گیاه جگن و روش های نگهداری از آن

پنج‌شنبه 22 دی 1401 گل و گیاه

معرفی گیاه جگن

آبیاری: بعد از خشک شدن یک سوم خاک گلدان

نور: متوسط و غیر مستقیم

دما: 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد در زمستان و 18 تا 25 درجه در تابستان

رطوبت: رطوبت نسبی 50 تا 70 درصد

خاک: خنثی تا قلیایی و سبک

 

معرفی گیاه جگن

گیاه چمن علفی یا جگن گیاهی است که نیاز به مراقبت کمی دارد، پس روش نگهداری آن آسان است. گیاه چمن علفی یا گیاه جگن به ندرت کود نیاز دارد، به راحتی قابل جابه جایی است و سرعت رشد زیادی دارد. حتی می توانید این گیاه را به عنوان یک پوشش چمنی در باغچه یا حیاط خود نیز استفاده کنید. جگن‌ها برخلاف چمن های معمولی نیاز کمتری به مراقبت و تغذیه با نیتروژن دارند. همچنین احتمال تبدیل آن ها به علف هرز بسیار کمتر است.این گیاه را به عنوان گیاه آپارتمانی نیز می توان نگهداری کرد.

معرفی گیاه جگن

معرفی گیاه جگن

کاشت بذر گیاه جگن

توجه داشته باشید که در واقع بهترین روش برای تکثیر این گیاه زیبا استفاده از روش کاشت بذر است که البته بایستی در این مورد نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. اول اینکه بذرهایی را برای بستر تهیه نمایید که مدت زمان زیادی از انبار کردنشان نگذشته باشد و به اصطلاح قوه نامیه خود را از دست نداده باشند. همچنین توصیه می شود که در روند کاشت حتما فضای پرنور و دمای مناسب را برای گیاه خود فراهم نمایید و همچنین آبیاری منظم و روزانه را از یاد نبرید و بدین ترتیب پس از گذشت مدتی جوانه های بیرون آمده از خاک را مشاهده خواهید کرد.

نور مناسب برای گل جگن

این گیاه حتما باید در برابر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد و نور مستقیم را تحمل می کند و همچنین با نور آفتاب زنده و رشد می کند .

دمای مناسب جگن

این گیاه در تابستان و زمستان باید در دماهای مختلفی قرار بگیرد در زمستان باید در ۱۲ درجه سانتی گراد باشد و در تابستان باید در ۲۴ درجه سانتی گراد قرار بگیرد تا بتواند رشد خوبی را داشته باشد .

آبیاری گیاه جگن

آبیاری گیاه جگن

آبیاری گیاه جگن

همان گونه که دما در تابستان و زمستان برای این گل فرق دارد، آبیاری نیز برای این گیاه فرق دارد. این گیاه باید در تابستان ۳ الی ۴ بار آبیاری شود و در فصل زمستان نباید بیشتر از ۱ بار در هفته شود، زیرا به گلآسیب وارد می کند .

رطوبت مناسب جگن

این گیاه از طریق غبار پاشی، رطوبت خود را به دست می آورد که شما باید هفته ای ۲ الی ۳ بار آن را غبار پاشی کنید .

تغذیه گل جگن

این گیاه نسبت به گیاهان دیگر آنچنان نیاز به تغذیه ندارد ولی بهتر است هفته ای ۲ الی ۳ بار و آن هم نصف میزان مصرفی گل به آن تغذیه مصنوعی بدهید تا رشد خوبی را داشته باشد .

خاک مناسب گل جگن

می توانید برای این گیاه از دو نوع خاک استفاده کنید. خاک کمپوست و لیمونی که بسیار خاکهای خوبی می باشد و به رشد گیاه شما بسیار کمک می کند. می توانید خاک کمپوست و لیمونی را قاطی کرده و در گلدان گیاه گل جگن بریزید .

خاک مناسب گل جگن

خاک مناسب گل جگن

تکثیر گیاه جگن

بهترین زمان برای تکثیر برگها، باید در فصل بهار انجام شود تا در آخر بهار جوانه بزند. یکی از روش های تکثیر، تقسیم بوته است. زمانی که می خواهید گیاه را قلمه بزنید، ابتدا گیاه را گلدان در بی آورید و ریشه ها را از خاکها جدا کرده و خاک را به بیرون بریزد و می توانید این ریشه ها را در ۳ الی ۴ گلدان بگذارید. یادتان باشد که وقتی گیاه را می خرید ، حتما به برگ های آن نگاه کنید ببینید سالم است و یا خیر .

 

معرفی گیاه پاچیرا و روش نگهداری از آن

معرفی گل تاج خروسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا