10 سرگرمی برای آرام کردن ذهن و تغییر زندگی شما

پنج‌شنبه 30 تیر 1401 موفقیت

سرگرمی هایی که می تواند به شما کمک کند در طول مبارزات زندگی سالم بمانید

با این حال، مشغول شدن به سرگرمی‌ها این قدرت را دارد که برخی از ماهیچه‌های بسیار مهم و کم استفاده را در ذهن شما تقویت کند و بنابراین، می‌تواند دید شما و نحوه تعامل شما با دنیای اطرافتان را تغییر دهد.

اگر به طور فعال این مهارت‌های ذهنی را تمرین نکنید، ذهن شما اغلب به جستجوی حالت آرام از راه‌های کمتر مفید دیگری متوسل می‌شود.

مواردی مانند سوء مصرف الکل و مواد مخدر، دعوا با دوستان یا خانواده، کار بیش از حد، اختلالات خوردن، افسردگی و اضطراب، همه مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم برای ذهن شما هستند تا زمانی که ابزار مناسبی برای یافتن آرامش در درون خود ندارید، به دنبال حالت آرامش باشد. خودت

درگیر شدن در سرگرمی‌ها می‌تواند با توانمند ساختن شما برای دسترسی به کل ذهنتان از بروز این نتایج جلوگیری کند، به طوری که آرامش به انتخابی تبدیل می‌شود که می‌توانید در هر زمان، بدون توجه به مشکلاتی که با آن روبرو هستید، به آن دسترسی داشته باشید.

ابزارها و استراتژی‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای کمک به ذهن خود در این حالت آرام استفاده کنید. خبر خوب این است که با انجام کارهایی که باعث شادی شما می شود، می توان این ابزارها را خیلی راحت تمرین کرد.

 

1. پیاده روی یک فعالیت آرامش بخش است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

پیاده روی یک فعالیت فوق العاده آرامش بخش برای ذهن است. حرکت دادن بدن در یک ریتم ثابت اثری مشابه تکان دادن گهواره کودک دارد.

نبض ثابت با یادآوری اینکه مهم نیست در دنیای شما چه می گذرد، شما را آرام می کند، شما همچنان نفس می کشید، قلب شما همچنان می تپد و ریتم زندگی شما همچنان رو به جلو است.

علاوه بر این، پیاده روی شما را به بیرون هدایت می کند و این به طور طبیعی به بزرگتر شدن دیدگاه شما کمک می کند. این به این معنی است که هر موضوعی که در مورد آن نگران بوده اید یا نگران آن بوده اید، به نظر نمی رسد که بسیار طاقت فرسا باشد، زیرا می توانید آن را بزرگنمایی کنید و آن را بیشتر در متن ببینید.

در نهایت، ورزش تعادل هورمونی را در بدن تغییر می‌دهد که خلق و خو را تنظیم می‌کند، بنابراین پیاده‌روی به طور طبیعی ظرفیت بیشتری را برای احساس آرامش و آرامش به ارمغان می‌آورد.

 

پیاده روی

پیاده روی

2. طراحی و نقاشی یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

خلاقیت به گسترش ذهن کمک می کند. وقتی نقاشی یا نقاشی می‌کشید، به بخشی از ذهن خود دسترسی پیدا می‌کنید که می‌تواند امکان و پتانسیل را ببیند. وقتی احساس می‌کنید در زندگی «گیر کرده‌اید»، این معمولاً به این دلیل است که نمی‌توانید راه را برای عبور از مخمصه فعلی‌تان ببینید.

برای حل مشکلات و چالش هایی که خود را نشان می دهند، باید بتوانید به طور مداوم خارج از چارچوب فکر کنید و چیزها را از زوایای جدید و بدیع ببینید.

هنگام تمرین هنر درمانی، ذهن این ظرفیت را ایجاد می کند که بتواند از این مهارت در سایر زمینه های زندگی استفاده کند و آرامش و اعتماد به نفس بیشتری را برای همه چالش های روزانه به ارمغان می آورد.

 

 

3. رقصیدن یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

بسیاری از الگوهای ذهنی غیرمفید که آرامش درونی را مختل می کنند، صرفاً نتیجه عادت هستند. شما در مورد خود و جهان منفی فکر می کنید زیرا ذهن شما به دنبال کردن این مسیرهای ذهنی عادت دارد.

هنگام رقصیدن، بدن آزادانه و سیال حرکت می کند، که ذهن را از الگوهای عادت محدود خود خارج می کند، و امکان افکار جدید شکل می گیرد، تا حد زیادی سدی را در رودخانه قرار می دهد – آب دیگر مجبور نیست همان مسیر را طی کند، اما برای یافتن مسیرهای جدید و متفاوت به چالش کشیده می شود.

 

4. نجاری، صنایع دستی، و پازل یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

عمل ساختن چیزی یادآور توانایی ذاتی در برداشتن قطعات به ظاهر جدا از هم و کنار هم قرار دادن آنها برای ساختن چیزی بیشتر از مجموع اجزای آن است. این یک حس اعتماد به نفس را به همراه دارد که تأثیر بسیار آرام بخشی بر ذهن دارد.

یکی از استرس زاترین تجربیات زندگی این است که احساس کنید همه چیز از کنترل شما خارج است و هیچ نظمی در هرج و مرجی که در درون یا اطراف خود احساس می کنید وجود ندارد. عمل ساختن به ذهن شما تمرین می دهد تا چشم اندازی برای آینده پیدا کند.

بنابراین، زمانی که تحت استرس هستید، عمل ایجاد چیزی از ابتدا به شما کمک می‌کند تا ببینید که همیشه می‌توانید مسیری را به سمت مکانی با انسجام و اطمینان بیشتر پیدا کنید.

 

5. یادگیری یک زبان جدید انعطاف پذیری را در ذهن شما فراهم می کند

زبان‌ها از انعطاف‌پذیری ذهن شما بهره می‌برند، که یک مهارت حیاتی برای انتقال از حالت استرس و سردرگمی به حالت آرامش است.

وقتی زبان جدیدی یاد می گیرید، ذهن شما در حال تمرین تفسیر است – به یک موضوع یا موضوع نگاه می کند و به دنبال راه های متعدد برای بیان یا توضیح آن می گردد.

این بدان معنی است که در سایر زمینه های زندگی شما، طبیعتاً ذهن شما نیز به دنبال تفسیرهای جایگزین خواهد بود و بنابراین می توانید از دیدگاه محدودی که باعث استرس شما می شود خارج شوید.

برای مثال، اگر عاشق دویدن هستید، اما به پا آسیب می‌رسانید و دیگر نمی‌توانید بدوید، مهارت‌های تفسیر و انعطاف‌پذیری به شما این امکان را می‌دهد که از زاویه دیگری به موقعیت نگاه کنید.

سپس می توانید فرصتی را مشاهده کنید که برای شما ایجاد می شود تا فرم جدیدی از ورزش را بیاموزید که به ماهیچه های مختلف (مانند شنا) نیاز دارد و می تواند تجربیات جدید و لذت بخشی را به زندگی شما معرفی کند.

 

6. خواندن یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

خواندن به ذهن شما اجازه بازی می دهد. شما در معرض یک دنیای جدید یا مفاهیم جدید هستید و می توانید به شیوه جدیدی برای دیدن یا تجربه زندگی قدم بگذارید.

این یک حس شگفتی ایجاد می کند که معصومیت طبیعی شما را آشکار می کند. این معصومیت به این معنی است که شما می توانید با چشمانی تازه به دنیا نگاه کنید و نسبت به محیط خود هیجان زده و امیدوار باشید، حتی زمانی که بدون حادثه یا چالش برانگیز است.

مطالعه ذهن شما را تشویق می کند تا داستان، ماجراجویی و رمز و راز را در تجربیات روزمره خود بیابد. در نتیجه، کمتر روی دردهای دل، حواس‌پرتی‌ها، و غم‌هایی که می‌توانند بر افکار شما مسلط شوند تمرکز کنید.

 

7. عکاسی و فیلمبرداری یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

وقتی عکس یا فیلم می گیرید، با چالش مواجه می شوید که واقعاً به آنچه در دوربین یا فیلم می گیرید نگاه کنید. شما ذهن خود را برای جستجوی زیبایی آماده می کنید و مهارت پرسیدن سوالاتی از خود را تمرین می کنید:

این سؤالات شما را در مورد اینکه چه چیزی دوست دارید، چه چیزی مناسب است و چه چیزی در زندگی شما گم شده است روشن می کند. این وضوح بیشتر به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های قدرتمندتری داشته باشید تا زندگی‌ای را بسازید که از آن لذت می‌برید و چیزهایی را که باعث غم و اندوه و استرس می‌شوند کنار بگذارید.

 

8. مدیتیشن و یوگا یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

تمرین‌های ذهن‌آگاهی مانند مدیتیشن و یوگا به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا به بخش‌هایی از ذهن که آرام هستند ضربه بزنند و شما را به چالش بکشند تا تمام توجه خود را روی یک نقطه تمرکز قرار دهید.

با انجام این کار، به ذهن خود فضایی می‌دهید تا از نگرانی‌ها و نگرانی‌هایی که شما را با آرامش درونی‌تان دور می‌کند، رها شود.

هر چه بیشتر تمرین کنید که عمداً تمرکز خود را بر نفس یا یک هدف (مانند عشق، صلح یا رشد) قرار دهید، ذهن شما بیشتر می‌آموزد که حتی زمانی که تحت استرس شدید هستید، همیشه می‌توانید به این حالت آرامش‌بخش اولیه برگردید.

 

یوگا برای بهبود هضم

یوگا برای بهبود هضم

 

9. آشپزی یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

یکی از موانع اصلی که مانع از یک وضعیت روانی آرام می شود، غریزه بقا است. بخشی از ذهن که به دنبال خطر است، اغلب دیدگاه شما را مصرف می کند. این بدان معناست که شما در یک حالت وحشت به دام می افتید و باعث می شود عجله کنید، تحریک پذیر شوید یا به راحتی احساس غرق شدن کنید.

وقتی آشپزی می‌کنید، خودتان را تغذیه می‌کنید، که این غریزه اولیه بقا را با یادآوری اینکه در سطح بسیار ابتدایی هستید، مراقبت و مراقبت می‌کنید، تسکین می‌دهد.

 

10.نوشتن یک سرگرمی خلاقانه است که به آرامش ذهن شما کمک می کند

نوشتن به شما کمک می کند تا به ماهیت و کیفیت افکار خود توجه کنید. با قرار دادن آنچه فکر می کنید، احساس می کنید و تصور می کنید روی کاغذ، خود را بهتر می شناسید.

این به شما کمک می‌کند بفهمید چرا کارهایی را که انجام می‌دهید انجام می‌دهید و انتخاب‌های مختلف شما چگونه روی شما تأثیر می‌گذارند. این بینش در ذهن شما به شما قدرت بیشتری می دهد تا زندگی خود را بهتر اداره کنید.

علاوه بر این، شما با نوشتن تجربه خود به آن ارزش می گذارید و به آن احترام می گذارید، به این معنی که کمتر به برداشت های خود شک می کنید. این بدان معناست که انرژی کمتری را صرف می‌کنید، به این فکر می‌کنید که آیا مشکلی برای احساس غم و اندوه یا از دست دادن وجود دارد یا خیر و انرژی بیشتری برای انجام اقداماتی که به شما کمک می‌کند احساس آرامش و زمین‌گیری کنید.

 

کلمه پایانی

ذهن انسان معجزه آسا، بسیار توانا و بسیار باهوش است. اگر وسعت واقعی مجموعه مهارت‌های آن را پرورش دهید، می‌توانید از ذهن خود استفاده کنید تا با استفاده از حالت عمیق آرامشی که برای همه مردم قابل دسترسی است، به ارتفاعات بیشتر و بیشتر از موفقیت دنیوی، شادی و درگیری با زندگی برسانید.

اهمیت کمتری دارد که چه سرگرمی خاصی را انتخاب می کنید و بیشتر اهمیت دارد که سرگرمی را انتخاب کنید که شخصاً از آن لذت می برید. پس چند لحظه از خود بپرسید: “چه کاری می توانم انجام دهم تا ذهنم گسترش یابد و بازی کند؟” و سپس تماشا کنید که زمان استراحت شما چقدر می تواند به زندگی، روابط و احساس کلی جهت و هدف شما بیاورد.

قوانین مهم رهبری موفق

قوانین مهم رهبری موفق چیست

ذهن آگاهی

ذهن آگاهی چه تأثیری بر سبک زندگی دارد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا