» موفقیت » ۲۱  عوامل موثر بر جلب رضایت مشتریان

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۳:۳۶

 کد خبر: 157464
 122 بازدید

۲۱  عوامل موثر بر جلب رضایت مشتریان

۲۱  عوامل موثر بر جلب رضایت مشتریان

جلب اعتماد مشتریان یکی از مهم ترین راه های موفقیت در کسب و کار و افزایش فروش محصولات می باشد پس باید با انجام روش های موثر اعتماد مشتریان نسبت به خود را به دست بیاورید.

HYDRATING FACE MASKS

مصرف کننده امروزی نسبت به گذشته شکاک تر و محتاطانه تر شده اند. آن ها سوالات زیادی را می پرسند و خواستار پاسخگویی بسیاری از آنها هستند. و اگر به شرکت شما اعتماد نکنند، کسب وکار شان را به شما نخواهند داد. خیلی ساده است پس به این معنی است که این وظیفه شماست که اعتماد آنها را جلب کنید. خوشبختانه، ما ۲۱ روش برای انجام این کار را برایتان آورده ایم.

جلب مشتری

۱٫ از مشتریان راضی یک فرم نظرخواهی بگیرید :

مصرف کنندگان نسبت به شرکت ها بدبین هستند. آن ها حتی یک کلمه از حرف های شما را باور نمی کنند، اما آن ها به مصرف کنندگان قبلی و دیگری اعتقاد دارند. بنابراین مهم است که شما فرم نظرخواهی را از مشتریان راضی خود جمع آوری کرده و آن ها را در زمینه مواد بازاریابی خود به نمایش بگذارید.

۲٫ افراد بیشتری را تشویق کنید که به وب سایت شما بیایند :

مشتریان بیشتر و بیشتری می آیند تا تصمیمات خرید خود را هدایت کنند. مهم است که مشتریان خود را تشویق کنید تا به آنجا بروند و بررسی کنند، به طوری که شما می توانید حضوری قوی و معتبر بسازید.

فروشنده خوب

۳٫ از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید :

با ایجاد رابطه با مشتریان از طریق سایت های ارتباط جمعی می توانید به آرامی اعتمادشان را به دست آورید.

۴٫ وابستگی های شغلی خود را در وب سایتتان نمایش دهید :

اجازه دهید اعتبارتان صحبت کند. نشانه ها را روی وب سایت خود پست کنید. آیا شما عضو هر سازمان حرفه ای کلیدی در صنعت خود هستید؟ آن وابستگی ها را با غرور پست کنید. آن ها می توانند حرف بزنند و برای شما اعتبار بخرند.

۵٫ پیشنهاد گارانتی را تضمین کنید :

در پایان روز، به دلیل اینکه مشتریان به شرکت ها اعتماد نمی کنند، این است که افراد از از دست دادن پولشان می ترسند. با ارائه تضمین بازپرداخت پول، این ترس ها را کنار بگذارید تا اطمینان آنها را جلب کنید.

تضمبن برای مشتری

۶٫ یک سیاست حریم خصوصی داشته باشید:

بسیاری از مشتریان نگران اطلاعات شخصی از خود هستند که به شرکت ها داده بودند. داشتن یک سیاست حفظ حریم خصوصی در وب سایتتان می تواند اطمینان بخش باشد و به شما کمک کند که اعتماد خود را به دست آورید.

۷٫ واکنش سریع به بحران ها:

در هنگام بروز بحران و گرفتاری باید قاطع باشید و به سرعت واکنش نشان دهید تا به مشتریان خود نشان دهید که می توانند به شما اعتماد کنند.

۸٫ ایجاد یک تصویر از برند سازگار:

داشتن نام تجاری سازگار، یک هویت روشن ایجاد می کند که مشتریان شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این نشان می دهد که مشتریان دقیقاً چه کسیانی هستید، منتظر چه چیزی هستید و چگونه می توانید به آن ها کمک کنید.

معرفی برند

۹٫ از پیشنهاد یک راه حل که به نفع مشتری نیست اجتناب کنید:

گاهی اوقات شما راه حل مناسب را با قیمت مناسب ندارید. اگر این مورد است، همیشه بهتر است با مشتری صادق باشید به جای این که چیزی را که می دانید نمی شود، به آنها ارائه دهید.

۱۰٫ همیشه فراتر از آنچه وعده می دهید را تحویل دهید :

این واقعاً ساده است کاری را که می گویید انجام می دهید را انجام دهید. اگر به وعده های خود عمل نکنید، مشتریان شما قادر نخواهند بود به شما اعتماد کنند.

۱۱٫ قابل اعتماد باشید:

اجازه دهید تا مشتریان تان به شرکت شما نگاه کنند تا بتوانند در یک سطح عمیق تر به شما اعتماد کنند. پشت سر صحبت ها و یا اصطلاحات حقوقی، خود را پنهان نکنید. در تمام ارتباطات تان قابل اعتماد، شفاف و با شخصیت باشید.

افزایش فروش محصولات

۱۲٫ هرگز ویژگی ها، مزایا و خوبی های محصول یا خدمات را توجیه نکنید:

مشتریان یک محصول یا راه حل را نمی خواهند که تنها به نیازهای آن ها نزدیک شود، یا این که معمولاً به درستی عمل می کند. به آنها این اعتماد رل بدهید که تصمیم بگیرند این محصول شما برای آنها کار آمد و مفید است یا خیر.

۱۳٫پذیرش یا دادن رشوه یا هدیه همیشه غیراخلاقی است:

شاید هیچ یک از متخصصان فروش حرفه ای نباید از آن خطی که انگیزه های غیر قانونی را منع و مشخص می کند، عبور کنند.

۱۴٫قول چیزی که نمی توانید تحویل دهید را ندهید:

برخی متخصصان فروش می گویند که گفتن نه به مشتری در مورد هر چیزی بسیار مشکل است. قول تحویل دادن یک محصول خاص با ویژگی ها و مزایای خاص زمانی که شما می دانید که نمی توانید آن را تحویل دهید، به مشتری، شروع یک فاجعه است.

جلب رضایت مشتریان

۱۵٫حفظ قیمت گذاری مطابق با تمام بخش های مشابه شرکت:

اگر اختلافی پیدا شود، این رابطه مسموم می شود و آن را باید بکشید و آنجا دیگر ادامه کار با مشتری بی فایده است.

۱۶٫ زمانی که مشکلات پس از فروش رشد می کنند، بهانه نیاورید و سرزنش نکنید؛ مشکل را حل کنید:

شما چهره شرکت هستید؛ این وظیفه شما است که به عنوان یک متخصص فروش به وعده های خود عمل کنید.

۱۷٫ وعده های خود را انجام دهید و آن ها را حفظ کنید:

مهم تر از همه شما باید آنچه را که می گویید انجام دهید. این یک مهارتی است که همیشه شما را یک سر و گردن بالاتر از رقیبتان قرار می دهد.

وعده دادن به مشتری

۱۸٫هرگاه از رقابت و رقبای صحبت کردید، همیشه محترمانه برخورد کنید:

به نظر می رسد که برخی از متخصصان فروش فکر می کنند که ” بد حرف زدن” محصولات و خدماتشان را بهتر می کند. اما معمولاً، فقط باعث می شود که آن ها در چشم مشتری ها کوچک و نابالغ به نظر برسند.

۱۹٫اخبار بد را پنهان نکنید:

اگر فکر می کنید که وقتی خبر بد را به مشتریانتان می گویید، آنها ناراحت خواهند شد، پس تصور کنید که این وقتی این خبر بد را سه هفته بعد بگویید چقدر ناراحت می شوند که آن را از آن ها پنهان کردید.

۲۰٫گوش دهید:

به طور فزاینده ای، آن برندهایی که بازارهای آن ها را هدایت می کنند، پاداش های مالی و رقابتی از مشتریان را به رسمیت می شناسند – و گام اساسی گوش دادن به آن ها، درک نیازهای آنها و در واقع استفاده از این بازخورد برای خدمت بهتر به آن ها است.

راه های جلب مشتری

۲۱٫احترام بگذارید:

این بسیار ساده به نظر می رسد، با این حال بسیار حیرت انگیز است که بسیاری از شرکت ها به مشتریان خود احترام نمی گذارند. یک صدا می گوید:” از انتظار شما تشکر می کنم. زمان شما برای ما ارزشمند است، ” پس مجبور هستید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه منتظر سرویس دهی بمانید یا آن ها هزینه های هنگفتی را براساس “چاپ خوب” تحمیل می کنند.

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : موفقیت
ن
Bilit Arzan Bilit Kish
ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.