۴ روش برای جذب، حفظ و به کار واداشتن کارمندان – فناوری

دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 فناوری

 بهبود شرایط کاری و افزایش بهره‌وری سازمان، به توانایی و مهارت‌های کارمندانی که استخدام می‌شوند و میزان کارآمدی آن‌ها بستگی دارد.

جذب کردن، نگه داشتن و از همه مهم‌تر به کار واداشتن نیروهای با‌استعداد، از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های دنیای کسب و کار امروز است. به‌عنوان صاحب یک کسب و کار، شاید این سه کار برای همیشه در لیست وظایف شما قرار بگیرند.

بچه‌های هزاره سوم، نیروهای کار آینده‌اند. آن‌ها در دنیای دیجیتال و ارتباطات رشد می‌کنند و معمولا در فضاهای خلاق، منعطف و اشتراکی پیشرفت بهتری دارند.

با ایجاد تغییرات در محیط کارتان – به‌گونه‌ای که با این خواسته‌ها سازگار باشد – می‌توانید یک کسب و کار عالی داشته باشید که همه کارمندان را راضی نگه دارد. بر خلاف آنچه احتمالا تصور می‌کنید، ایجاد محیط کار بهینه بسیار ساده است.

محیط کار خلاقانه

جذب استعدادهای تازه به نظر کار دشواری می‌آید؛ اما اگر زمان کافی برای تأمین نیازهای این نیروی کار صرف کنید، سود شما افزایش پیدا می‌کند و کارآمدی کارمندان فعلی و آتی شما رشد چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

شفاف‌سازی کنید

یک عنصر اصلی در ایجاد تغییر ساختاری و فرهنگی در کسب و کار این است که با کارمندان شفاف بمانید. نشریه هاروارد بیزنس به‌تازگی از ۱۷۰۰ کارمند آمریکایی نظرسنجی کرده است و به این نتیجه دست یافته که داشتن یک مدیر خوب و یک فرهنگ مدیریتی مثبت برای همه کارمندان مهم است؛ اما نسل جدید بر شفافیت تأکید بیشتری داشته‌اند. بعلاوه، برقراری ارتباط با کارمندان به آن‌ها حس ارزشمند بودن و در حلقه کار قرار داشتن می‌دهد.

راه‌های رشد و پیشرفت را به‌روشنی پیشنهاد دهید

نسل جدید به این باور که نقش‌های آن‌ها فرصتی برای رشد و قدم‌های آتی است، بیشتر معتقد هستند. آن‌ها می‌خواهند برای مدیری کار کنند که در رشد شخصی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و به آن‌ها حس هدفمند بودن می‌دهد. اگر نمی‌توانید به کارمند خود یک راه و هدف روشن درباره شغلش بدهید یا موقعیت‌های آتی را برای او تشریح کنید، بدانید که شانس از دست دادن استعدادهای خوب و واگذار کردن آن‌ها به رقبا را بالا می‌برید. باید چنان برنامه‌ریزی کنید که کارمند شما احساس محبوس بودن در موقعیت شغلی کنونی نداشته باشد.

محل کار

انعطاف نشان دهید

قانون ساعت کار سنتی از ۸ تا ۵ بعدازظهر را بشکنید و کمی در انتخاب ساعت کارها انعطاف‌پذیر باشید. شاید این انعطاف‌پذیری برای همه شرکت‌ها و سازمان‌ها ممکن نباشد؛ اما با توجه به نوع کسب و کارتان، بهترین و منعطف‌ترین حالت را پیدا کنید و در سازمان خود به کار گیرید. همچنین تلاش کارمندانتان را برای بهتر بودن و بالاتر بردن کیفیت کار شناسایی کنید و به آن‌ها پاداش بدهید. پاداش دادن بابت ایجاد تغییرات مثبت، ایجاد محیط کاری شاداب، پرانرژی و جذاب برای کارمندان می‌شود؛ محیطی که آن‌ها را به تلاش بیشتر و افزایش بهره‌وری جذب می‌کند. وقتی کارمندان احساس ارزشمند بودن کنند، تمایل آن‌ها برای ماندن و همچنین توصیه‌ی کسب و کار یا محصول شما به دوستان و اقوامشان بیشتر می‌شود.

هرگز از نوآوری دست نکشید

در یک نظرسنجی، ۷۱٪ نسل جدید اعلام کرده‌اند که آن‌ها در محیط کار یا بی‌تفاوت‌اند یا چندان همکاری نمی‌کنند. بدین ترتیب آن‌ها به رهاترین نسل کارمندان تبدیل شده‌اند. ۶ نفر از هر ۱۰ نفر گفته‌اند که برای کار کردن در موقعیت‌های مختلف آمادگی دارند و اهمیتی ندارد اگر از یک کسب و کار به کسب و کاری متفاوت بروند. حال چطور می‌توان این نسل را به کار کردن واداشت؟ داشتن یک کارگاه نوآوری در سازمان که امکان برگزاری فعالیت‌های گروهی و خلاقانه، طوفان فکری و جلسات ایده‌پردازی وجود داشته باشد، می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند. جلسه‌ها و نشست‌هایی که در محیط‌هایی بیرون از فضای کاری صورت بگیرند، به خلق ایده‌های تازه و نوآورانه بسیار کمک می‌کنند. در دسترس قرار دادن ابزارها و تکنولوژی‌های مختلف می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا با قرار گرفتن در فضایی تازه، ذهن بازتری برای تفکر داشته باشند.

با ایجاد فضایی شفاف، نوآورانه و انعطاف‌پذیر می‌توانید موفقیت کسب و کار خود در زمان حال و آینده را تضمین کنید. در دنیای امروزی با توجه به تغییرات هرروزه و سریع تکنولوژی، تغییر قابل اجتناب نیست؛ پس کسب و کار خود را طوری طراحی کنید که برای کارمندان باشد و نه کارمندان برای کسب و کار. در این صورت می‌توانید آن‌ها (به‌خصوص نسل جوان) را جذب کنید و نگه دارید.


منبع : زومیت

اسناد رسمی از توقف سرمایه گذاری مایکروسافت روی ویندوزفون می‌گویند - فناوری

فناوری شارژ بی سیم اپل از طریق تجهیزات ارتباطی - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا