10 ادویه و گیاه دوستدار سلامت قلب

دوشنبه 4 بهمن 1400 سلامت ، آشپزی
سلامت قلب

10 ادویه و گیاه دوستدار قلب

سلامت قلب:قلب خون را در 24  ساعات شبانه روز پمپاژ می کند تا اندام های شما را فعال نگه دارد. قلب منبع حیات است.قلب اندامی نسبتاً انعطاف پذیر است و در شرایط عادلانه به خوبی عمل می کند.

بیماری قلبی قاتل  درجه یک در آمریکا است. در حالی که داروهای بیماری قلبی در هر شکل، اشکال و اثربخشی موجود هستند، افزودن درمان‌های طبیعی و مداخلات غذایی ممکن است به کاهش شدت بیماری و در برخی موارد، پیشگیری یا بازگرداندن آن کمک کند.

با این حال، بسیاری از مردم اغلب ناخواسته با کنار گذاشتن غذای سالم و ورزش و انجام رفتارهای مضر مانند سیگار کشیدن، سلامت قلب را نادیده می گیرند. در حالی که نمی توانید همه عوامل موجود را کنترل کنید، مطمئناً می توانید نحوه غذا خوردن خود را تغییر دهید یا تغییر دهید تا مطمئن شوید که “پمپ بیولوژیکی” شما تا سنین پیری بهترین عملکرد را دارد.

افزودن گیاهان و ادویه‌ها به آشپزی روزانه‌تان می‌تواند کمک زیادی به محافظت از قلب شما کند و در عین حال طعم و مزه‌تان را افزایش دهد. بیایید دنیای گیاهان و ادویه های دوستدار قلب را کشف کنیم.

گیاهان و ادویه های دوستدار قلب

گیاهان و ادویه های دوستدار قلب

1. مصرف سیر می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

سیرعلاوه بر خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی سیر، همچنین ادعا می شود که اثرات مفیدی در پیشگیری از جنبه های مختلف بیماری های قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا و دیس لیپیدمی دارد.

شواهد قابل‌توجهی از ادبیات، نقش ارزشمند سیر را در درمان هیپرکلسترولمی از طریق مهار بیوسنتز کلسترول در کبد و همچنین مهار اکسیداسیون لیپوپروتئین‌های با چگالی کم، تأیید می‌کند.

سیر را می توان به صورت خام یا به عنوان ادویه پودری خشک شده هنگام پخت استفاده کرد و طعم زیادی به غذا می بخشد. در فرم مکمل، 600-900 میلی گرم پودر سیر کاهش قابل توجهی در فشار خون نشان داد.

2. پیاز می تواند به سلامت قلب کمک کند

پیاز دارای پتانسیل کاهش کلسترول، کاهش تری گلیسیرید و کاهش التهاب است که منجر به اثرات محافظتی قلب می شود.

پیاز حاوی فلاونوئیدهای قوی (ترکیبات حاوی رنگدانه) مانند کوئرستین و آلکنیل سیستئین سولفوکسیدها (ACSOs) است که دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی، ضد آسم، آنتی بیوتیک و ضد سرطانی قابل توجهی هستند.

یکی از راه‌های لذت بردن از پیاز خام بدون توجه به طعم تند آن این است که پیاز خلال شده قرمز یا سفید را یک شبه در سرکه سیب قرار دهید. برای فواید سلامت قلب، نصف تا یک پیاز کامل را در روز مصرف کنید.

3. زردچوبه می تواند به سلامت قلب کمک کند

التهاب به تمام اندام ها و سیستم های بدن شما از جمله قلب آسیب می رساند. کورکومین، ترکیب فعال زردچوبه، دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد ترومبوتیک و محافظتی قلبی عروقی است.

افزودن زردچوبه به رژیم غذایی خود با استفاده از آن به عنوان ادویه در کاری، خورش ها، سوپ ها، سبزیجات برشته و حتی اسموتی ها و نوشیدنی های گرم آسان است. مقدار توصیه شده زردچوبه برای مبارزه با کلسترول بالا و چربی خون 700 میلی گرم عصاره زردچوبه (موجود به شکل مکمل) دو بار در روز به مدت 2 تا 3 ماه است.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، به عنوان یک افزودنی، می توانید با خیال راحت حدود 3 میلی گرم کورکومینوئید در هر کیلوگرم مصرف کنید.

4. زنجبیل می تواند به سلامت قلب کمک کند

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به حفظ سلامت قلب کمک کند. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و استرس اکسیداتیو را که به قلب آسیب می رساند را کاهش می دهد. در چندین مطالعه، زنجبیل همچنین سطح کلسترول را کاهش می دهد،  عملکرد کبد را بهبود می بخشد، و فشار خون را کاهش می دهد،  همه در عملکرد قلب سالم نقش دارند.

افزودن زنجبیل خشک به عنوان ادویه به هر وعده غذایی پخته شده و استفاده از زنجبیل تازه در آماده سازی چای، راه های عالی برای گنجاندن این ادویه در رژیم غذایی شما برای بهره مندی از فواید سلامت قلب است. حداقل 5 گرم زنجبیل تازه رنده شده در روز مصرف کنید یا از عصاره زنجبیل با 50 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن (23 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن) استفاده کنید.

5.میخک می تواند به سلامت قلب کمک کند

میخک دارای خواص ضدباکتریایی، ضد سرطانی، ضد التهابی و تنظیم قند خون است که از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

برخی از مطالعات همچنین اثرات آن را بر کاهش التهاب، سطح گلوکز خون و سطوح لیپید در موش‌های دیابتی نوع 2 نشان داده‌اند که منجر به کاهش شواهد آترواسکلروز می‌شود.

1 تا 2 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

 

گیاهان و ادویه های دوستدار قلب

گیاهان و ادویه های دوستدار قلب

6. دارچین می تواند به سلامت قلب کمک کند

شواهد مبتنی بر تحقیقات، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد دیابتی، ضد میکروبی، ضد سرطانی، کاهش دهنده چربی و محافظت از قلب دارچین را برجسته کرده است. این خواص درمانی را می توان به روغن ها و ترکیبات فعالی مانند سینامالدئید، اسید سینامیک و سینامات موجود در دارچین ردیابی کرد.

دارچین در بلغور جو دوسر، غلات صبحانه، سالاد میوه، ماست، چای یا قهوه، محصولات پخته شده، نان تست موز کره بادام، یا سوپ کدو تنبل بسیار مفید است. سعی کنید حداقل ½ تا 1 قاشق چایخوری دارچین در روز مصرف کنید.

 

7. فلفل چیلی می تواند به سلامت قلب کمک کند

کپسایسین، ترکیب فعال اصلی فلفل چیلی، به عنوان مسکن استفاده می شود. این ترکیب همچنین در مدیریت سایر مشکلات جدی و مزمن سلامتی، از جمله چاقی، دیابت، اختلالات قلبی عروقی، سرطان‌های مختلف و بیماری‌های پوستی مفید است.

چندین مطالعه نشان داد که مصرف روزانه 4 میلی گرم کپسایسین به طور قابل توجهی باعث بهبود سطح کلسترول خوب (HDL) و کاهش سطح تری گلیسیرید و پروتئین واکنشی C در افراد سالم شد.

بسته به سطح تحمل خود، سعی کنید روزانه ¼ قاشق چایخوری فلفل چیلی پودر شده یا ½ فلفل تازه کوچک را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و تا 1½ قاشق چای خوری یا 1 تا 2 فلفل چیلی کامل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

8. گشنیز می تواند به سلامت قلب کمک کند

گشنیز که با نام های جعفری چینی یا گشنیز نیز شناخته می شود، سابقه ای طولانی به عنوان طب سنتی دارد.

دانه های گشنیز اثر قابل توجهی در کاهش چربی دارند که منجر به کاهش سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح HDL می شود.  گشنیز همه جا در غذاهای هندی، تایلندی، چینی، مدیترانه ای، مکزیکی و اروپای شرقی استفاده می شود.

برای بهره مندی از فواید قلب، روزانه 1 تا 2 قاشق چای خوری گشنیز توصیه می شود.

9. چای انیسون می تواند به سلامت قلب کمک کند

چای انیسون برای بهبود هضم و کاهش نفخ شکم و ناراحتی های گوارشی شناخته شده است. انیسون همچنین در آشپزی و به عنوان طعم دهنده در الکل استفاده می شود.

در یک مطالعه مشخص شد که این ادویه دارای فعالیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و ممکن است التهاب عروقی را کاهش دهد، که در تصلب شرایین رایج است، یکی از علل اصلی حملات قلبی.

مصرف 6 تا 9 گرم دانه انیسون آسیاب شده ممکن است فواید ضد التهابی داشته باشد.

 

10. شویدمی تواند به سلامت قلب کمک کند

شوید اغلب در طب سنتی برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف مانند قولنج نوزادان، مشکلات گوارشی و بیماری های تنفسی استفاده می شود. این گیاه شفابخش ممکن است به کاهش سطح کلسترول و گلوکز خون نیز کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که سطح تری گلیسیرید سرم، LDL، VLDL، و گلوکز خون در همسترهای تیمار شده با عصاره شوید که از رژیم غذایی با کلسترول بالا تغذیه شده بودند در مقایسه با گروه کنترل به طور قابل توجهی کاهش یافت.  با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اثرات بالقوه محافظت از قلب شوید مورد نیاز است.

خوردن تازه همیشه بهترین است، بنابراین 10 گرم شوید به سالاد خود اضافه کنید. شوید خشک نیز به عنوان ادویه موجود است. چند قاشق چایخوری در آشپزی خود بپاشید تا طعم و فواید سلامتی داشته باشد.

گیاهان و ادویه های دوستدار قلب

گیاهان و ادویه های دوستدار قلب

 

سلامت کبد

بهترین و بدترین غذاها برای سلامت کبد

عوارض جبران ناپذیر قرص ژلوفن

عوارض جبران ناپذیر قرص ژلوفن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا