10تا از بهترین دروازه بان فوتبال جهان

دوشنبه 18 دی 1402 ورزشی ، بیوگرافی
بهترین دروازه بان فوتبال جهان

 بهترین دروازه بان فوتبال جهان

 بهترین دروازه بان فوتبال جهان:دروازبانان در مقایسه با مهاجمان کمی بی زرق و برق در نظر گرفته می شوند. در نهایت، انتخاب بهترین دروازه بان فوتبال جهان کاری دشوار است و نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد. با این حال، دروازه بان هایی که در بالا ذکر شد، از جمله بهترین دروازه بان های فوتبال جهان در تاریخ هستند.

البته انتخاب بهترین دروازه بان فوتبال جهان امری سلیقه ای است و معیارهای مختلفی برای این کار وجود دارد. برخی از این معیارها عبارتند از:

آمار کلی دروازه بان، از جمله تعداد گل های خورده، تعداد کلین شیت، درصد مهارها و …
افتخارات فردی و تیمی دروازه بان
توانایی های فنی و فیزیکی دروازه بان
تسلط دروازه بان بر فنون دروازه بانی
تاثیرگذاری دروازه بان بر عملکرد تیم

1. یان اوبلاک دروازه بان تیم ملی اسلوونی

تاریخ تولد: 07 ژانویه 1993

متولد:  اسلوونی

سن: 29

یان اوبلاک که یکی از بهترین دروازه بانان نسل فعلی محسوب می شود، کاپیتان تیم ملی اسلوونی است و برای اتلتیکو مادرید بازی می کند. اوبلاک پنج جام ریکاردو زامورا را در اختیار دارد و به اتلتیکو مادرید کمک کرده است تا چهار جام از جمله لالیگا 2020-21 را کسب کند. یان اوبلاک قد بلند و ورزشکار به دلیل سرعت، چابکی، موقعیت یابی فوق العاده و توانایی هایش در توقف شوت مشهور است.

از وی به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌ها و حتی بهترین دروازه‌بان حال حاضر دنیا یاد می‌شود

یان اوبلاک

یان اوبلاک

2. ادرسون دروازه بان تیم ملی برزیل

تاریخ تولد: 17 مرداد 93

متولد: اوساسکو، ایالت سائوپائولو، برزیل

سن: 28

ادرسون بازیکن فوتبال برزیلی است که به عنوان دروازه بان برای تیم ملی برزیل و باشگاه فوتبال منچستر سیتی بازی می کند. او اغلب به دلیل چابکی، رفلکس های عالی، توانایی های مهار شوت، ثبات و خونسردی در بین بهترین دروازه بانان جهان به حساب می آید. او در طول فصل‌های ۲۰۱۹–۲۰ و ۲۰۲۰–۲۱ برنده دستکش طلایی لیگ برتر شد.

وی همچنین رکورد دار کلین شیت در یک فصل برای باشگاه منچستر سیتی است با ۲۰ کلین شیت

ادرسون در فصل ۲۰۱۷٫۲۰۱۸ توانست یکی از رکوردهای گینس را برای خود کند (بلندترین شوت جهان ۷۵. متر)

ادرسون

3. کیلور ناواس دروازه بان تیم کاستاریکویی

تولد: 15 دسامبر 1986

متولد: سان ایسیدرو د ال جنرال

سن: 35

کیلور ناواس بازیکن فوتبال کاستاریکویی است که به عنوان دروازه بان برای تیم ملی خود و باشگاهش پاری سن ژرمن بازی می کند. کیلر که یکی از بهترین دروازه بان های جهان به حساب می آید، برای سه سال متوالی بین سال های 2016 تا 2018 به عنوان بهترین دروازه بان مردان کونکاکاف انتخاب شد.

او با درخشش خود در فصل ۲۰۲۱–۲۰۲۰ لوشامپیونه فرانسه توانست عنوان بهترین دروازبان سال لیگ را از آن خود کند.

 

کیلور ناواس دروازه بان تیم کاستاریکویی

کیلور ناواس دروازه بان تیم کاستاریکویی

4. مایک میگنان دروازه بان  تیم ملی فرانسه

تاریخ تولد: 03 تیر 95

متولد: کاین، گویان فرانسه

سن: 26

مایک ماینان بازیکن فوتبال فرانسوی است که به عنوان دروازه بان برای تیم ملی فرانسه و باشگاه سری آ آث میلان بازی می کند. Maignan که در فصل 2018–19 لیگ 1 به عنوان بهترین دروازه بان سال انتخاب شد، در ادامه فصل 2020–21 Ligue 1 را برد. مایک میگنان همچنین به تیم ملی خود کمک کرد تا در لیگ ملت های یوفا در سال 2021 قهرمان شود.

 

مایک میگنان دروازه بان  تیم ملی فرانسه

مایک میگنان دروازه بان  تیم ملی فرانسه

5. تیبو کورتوا دروازه بان تیم ملی بلژیک

تولد: 11 می 1992

متولد: بری، فلاندر، بلژیک

سن: 29

تیبو کورتوا به عنوان دروازه بان برای تیم ملی بلژیک و باشگاه رئال مادرید اسپانیا بازی می کند. او به دلیل ثبات، حس موقعیت عالی و خونسردی به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان جهان شناخته می شود. تیبو کورتوا که اغلب به عنوان یک دروازه بان کامل توصیف می شود، تاکنون سه جام لالیگا زامورا را به دست آورده است. کورتوا برنده دستکش طلایی جام جهانی فوتبال 2018، همچنین در همان سال به عنوان بهترین دروازه بان جهان IFFHS انتخاب شد.

. او در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست به مقام سومی با بلژیک برسد و برنده دستکش طلایی جام جهانی هم شد در فصل ۱۷–۲۰۱۶ او توانست با ثبت ۱۶ کلین شیت دستکش طلای لیگ انگلیس را دریافت کند.

تیبو کورتوا دروازه بان تیم ملی بلژیک

تیبو کورتوا دروازه بان تیم ملی بلژیک

6. آلیسون بکر دروازه بان تیم ملی برزیل

تاریخ تولد: 02 اکتبر 1992

متولد: نوو هامبورگو، ایالت ریو گراند دو سول، برزیل

سن: 29

آلیسون بکر که به عنوان دروازه بان برای تیم ملی برزیل و باشگاه لیگ برتر لیورپول بازی می کند، به عنوان بهترین دروازه بان فیفا در سال 2019 شناخته شد. او همچنین به دلیل توانایی در ایجاد سیو های مهم و ثبات، یکی از بهترین دروازه بان های جهان به حساب می آید. ، موقعیت یابی و توزیع آلیسون بکر توسط رسانه ها لقب مسی دروازه بان ها را به خود اختصاص داده است.

وی دومین دروازه‌بانی است که در فینال لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کرده‌است. الیسون بهترین بازیکن برزیلی سال ۲۰۱۹ شده‌است

آلیسون بکر دروازه بان تیم ملی برزیل

آلیسون بکر دروازه بان تیم ملی برزیل

7. پیتر گولاکسی دروازه بان تیم ملی مجارستان

تولد: 06 مه 1990

متولد: بوداپست، مجارستان

سن: 31

پیتر گولاچی به عنوان دروازه بان برای تیم ملی مجارستان و باشگاه بوندسلیگا RB لایپزیگ بازی می کند. پیتر گولاچی که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان نسل کنونی شناخته می شود، در طول فصل 2019-2020 با کمک به RB Laipzig برای اولین بار در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تاریخ ساز شد.

 

پیتر گولاکسی دروازه بان تیم ملی مجارستان

پیتر گولاکسی دروازه بان تیم ملی مجارستان

8. ادوارد مندی تیم ملی سنگال

تاریخ تولد: 01 مارس 1992

متولد: مونتیویلیه، فرانسه

سن: 29

ادوارد مندی در حال حاضر برای تیم ملی سنگال و باشگاه چلسی در لیگ برتر بازی می کند. مندی که یک دروازه بان قوی هوایی است، نرخ موفقیت سیو بالایی دارد که او را به یکی از بهترین های جهان تبدیل می کند. در سال 2022، او اولین دروازه بان آفریقایی شد که جایزه بهترین دروازه بان فیفا را که برای عملکردش در سال 2021 دریافت کرد، دریافت کرد.

ادوارد مندی به اولین دورازه بان چلسی پس از پیتر چک در سال ۲۰۰۴ تبدیل شد که در ۳ بازی ابتدایی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت می‌شود.

ادوارد مندی

9. مانوئل نویر دروازه بانان تیم آلمان

متولد ۲۷ مارس ۱۹۸۶

متولد: گلزنکرخن، آلمان غربی

سن: 35

مانوئل نویر که یکی از بهترین دروازه تاریخ به حساب می آید، بازیکن فوتبال آلمانی است. او کاپیتان تیم ملی آلمان و همچنین باشگاهش بایرن مونیخ است. نویر که به دلیل سبک بازی منحصربه‌فردش به عنوان یک سوئیپر نگهبان توصیف می‌شود، بخشی از تیم آلمانی بود که قهرمان جام جهانی فوتبال 2014 شد. او به عنوان بهترین دروازه بان دهه از سال 2011 تا 2020 توسط IFFHS انتخاب شد.

مانوئل نویر

مانوئل نویر

10. جانلوئیجی دوناروما دروازه بان تیم ملی ایتالیا

تولد: 25 فوریه 1999

متولد ایتالیا

سن: 22

فوتبالیست ایتالیایی جانلوئیجی دوناروما به عنوان دروازه بان برای تیم ملی ایتالیا و باشگاه لیگ 1 پاری سن ژرمن بازی می کند. او بازی برای ایتالیا را از 17 سالگی آغاز کرد و به جوانترین دروازه بان تیم ملی فوتبال ایتالیا تبدیل شد. جیانلوئیجی دوناروما که در بین بهترین‌های این تجارت به حساب می‌آید، جایزه بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2021 را از آن خود کرد.

 

جانلوئیجی دوناروما

لوکا مودریچ

بیوگرافی لوکا مودریچ بهترین هافبک‌ تاریخ فوتبال

شهلا ریاحی

بیوگرافی شهلا ریاحی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا