خردل زرد را محدود کنند.

 

 

وازلین

10 کاربرد غیر معمول وازلین که احتمالاً هرگز به آن فکر نکرده اید

غذای سرشار از منیزیم

منیزیم /10بهترین غذای سرشار از منیزیم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا