5 خوردنی شفا بخش در پاییز

چهارشنبه 5 آذر 1399 سلامت
خوردنی های شفا بخش در پاییز و زمستان

برای داشتن یک بدن سالم در پاییز چه چیز هایی به رژیم غذاییمان اضافه کنیم ؟ از دیدگاه طب سنتی هر فصل مزاج مخصوص به خود را دارد و حتما باید  در تغذیه و سبک زندگی تعادلی ایجاد شود و با  تغییر فصل فرد رژیم غذایی مناسب با آن فصل ، تنظیم کند تا  بدنی سالم داشته باشد  و دچار بیماری‌های روحی و جسمی مرتبط با فصل نشود.

تاثیر تغذیه مناسب در فصول سرد سال

به گفته ی کارشناسان طب سنتی در دو دوره از سال تغییر آب و هوا خیلی زیاد است. یکی پایان تابستان و اولیل پاییز که هوای گرم به هوای سرد تبدیل می‌شود و دیگری  اواخر زمستان و اوایل بهار که هوای سرد به هوای گرم تبدیل می‌شود در این دو دوره که بیشترین مشکلات و بیماری‌های جسمی و روحی مانند آلرژی‌ها، برخی از مشکلات روحی و روانی، مشکلات گوارشی، مفصلی، تنفسی و …  رخ می‌دهد. در این ایام می توانید با داشتن یک تغذیه درست و استفاده از خوردنی های موثر بر این حالت غلبه کنید و کمترین آسیب را در تغییر دما بر بدنتان داشته باشید .

برای داشتن بدنی سالمتر در فصل پاییز و زمستان چه چیزهایی بخوریم

فصل پاییز مزاج سرد و خشکی دارد زیرا در این فصل دمای هوا کاسته می‌شود و رطوبت هم مانند زمستان زیاد نیست .در این فصل با کاهش دمای زمین مشاهده تغییراتی در زمین هستید و برگهای درختان که با ورزش باد بی جان شده و از درخت جدا می شوند را نظاره می کنید فصل پاییز و زمستان غالبا” با بیماری و احساسات منفی همراه است ولی اگر آگاهی کامل در انتخاب خوردنی ها را داشته باشید به راحتی این فصول را با سلامتی سپری خواهید کرد .

اهمیت تغذیه مناسب فصل پاییز

خالق بی همتا در هر فصلی محصولات مناسب و شفا بخشی   قرار داده که با داشتن آگاهی و استفاده از آن می توانیم بیشترین بهره را ببریم  فصل پاییز خوردنی هایی را به ما هدیه می دهد تا بیماری های فصلی را بهبود بخشد و ما را با محیط طبیعی متعادل کند. زمین دقیقاً همان چیزی را که به آن نیاز داریم به ما می دهد. هر یک از این غذاها دارای خواص دارویی  هستند که با فصول خنک تراز می شوند و تعادل را ایجاد می کنند.
خوراکی های پاییز | میوه های پاییزی | خواص میوه پاییزی | میوه پاییزی | میوه

5 خوردنی شفا بخش در فصل پاییز

1- سیب

  دلایل زیادی وجود دارد که سیب را به عنوان یک شفا بخش پاییزی   قرار دهید:
سیب سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و منبع بسیار خوبی از ویتامین C است که باعث افزایش ایمنی بدن و حفظ سلامت پوست می شود. سیب همچنین به سلامت استخوان کمک می کند و ضد التهاب است.  این میوه محبوب پاییزی  به بدن شما کمک می کند تا از سرماخوردگی جلوگیری کند. به عنوان نمادی از عشق ، سلامتی ، خرد و فراوانی ، می توانید از سیب در آیین های پاییز و ماه خود استفاده کنید تا این خصوصیات را به شما یادآوری کند. با خوردن سیب قرمز  ، می توانید از آنها برای تعادل چاکرای ریشه استفاده کنید و به شما کمک کند تا زمستان طولانی زمین نخورید.

2-چغندر

انتخاب دیگر شما برای داشتن بدنی سالم در فصول سرد سال چغندر یا لبو است :
خواص فراوان چغندر یا لبو  بر همه ما آشکار است چغندر دارای مواد مغذی متنوعی مانند فیبر ، آهن ، منگنز و ویتامین های B2 ، A ، K و C است. آنها جریان خون را تنظیم می کنند ، در فصول سرد سال بدن تمایل به کم تحرکی دارد و استفاده از چغندر برای داشتن قلب و کبدی سالم و هضم بهتر غذا انتخاب عاقلانه ای است . یکی دیگر از مواد غذایی عالی برای متعادل سازی چاکرای ریشه شما است. این سبزیجات  قرمز همچنین دارای سابقه طولانی در ارتباط با علاقه ، عشق و زیبایی هستند ، بنابراین وقتی ماه های پاییز و زمستان احساس ناخوشایندی می کنند ، یک دسته چغندر بپزید تا سلامت روحی و روانی شما از این ویژگی های چغندر بهره ببرد.

3- هویج

همه ما کم و بیش از خواص بی نظیر و فوق العاده هویج این خوردنی خوشمزه اطلاع داریم ، اما سبزیجات ریشه ای پاییزی علاوه بر تقویت بینایی یکی از انتخابات شایسته در فصل پاییز برای حفظ سلامتی انسان ها است :
هویج مملو از ویتامین های A ، K ، B6 و C است که به سلامت پوست و مغز کمک می کنند. آنها همچنین حاوی پتاسیم ، فیبر و بیوتین هستند. هویج در طول تاریخ برای تقویت بارداری سالم و سهولت گرفتگی عضلات استفاده می شده است ، که تعجب آور نیست. غذاهای نارنجی باعث تعادل چاکرای خاجی می شوند ، که جریان خلاق و جنسی را تنظیم می کند ، بنابراین اگر زمستان احساس خالی و غیر روحیه ای در شما ایجاد می کند ، این سبزی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

4- سیر

 این روزها که کرونا جان خیلی ها را تهدید می کند و افرادی که ایمنی بدنشان  ضعیف  است بیشتر در خطر هستند و همجنین برای پیشگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا در فصول سرد سال انتخاب سیر و بهره بردن از خواص فوق العاده و بی نظیر سیر  بسیار درست و به جا است . دلایل زیادی وجود دارد که باید مصرف سیر را در فصل پاییز در رژیم غذاییتان قرار دهید.
از سیر در طب شرقی و غربی برای جلوگیری از عفونت و آنفلوانزا استفاده می شود. یکی دیگر از سبزیجات حاوی ویتامین C و منگنز ، برای سم زدایی و اهداف ضد التهابی سیر است. شاید به همین دلیل است که  استفاده از آن برای محافظت ، تصفیه و حتی جن گیری شهرت پیدا کرده است. زیرا مصرف سیر مغز را گرم می کند و از بروز مشکلات روحی و روانی می کاهد.

5- کدو تنبل

یکی دیگر از خوردنی های محبوب پاییزی ،کدو تنبل است و به خاطر رنگ نارنجی اش ، برای سلامت پوست و چشم بسیار مناسب است. بنابراین محدود به شیرینی های کدو تنبل نباشید ، که محتوای قند آنها می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

و این غذای نارنجی برای ایجاد تعادل در چاکرای حفره ای شما مفید است  .کدو تنبل نمادی از فراوانی ، سخاوت ، خانه و خلاقیت است ، بنابراین تزئین با آنها و افزایش مصرف آنها در رژیم غذایی بیشتر از احساس پاییز است. این میوه های پاییزی می توانند احساس قدردانی شما را افزایش دهند ، این امر برای حفظ سلامت روحی و روانی شما مهم است ، به ویژه در پاییز ، که طبیعت سرد زندگی خود را به حداقل می رساند.

بنابراین مصرف  غذاهایی که رنگ قرمز و نارنجی دارند ، همسو با چاکراها هستند که حس زمین بودن و سازگاری ما را متعادل نگه می دارند. و جای تعجب نیست که این سبزیجات و میوه ها حاوی مواد مغذی بسیاری هستند که ما برای مقابله با بیماری های زمستانی لازم داریم و بیماری های هوای سرد مانند خشکی پوست را از بین می بریم.
 
بازدیدکنندگان : ۱۱ نفر
 این مواد غذایی را به هیج وجه دوبار گرم نکنید

7 غذایی که هرگز نباید آنها را دوباره گرم کنید!

دویدن

دویدن بیش از حد چه عوارضی دارد؟

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi