8 مزیت شگفت انگیز بوسیدن برای سلامتی

یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 سلامت
فواید بوسیدن

فواید بوسیدن برای سلامتی!

بوسیدن معشوق نه تنها احساس خوبی دارد، بلکه برای سلامتی و تندرستی کلی شما نیز فوق العاده است. آیا می دانستید که بوسیدن عمیق می تواند ایمنی شما را تقویت کند، فشار خون شما را کاهش دهد و به حفظ اندام شما کمک کند؟

بوسیدن یک ویژگی منحصر به فرد انسانی است که گفته می شود به عنوان راهی برای انتقال میکروب ها از فردی به فرد دیگر ظاهر شده و در نهایت باعث ایجاد ایمنی می شود.

بوسیدن نه تنها حس خوبی دارد، بلکه برای شما نیز خوب است. استرس را از بین می برد و اپی نفرین را در خون شما آزاد می کند و باعث می شود خون شما سریعتر پمپاژ کند که ممکن است منجر به کاهش کلسترول LDL شود. بوسیدن حتی ممکن است راهی جدید برای دریافت برخی هورمون‌ها مانند تستوسترون باشد:

غشاهای مخاطی داخل دهان به هورمون هایی مانند تستوسترون نفوذ می کنند. مردان از طریق بوسیدن با دهان باز، تستوسترون را وارد دهان زن می‌کنند، که «از طریق غشاهای مخاطی جذب می‌شود و برانگیختگی و احتمال انجام رفتار باروری را افزایش می‌دهد».

جالب اینجاست که آندریا دمیرجیان، نویسنده کتاب بوسیدن: هر آنچه که می‌خواستید درباره یکی از شیرین‌ترین لذت‌های زندگی بدانید، معتقد است: «یک بوسه در روز واقعاً می‌تواند دکتر را دور نگه دارد»

بوسیدن فواید سلامتی شگفت انگیزی دارد که نمی دانستید. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه بوسیدن سبک زندگی سالم تری را برای شما تضمین می کند.

 

فواید بوسیدن

فواید بوسیدن

1. کالری می سوزاند

شناخته شده است که بوسیدن میزان متابولیسم شما را تا 2 برابر بیشتر از حد معمول افزایش می دهد، بنابراین به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. در واقع، مطالعات نشان می دهد که بوسیدن همسرتان برای بیش از 1 دقیقه می تواند به شما کمک کند تقریبا 25 کالری بسوزانید.

قرار نیست جایگزین جلسه تمرینی شما شود… اما یک بوسه شدید ممکن است 8 تا 16 کالری بسوزاند. برای یک بوسه خیلی ضعیف نیست.

 

2. استرس را کاهش می دهد

بوسیدن می تواند استرس را از بین ببرد، زیرا شناخته شده است که سطح کورتیزول، “هورمون استرس” را در بدن شما کاهش می دهد. بوسیدن همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و در نتیجه تا حد زیادی به غلبه بر خستگی بعد از کار کمک می کند.

 

3. لذت جنسی بیشتر را تضمین می کند

بوسیدن تاثیرات مثبتی بر روی قلب شما و همچنین عزت نفس شما دارد و همچنین معمولا اولین قدم به سمت رابطه جنسی است. بوسیدن همچنین نقشی حیاتی در پیش بازی دارد و از این رو رابطه جنسی را به تجربه ای لذت بخش تر و لذت بخش تر تبدیل می کند.

 

4. پیوند عشق را تقویت می کند

تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که بیشتر می‌بوسند و بوسه‌هایشان طولانی‌تر است، ممکن است رابطه بهتری داشته باشند. بوسیدن به افزایش ارتباط بین دو فرد کمک می کند و شرکای خود را از احساس تعهد و شفقت یکدیگر اطمینان می دهد، که در نتیجه به ایجاد یک پیوند قوی تر و طولانی تر کمک می کند.

 

5. شما را خوشحال می کند

اندورفین به عنوان هورمون مسئول شادی شناخته شده است. قفل شدن لب‌ها باعث ترشح اندورفین می‌شود که به شما احساس شادی می‌دهد. مطالعات نشان می دهد که بوسیدن بهتر از درمان های روانشناس یا داروهای ضد افسردگی به مهار افسردگی کمک می کند.

 

فواید بوسیدن

فواید بوسیدن

6. رفع گرفتگی و سردرد

اثر گشادی عروق خونی که در بالا توضیح داده شد همچنین به تسکین درد، به ویژه سردرد یا دردهای قاعدگی کمک می کند.
هنگامی که می بوسید، تولید بزاق در دهان شما افزایش می یابد و این به شستن پلاک روی دندان شما کمک می کند که ممکن است منجر به پوسیدگی شود. با این حال، باکتری های ایجاد کننده حفره می توانند از طریق بوسه نیز منتقل شوند، به خصوص اگر فردی که می بوسید عادات دهانی ضعیفی داشته باشد. حتی نشان داده شده است که باکتری های ایجاد کننده حفره می توانند از بوسه مادر به کودک او سرایت کنند.

 

7. دندان های سالم تری به شما می دهد

یک بوسه شدید و پرشور باعث ترشح بیشتر بزاق در دهان شما می شود. محققان بر این باورند که این به شستن پلاک از روی دندان‌ها کمک می‌کند و در نتیجه حفره‌های کمتری ایجاد می‌کند و دندان‌هایی سفیدتر و سالم‌تر می‌شود.

 

8. پوست صورت شما را سفت می کند

یک بوسه مستلزم استفاده از تقریباً 30 ماهیچه صورت شما در کنار هم است. این تمرین عضلات صورت شما را تضمین می‌کند و آنها را برای مدت طولانی قوی نگه می‌دارد و ظاهر و احساسی جوان‌تر به شما می‌دهد.

9. فشار خون خود را کاهش دهید

بوسیدن به گشاد شدن رگ های خونی شما کمک می کند که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند.

 

10. عزت نفس خود را تقویت کنید

یک مطالعه نشان داد که مردانی که قبل از رفتن به سر کار بوسه‌ای پرشور دریافت می‌کردند، پول بیشتری به دست می‌آوردند این نشان می‌دهد که بوسه (و شاید زندگی شادی که در خانه نشان می‌دهد) مردم را شادتر می‌کند، عزت نفس را افزایش می‌دهد و در نهایت بهره‌وری را در کار

 

11. هورمون های شادی خود را آزاد کنید

بوسیدن مغز شما را وادار می کند تا یک اکسیر شاد از مواد شیمیایی احساس خوبی مانند سروتونین، دوپامین و اکسی توسین ترشح کند. این نه تنها برای شادی شما مهم است، بلکه ممکن است به تقویت رابطه شما نیز کمک کند.

آرتور یانوف، روان‌درمانگر، دکترا، نویسنده «زیست‌شناسی عشق» و مدیر Primal توضیح می‌دهد: «این [اکسی‌توسین] هورمون عشق است، و هرچه سطح اکسی‌توسین بهتر باشد، ظرفیت بیشتری برای عشق وجود دارد». مرکز در سانتا مونیکا، کالیفرنیا. “ما دریافتیم که کسانی که نمی توانند در یک رابطه عاشقانه متعهد شوند، اکسی توسین کمی دارند.”

جالب توجه است که بوسیدن همان نواحی را در مغز فعال می کند که با پاداش و اعتیاد مرتبط است.

بوسیدن ممکن است به عنوان راهی برای تحریک سیستم‌های مغزی مرتبط با میل جنسی، عشق رمانتیک و دلبستگی تکامل یافته باشد، به طوری که انسان‌ها به دنبال جفت‌های بالقوه مختلف برمی‌گردند، سپس توجه خود را به یکی از آنها برای جفت‌گیری متمرکز می‌کنند و در نهایت می‌توانند آن را تحمل کنند. آنقدر با هم جفت شوید که بتوانید یک بچه را به صورت تیمی بزرگ کنید.»

لب های شما نیز به شدت مملو از نورون های حسی هستند که با لمس لب های دیگری تحریک می شوند. این امر باعث آزاد شدن سبوم می شود، که تصور می شود نقشی در ایجاد پیوند دارد

 

فواید بوسیدن

فواید بوسیدن

کلام آخر:

بوسیدن حتی ممکن است سیستم ایمنی شما را تقویت کند و استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد

یک فرد به طور متوسط ​​بیش از 20000 دقیقه از زندگی خود را صرف بوسیدن می کند، 10 و دلیل بسیار خوبی دارد. علاوه بر فواید فوق، بوسیدن سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و واکنش های آلرژیک را در افراد مبتلا به آلرژی های پوستی یا بینی کاهش می دهد.

تحقیقات جداگانه همچنین نشان داد افرادی که 6 هفته بوسیدن را با شریک زندگی خود در اولویت قرار دادند، کاهش قابل توجهی در سطح استرس خود گزارش کردند. علاوه بر بهبود استرس، شرکت کنندگان در بوسیدن نیز رضایت بیشتری از رابطه و بهبود کلسترول کل را گزارش کردند.

با این حال، ممکن است در واقع یک دلیل اصلی‌تر برای اینکه چرا «بوسیدن» ایجاد شده است، وجود داشته باشد. از آنجایی که برخی از فرهنگ ها بوسیدن را در مراسم جفت گیری خود لحاظ نمی کنند، این امکان وجود دارد که اولین بوسه توسط مادر به فرزندش داده شده باشد تا اینکه بین یک زوج به اشتراک گذاشته شود.

چه رابطه جنسی، چه بوسیدن یا حتی در آغوش گرفتن، این اشکال محبت ریشه های اولیه و بیولوژیکی دارند که بر بدن ما تأثیر می گذارد، معمولاً به روشی مفید، حتی در عصر مدرن. پس همین امروز شریک زندگی خود را بگیرید، به او دم بکشید و این حقیقت را بپذیرید: بوسیدن می تواند زندگی طولانی تر، سالم تر و، اکثر موافقان، لذت بخش تر را فراهم کند

علائم کوتولگی چیست

کوتولگی یا کوتاه‌قامتی چیست/علائم وعلت وراه های درمان آن

ارزن چیست

ارزن/ آیا ارزن برای رشد کودکتان بهتر از برنج است؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا