۲۴ شاسی بلند خودران به ناوگان تست اپل اضافه شدند – فناوری

دوشنبه 9 بهمن 1396 فناوری

 نهاد مدیریتی خودروهای کالیفرنیا اظهار دارد که اپل از ژانویه سال پیش تاکنون، ۲۴ لکسوس RX450h برای آزمایش فناوری خودران، به ثبت رسانده است.

اپل در ماه آوریل سال گذشته، مجوز تست فناوری خودران را از دولت کالیفرنیا دریافت کرد و به گزارش بلومبرگ، از آن زمان تاکنون موفق شده تست خود را از سه خودرو به ۲۷ خودرو ارتقاء دهد. همان‌طور که در ماه‌های اخیر شاهد نگاهی اجمالی به این فناوری بودیم، زمانی که چالش توسعه خودروهای خودران مطرح بود، اپل تصمیم داشت سیستمی را پیاده‌سازی کند که قابل استفاده در سایر خودروها نیز باشد.

یک برنامه ثبت اختراع که توسط مدیر تحقیقاتی AI، روسلان سالاخوتدینو ارائه شد، بخش‌هایی از توسعه فناوری اپل که معمولا پنهان می‌ماندند را پرده‌برداری کرد. همچنین تصاویری که توسط یکی از همکاران به نام مک‌کالیستر به بیرون درز کرد، این فناوری را در معرض دید قرار داده است.

apple autonomous car

البته نباید فراموش کرد که توسعه‌دهندگان بسیاری در حوزه وسایل نقلیه خودران وجود دارند که رقیبان اپل محسوب می‌شوند. شرکت‌هایی نظیر وایمو، اوبر، تویوتا، رینالت، بایدو، مرسدس بنز، ولوو، هوندا و یاندکس، همگی بر فناوری وسایل نقلیه خودران فعالیت می‌کنند و حتی برخی از آنان تاکنون تست‌های عملیاتی بسیار بزرگ‌تری نسبت به اپل داشته‌اند. به عنوان مثال، وایمو وسایل نقلیه خودران خود را در کالیفرنیا، واشنگتن، تگزاس، آریزونا، جورجیا و میشیگان تست می‌کند و قصد دارد خودروهای خودران خود را به ۶۰۰ فقره اتومبیل کرایسلر پسیفیکس افزایش دهد.

در همین حال، اوبر طی دو سال گذشته این فناوری را در مناطق مختلفی از جمله کالیفرنیا، آریزونا و پنسیلوانیا تست کرده است؛ همچنین سال گذشته قراردادی را با ولوو امضا کرده که ۲۴ هزار اتومبیل خودران XC90 SUVs را برای آن به ارمغان خواهد آورد. با این تفاصیل، تاکنون اپل برای دستیابی به این فناوری تلاش چندانی انجام نداده است.

 


منبع : زومیت

طرح ناسا برای ارسال راکتور اتمی کوچک و بهینه به فضا - فناوری

چرا هنگام بارش برف، پروازها لغو می‌شوند؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا