18 فواید شگفت انگیز آب خیار

دوشنبه 29 فروردین 1401 سلامت
فواید آب خیار

فواید آب خیار

 آب خیار افزودنی جدیدی است که باید به برنامه روزانه خود اضافه کنید و به دلایل خوب. به پایین پیمایش کنید و در مورد این تونیک سالم، سرشار از فواید سلامتی بیشتر بدانید.

تحقیقات نشان می دهد که آب خیار مملو از مواد مغذی است. بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، تغذیه آب خیار شامل آب، ویتامین A ، K و C، برخی ویتامین‌های خانواده B، ریبوفلاوین، مس، فسفر، منیزیم، آهن، سیلیس، کلسیم، پتاسیم، فیبر غذایی، فولات، الکترولیت‌های روی است. ، اسید پانتوتنیک و سایر ترکیبات پلی فنلی که می توانند بر بدن تأثیر بگذارند.

طبق اطلاعات موجود، کالری آب خیار در یک وعده آب خیار (تقریباً 253 گرم) به 48 کالری می رسد.

 

فواید آب خیار

فواید آب خیار

1. به سم زدایی بدن کمک می کند

شایع ترین دلیلی که به نظر می رسد همه افراد از آب خیار در زندگی روزمره خود استفاده می کنند، فواید سم زدایی آن است. سموم را به طور منظم از بدن دفع می کند و حرکات روده را بهبود می بخشد و در نتیجه مواد ناخواسته را از سیستم دفع می کند.

 

2. به تعادل هورمون ها کمک می کند

کلسیم یک عنصر جدایی ناپذیر در خون است که بر تعادل هورمونی تأثیر می گذارد. اگر هر غده هورمونی در بدن، مانند هیپوفیز یا تیروئید، تعادل نداشته باشد، مصرف منظم خیار می تواند به تنظیم سطوح هورمونی به دلیل سطح کلسیم آن به حالت طبیعی کمک کند.

 

3. ایمنی را افزایش می دهد

خیار سرشار از ریز مغذی ها و آنتی اکسیدان هایی است که با چندین بیماری مبارزه می کند. بنابراین علاوه بر فواید فراوان، خیار ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

4. پوست را بهبود می بخشد

آب خیار برای سم زدایی بدن شناخته شده است. آب تمام سموم ناخواسته را از بدن دفع می کند و سلامت و بافت پوست را بهبود می بخشد. جدا از فواید سلامتی، خیار با خواص خنک کنندگی، تسکین دهنده، پف کنندگی و آبرسانی پوست، جایگاهی بی بدیل در صنعت زیبایی دارد.

 

5. استخوان را تقویت می کند

یک کاسه خیار حاوی حدود 19 درصد ویتامین K است که نیاز روزانه به این ماده مغذی محسوب می شود. ویتامین K برای تولید پروتئین هایی که برای سلامت استخوان ها و بافت ها ضروری هستند مورد نیاز بدن است.

 

6. خاصیت ضد سرطانی دارد

یکی از مهمترین فواید آب خیار، خواص ضد سرطانی آن است. خیار سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود که منجر به بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، بیماری قلبی، آلزایمر، تخریب چشم و غیره می شود. خیار همچنین دارای لیگنان هایی است که با سرطان مبارزه می کند.

 

 

فواید آب خیار

فواید آب خیار

7. شما را هیدراته نگه می دارد

اگر آب ساده برای شما کسل کننده است، پس آب خیار راهی عالی برای تامین آب مصرفی شماست زیرا خیار سرشار از مایعات است.

 

8. به مدیریت کاهش وزن کمک می کند

آب خیار باعث می شود احساس سیری کنید و از این رو گرسنگی را مهار می کند. وقتی این آبمیوه را به عنوان بخشی از برنامه غذایی خود مصرف می کنید، در فواصل زمانی بین وعده های غذایی برنامه ریزی شده خود احساس سیری بیشتری خواهید داشت که به نوبه خود به سوزاندن سریعتر چربی های ناخواسته کمک می کند.

 

9. به کاهش ریزش مو کمک می کند

خیار سرشار از ریزمغذی‌ها است که می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو، تشویق رشد مو، تغذیه پوست سر و درخشندگی کلی موها کمک کند.

 

9. فشار خون را کاهش می دهد

منیزیم موجود در خیار به حفظ فشار خون در حد طبیعی کمک می کند.

 

10. به کلسترول کمک می کند

طبق یک مطالعه، مصرف 500 گرم خیار در روز تأثیر مطلوبی بر پروفایل لیپیدی سرم در بیماران بزرگسال نشان داد. بنابراین معمولاً برای افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش کلسترول LDL ناخواسته، مصرف منظم آب خیار توصیه می شود.

 

11. به انعقاد خون کمک می کند

هنگامی که کمبود ویتامین K دارید، در پریودهای سنگین، خونریزی بینی، بواسیر و غیره ظاهر می شود. آب خیار با محتوای غنی ویتامین K خود که به انعقاد خون کمک می کند، می تواند در این مورد کمک کند.

 

12. به تقویت سیستم عصبی کمک می کند

خیار با ترکیب غنی ویتامینی که دارد به حفظ تعادل سیستم عصبی کمک می کند.

 

 

فواید آب خیار

فواید آب خیار

13. بینایی را بهبود می بخشد

آنتی اکسیدان های موجود در خیار می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو که شبکیه چشم را تخریب می کند و باعث مشکلات بینایی می شود، کمک کند.

 

14. خواب را بهبود می بخشد

منیزیم موجود در خیار نیز برای بهبود خواب مفید است.

 

15.  آب خیار برای پوست

یکی از شگفت انگیزترین دلایل برای نوشیدن روزانه مقداری آب خیار، فواید آب خیار برای پوست است. البته، اگر ژن های خوبی داشته باشید، خوشبخت هستید، اما کمی از این تونیک می تواند رژیم مراقبت از پوست شما را به سطح بالاتری برساند. فواید آب خیار بر روی صورت برای کاهش سیاهی دور چشم بدون خبر. اما این چیزی بیش از کاهش پف و تورم روی صورت خسته است. فواید استفاده از آب خیار روی صورت در طول شب بسیار زیاد است، مانند

-با خاصیت قابض خود منافذ را تنگ می کند

-علائم پیری را کند می کند

-پوست را آبرسانی می کند، سوزش را کاهش می دهد و موارد دیگر

 

16. آب خیار برای کاهش وزن

همچنین می توانید با گنجاندن آن به عنوان بخشی از برنامه غذایی خود، آب خیار را برای کاهش وزن مصرف کنید. این یک جایگزین سالم برای نوشیدنی های ناسالم مانند نوشیدنی های ورزشی، نوشابه، نوشیدنی های شیرین و غیره است.

 

17. فواید خیار برای مو

خیار یک سبزی پر زرق و برق نیست، بلکه یک ماده منحصر به فرد در بسته های موی ساخته شده در هر خانواده دیگری است. فواید خیار برای مو بسیار زیاد است، مانند:

-ریشه مو را تقویت می کند

-با ویتامین A و C، سیلیکون، سدیم، کلسیم، گوگرد و سایر محتویات، پوست سر را تغذیه می کند.

-گوگرد و پتاسیم موجود در خیار ریزش مو را کاهش می دهد

-موهای شما را ابریشمی می کند

 

18. فواید آب خیار برای معده خالی

آب خیار یک معجون سالم و مغذی است که سیستم شما را تغذیه، هیدراته و خنک می کند. تقریباً تمام فواید آب خیار زمانی افزایش می یابد که با معده خالی و نه به عنوان بخشی از هر وعده غذایی مصرف شود.

 

فواید آب خیار

فواید آب خیار

فواید استفاده از آب خیار روی صورت در طول شب

دلیلی وجود دارد که خیار بخشی از چندین محصول مراقبت از پوست، دئودورانت ها و بسته های صورت بوده است. به عنوان مثال، مالیدن مقداری آب خیار به صورت در طول شب، فواید بیشتری نسبت به آن دارد که بتوانید روی انگشتان خود بشمارید:

-آب خیار دمای خون روی صورت شما را کاهش می دهد و پف کردگی را کاهش می دهد.

-آب آن را می توان به عنوان یک تونر با طراوت استفاده کرد که به کاهش منافذ کمک می کند.

-پوست را تسکین می دهد و به کاهش آکنه کمک می کند.

-فیتوکمیکال های موجود در مواد شیمیایی گیاهی موجود در خیار به تولید کلاژن کمک می کند.

فواید آب لیمو و خیار

از فواید آب لیمو و خیار در یک فنجان آب خیار روزانه خود بهره ببرید. در اینجا چیزی است که باید انتظار داشت:

1. به تعادل Ph Balance کمک کنید

از آنجایی که بیشتر میکروارگانیسم های عامل بیماری برای رشد در بدن به محیط اسیدی نیاز دارند، سطح pH متعادل در بدن به معنای ایمنی بالاتر است.

2. کمک به گرفتن چهره ای درخشان

لیمو حاوی ویتامین C است که یک عنصر ضروری در محصولات مراقبت از پوست است. این، همراه با سیلیس و آنتی اکسیدان های خیار، به شما کمک می کند تا پوستی روشن و درخشان داشته باشید.

3. ارتقاء سلامت کلی

لیمو و خیار در ترکیب، هضم را بهبود می بخشد، کبد را تصفیه می کند، ایمنی را تقویت می کند، بافت های همبند را سالم نگه می دارد، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و موارد دیگر.

 

 

صمغ بادام

11 فواید شگفت انگیز صمغ بادام برای سلامتی

پاکسازی بدن در فصل بهار

پاکسازی بدن در فصل بهار

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا