یوتیوب Go؛ اپلیکیشن جدید گوگل برای کاربرانی با اینترنت نامناسب – فناوری

چهارشنبه 16 فروردین 1396 فناوری

یوتیوب گو، نام اپلیکیشن جدید گوگل است که فعلا نسخه آزمایشی آن برای کاربران هندی منتشر شده است. این اپلیکیشن در شرایطی که اتصال اینترنت مناسبی وجود ندارد بسیار کاربردی خواهد بود.

اپلیکیشن جدید یوتیوب با نام Youtube Go برای کاربران هندوستان که اینترنت مناسبی ندارند، عرضه شد. در حال حاضر نسخه آزمایشی این اپلیکیشن منتشر شده و از طریق گوگل پلی قابل دسترس است. البته گوگل این نسخه را سال گذشته معرفی کرده بود. گوگل در تلاش است در آینده نسخه پایداری از این اپلیکیشن را منتشر کند و البته آن را در اختیار کاربران سایر کشور‌های در حال توسعه نیز قرار دهد.

اپلیکیشن یوتیوب گو برای شرایطی طراحی شده است که کاربر اینترنت پایداری ندارد و سرعت اینترنتش کم است. این اپلیکیشن قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند کنترل کافی روی حالت مشاهده ویدیو‌ها داشته باشند. در این نسخه کاربران می‌توانند ویدیو‌ها را برای مشاهده به‌صورت آفلاین ذخیره کنند. همچنین امکان انتخاب وضوح تصویر مناسب بر اساس سرعت اینترنت وجود دارد. در این نسخه کاربران می‌توانند ویدیو‌ها را از طریق قابلیت Wi-Fi Direct به یکدیگر ارسال کنند که چنین قابلیتی حتی در نسخه اصلی اپلیکیشن یوتیوب وجود ندارد. حضور چنین ویژگی‌هایی در اپلیکیشن Youtube Go باعث می‌شود کاربران هندی راحت‌تر به تماشای ویدیو در یوتیوب بپردازند.

یوتیوب گو

با وجود اینکه تعداد کاربران هندی که به اینترنت متصل هستند روز به روز افزایش می‌یابد، اما اغلب آن‌ها دسترسی مناسبی به اینترنت ندارند. بر اساس گزارشی که توسط Akamai منتشر شده است، تنها ۳۰ درصد از کاربران هندوستان به اینترنتی با سرعت بالاتر از ۴ مگابایت دسترسی دارند.

گوگل در تلاش است نسخه نهایی این اپلیکیشن را تا اواخر سال جاری عرضه کند؛ اما بر اساس ادعای این شرکت، زمان بیشتری برای انجام تست‌های گسترده روی این اپلیکیشن نیاز است. جی آکاد که مدیر محصول این پروژه شناخته می‌شود، در یک پست بلاگی گفته است:

موردی که در انتشار نسخه بتا آموختیم این بود که باید صفحه اصلی اپلیکیشن را به گونه‌ای بسازیم که محتوایی جدید و مناسب برای کاربران داشته باشد. از این طریق آن‌ها قادر خواهند بود ویدیو‌های خوبی بیابند. ما همچنین در تلاشیم تا قابلیت اشتراک فایل ویدیو با سایر کاربران را توسعه دهیم و مطمئن شویم که این اپلیکیشن روی دستگاه‌ها و شبکه‌های مختلف به‌خوبی کار می‌کند.


منبع : زومیت

برنامه EssentialPIM: ثبت اطلاعات شخصی و مناسبت های تقویمی - زوم اپ - فناوری

با بررسی گذشته، آینده روشن تری برای کسب و کار خود بسازید - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا