10 غذا مفید برای خلاص شدن از درد زانو  

شنبه 3 اسفند 1398 سلامت
درد زانو  

زانو درد ممکن است به طور ناگهاني يا به مرور زمان بروز کند. اين بيماري مي تواند خيلي سريع وخيم شود. اين روزها، زانو درد سن نمي شناسد و حتي جوانان را نيز درگير مي کند.زانو درد علت هاي مختلفي دارد. از جمله آسيب ديدگي، عمل جراحي، کمبود ويتامين، آرتريت، بيماري يا برنامه غذايي ناسالم.

شاید شما  هرگز متوجه نشده اید که چقدر به زانوهای خود تکیه می کنید تا زمانی که آنها شروع به صدمه زدن میکنند.

و اما ما در اینحا در سایت مجله دایان  شما را با ۱۰مواد غذایی براي تسکين زانو درد آشنا میکنیم . درگیر کردن بیشتر آنها در رژیم غذایی روزانه ، می تواند وابستگی شما به دارو درمانی را کاهش دهد و شما را در کل سالم تر نگه دارد.

1- هویج

اولین ماده غذایی هویج برای تسکین درد زانو است. این کار به این دلیل است که سبزیجات نارنج پر شده از بتاکاروتن و ویتامین A ، هر دو ترکیب ضد التهابی قدرتمند هستند.

هر روز دو وعده را امتحان کنید تا درد زانو کاهش یابد. راز لذت بردن از حداکثر قدرت هویج ، خوردن آنها به صورت پخته است ، اما اگر از هویج پخته شده متنفر هستید ، خوردن آنها به صورت خام همچنان خوب است.

 

2. سرکه سیب سیب

سرکه سیب با نوشیدن آن و استفاده از آن به صورت موضعی می توانید از درد زانوی خود خلاص شوید.سرکه سیب می تواند سموم را در زانو حل کند که تمایل به ایجاد التهاب دارند.  (2 قاشق غذاخوری در روز) ،

همچنین سرکه سیب را با روغن زیتون مخلوط کرده و زانویتان را یک بار در روز به مدت یک هفته ماساژ دهید.

3. گردو

گردو از نظر دارا بودن اسید‌های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های گوناگون پادشاه آجیل‌ها خوانده می‌شود.که باعث می شود که برای تسکین دهنده درد زانو ایده آل باشند.. گردم هم‌چنین به دلیل مفید بودن در کاهش وزن فشار وزن را بر زانو‌ها کاهش داده و جلوی التهاب و درد را می‌گیرد.

4. زردچوبه

زردچوبه این همان چیزی است که درد زانو کم می کند زردچوبه چیزی به نام کورکومین دارد.

مخلوطي از کمي زردچوبه را در يک ليوان آب ولرم حل و ميل کنيد تا درد زانوي شما کاهش يابد.

خوردن مقدار زیادی از آن می تواند در وهله اول خطر ابتلا به شرایط دردناک مفصل را کاهش دهد ، و همچنین با ظرفیت ایبوپروفن در ظرفیت آن برای تسکین درد مطابقت دارد.

 

5- زنجبیل

زنجبیل یک دارویی گیاهی فوق العاده هست که آن را هم می توان خورده و هم روی زانوهای لطیف مالش داد. هر دو عالی هستند ، زیرا واقعا مزه و بو دارند. ماده فعال موجود در زنجبیل را زنجبیل گویند و یک ماده ضد التهاب قوی است.

در حقیقت ، در مطالعات مربوط به مبتلایان به آرتروز ، اضافه کردن زنجبیل به یک رژیم دارویی برای کاهش درد بیشتر از تنها داروها بود. از زنجبیل رنده شده در انواع وعده های غذایی شیرین و خوش طعم لذت ببرید ، یا یک چای درست کنید. روغن زنجبیل Premade خارق العاده است که مستقیم روی آن زانوها متورم شود.

 

6. اسموتی آناناس ، دارچین و جو دوسر

هنگامی که به دنبال راهی مناسب برای درمان درد زانوی خود هستید، ، این اسموتی را امتحان کنید. غلات سبوس دار ، ویتامین C و یک ضد التهاب قدرتمند بنام برملاین را که در آناناس یافت می شود دریافت خواهید کرد.دارچین تورم و درد مفاصل را کاهش می دهد ،.

برای درست کردن این اسموتی: 1 فنجان جو دوسر پخته شده ، 1 فنجان آب پرتقال ، 3 فنجان آناناس خرد شده ، 1 قاشق چای خوری دارچین زمین ، 1 فنجان آب و 1 قاشق چایخوری عسل. همه مواد به جز جو را درون مخلوط کن اضافه کنیدتا خوب مخلوط شود بعد  صاف و لذت ببرید

 

7. روغن خردل

روغن  خردل یک غذای تند علاوه بر وعده های غذایی است که می تواند یک جریان خون سالم را به منطقه آسیب دیده تشدید کند و در عین حال التهاب را کاهش دهد. هنگامی که مقداری پیاز و سیر را با روغن خردل تان می ریزید ، مزایای بیشتری کسب کنید. هر دوی اینها حاوی آلیسین هستند که دارای توانایی ضد التهابی نیز هستند

 

8. آووکادو

آووکادو به دلیل وجود مقدار زیادی چربی غیر اشباع سالم مدیون بافت خامه ای آنها است. بیشتر آن به شکل اسید اولئیک است که مطالعات نشان می دهد نشانگرهای ویژه التهاب را کاهش می دهد.  آووکادو یکی از تنها غذاهایی است که همچنین می تواند توانایی سایر غذاها در ایجاد التهاب را به حداقل برساند و همین امر باعث می شود تقریباً به هر وعده غذایی بسیار مفید واقع شود.

 

9. گیلاس ترش

گیلاس رنگ قرمز پر جنب و جوش خود را از مواد شیمیایی گیاهی به نام آنتوسیانین ها دریافت می کند ،گیلاس ترش ، یا آب آنها ، می تواند برای افراد دارای درد مزمن در زانو یک نعمت واقعی باشدگیلاس ترش همچنین برای افراد  مبتلا به نقرس بسیار عالی است ،

10. فلفل قرمز

فلفل قرمز برای درد زانو خیلی عالی است زیرا دارای مقدار زیادی ویتامین سی هست که برای درد زانو مناسب است. این ماده مغذی مهم تولید کلاژن را پشتیبانی می کند ،که با تقویت مفاصل و حمایت از تاندون‌ها، غضروف‌ها و رباط‌هایی که مفاصل زانو را محکم می‌کنند، درد را کاهش می‌دهد.

به جای یک تسکین دهنده درد مستقیم ، خوردن غذاهای پر ویتامین C در واقع باعث بهبود وضعیت زانوها می شود.

 

کاکل ذرت

۶ خواص فوق العاده کاکل ذرت

خوردنی های حاوی پروبیوتیک

آشنایی با 10 تا از خوردنی های حاوی پروبیوتیک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا